Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes V má po faceliftu. Dostal nový silný turbodiesel a devítikvalt

David Bureš David Bureš 1. 2. 2019
65
14
Zobrazit náhledy (65)
Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V800 Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V Mercedes-Benz V
Novou techniku v útrobách třídy V doplňuje inovovaný design inspirovaný klasickými osobními Mercedesy.

Mercedes-Benz V, nástupce modelu Viano, se ukazuje jako úspěšný model. Od příchodu na trh v roce 2014 má na svém kontě na 209.000 prodaných kusů, přičemž v loňském roce dokonce dosáhl na rekordní hodnotu, 64.000 prodaných exemplářů v jediném roce. Po zhruba pěti letech prodeje je však čas na inovace.

Modernizace třídy V se dotkla veškerých oblastí, designu, kabiny i techniky v útrobách. Právě v nabídce motorů proběhly asi ty největší změny. Mercedes-Benz V se dočkal nové generace turbodieselu, dvoulitrového čtyřválce OM 654, který střídá dosavadní 2,2litr OM 651. Motor s přímým vstřikováním typu common-rail pracujícím až s tlakem 2500 bar či stěnami válců potaženými materiálem Nanoslide je o 17 % lehčí než předchůdce, přičemž technické inovace se zaměřily hlavně na snížení spotřeby paliva.

360p720p1080p

Mercedes v tuto chvíli ve Véčku představuje dvě výkonové varianty naftového dvoulitru. Model s obchodním označením V 250 d je naladěn na 140 kW a 440 N.m, zatímco ten silnější V 300 d na 176 kW a 500 N.m, což je nejvíce v daném segmentu. Obě provedení bude možné pořídit i s pohonem všech kol (v základu je V zadokolkou) nebo devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, která střídá dosavadní sedmistupňový automat 7G-Tronic.

Motor splňuje již nadcházející emisní normu Euro 6d-TEMP, čemuž pomáhá zástavba vysokotlakého i nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů, filtr pevných částic a selektivní katalytická redukce.

Mercedes-Benz V – technická data vybraných variant modernizovaného provedení
VerzeV 250 dV 250 d 4MaticV 300 dV 300 d 4Matic
Zdvihový objem [cm3]1951195119511951
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW]140140176176
Točivý moment [N.m]440440500500
Převodovka9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]205199220214
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,510,27,98,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,55,96,5

Později se dočkáme také elektrického provedení, jehož koncept blízký sériovému automobilu uvidíme již na nadcházejícím ženevském autosalonu, ve formě studie Concept EQV.

Co se týče designu, už tak výrazné změny tu nejsou. Třída V se každopádně dočkala jemně upravené přídě s novým nárazníkem a maskou chladiče ve stylu konvenčních osobních Mercedesů. Vzhled je přitom možné nadále individualizovat prostřednictvím verzí Avantgarde či Exclusive, popřípadě prostřednictvím linie AMG.

Osobními Mercedesy se inspiroval také interiér, konkrétně „turbínové“ otvory ventilace nebo přepracované ukazatele v přístrojovém štítu. Nové jsou také některé barevné kombinace a dekory, novinkou jsou pak i luxusní sedadla jak z třídy S, nabízející možnost sklápění a funkce masáže a ventilace.

Automobilka také rozšířila nabídku elektronických asistentů. Aktivní brzdový asistent samočinně zabrzdí před překážkou, umí zareagovat na stojící vozidla i chodce, zatímco automatické přepínání tlumených a dálkových světel umí reagovat na protijedoucí vozidla, aby jejich řidiče Mercedes neoslňoval.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Machýrek
Hm tak zase nic
Machýrek
| 3. 2. 2019
Na dodavku mi ten motor prijde malej. Treba to bude drzak, co ja vim. Osobne preferuji objemnejsi motory.
Hm tak zase nic
Freddka
| 2. 2. 2019
Ja vim ze se obavas zivotnosti, ale nechapu proc?

Nebo jsem to mozna spatne pochopil a myslel jsem jako "kvalitu motoru" a tys mozna myslel slovem "zivotnost", ze nevis, zda bude dieselovy motor dlouhodobe pouzitelny v evrope? To bychom se potom shodovali, to dnes nikdo nevi, jestli je diesel za 10 nebo 15 let v evrope OK, ale to se potom tyka uplne vsech dieseu :-)
Avatar - Machýrek
Hm tak zase nic
Machýrek
| 2. 2. 2019
Vedet to nemuzu, kdyz je ten motor novej, ale obavam se i zivotnosti, to je z toho, co jsem psal, snad jasne patrny.
Hm tak zase nic
Freddka
| 2. 2. 2019
Takze jak vidis, ze i ty sam dobre vis, ze problem neni v zivotnosti :-)
Hrozný motor pro dunihlavy,
Freddka
| 2. 2. 2019
Proc by jako mel tocit 8 tisic?
Mercedes u svych hybridu prece nepouziva neco tak trapnyho jako CVT na rozdil od vsech tech kvilejicich japoncu, nebo se snad pletu?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku