Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercury Mariner 2008: Facelift a mírná modernizace

Ladislav Čermák
Diskuze (32)
Lehké SUV přichází s novým vzhledem, interiérem a sníženou hlučností

Jako jeden z prvních výrobců představil Mercury - Fordova tzv. middle-class značka - již letos oficiální podobu modelu 2008, který přijde do autosalonů již na jaře 2007. Jedná se o lehké SUV Mariner (odznaková verze Fordu Explorer), které tvoří můstek mezi klasickými sedany a středním SUV Moutaineer. Zajímavé je mj. tím, že jej lze získat i jako full hybrid - tzn. hybridní vůz s možností jízdy výhradně na baterie.

Model 2008 dostal nový, výraznější vzhled díky novým nárazníkům, zcela přepracované přídi s novou kapotou, novým kolům, větším zrcátkům a začerněnému B-sloupku. Totálně přepracované jsou i páté dveře s novým, většími a výraznějšími koncovými světlomety. Zcela nový styl obržel i hranatější interiér, který nyní působí individualističtěji a nabízí stylovější palubní desku a hodnotnější čalounící materiály. Změnám se nevyhnul ani volant a přístrojový štít s originální grafikou.

Použitá technika zůstává - výběr mezi předním, či samočinně přiřaditelným pohonem všech kol, volba mezi čtyřventilovými motory Duratec 2.3 l 112 kW a 3.0 V6 147 kW se nemění, stejně jako standardní montáž čtyřstupňové samočinné převodovky. Zůstává i full hybrid se čtyřválcem 2.3 l 98 kW s Atkinsonovým cyklem, elektromotorem 330 V o výkonu 70 kW a bezestupňovou převodovkou CVT. Stejně jako dříve nabízí jízdní dynamiku srovnatelnou s šestiválcem při spotřebě až o 75 % lepší a také podstatně nižší úroveň škodlivých emisí, zejména v městě, kdy je schopen provozu výhradně z baterií. Přepracovaná řídicí elektronika se stará o přesnější kontrolu hnacího agregátu a o jemnější přechody mezi pohonem na benzín a výhradně na elektřinu. Novinkou pro hybrid modelového roku 2008 je také možnost volby pouze předního pohonu.

Nový Mariner disponuje přepracovaným pérováním pro klidnější jízdu a novým elektromechanickým posilovačem řízení. Verze 4x4 obdržela nový zadní diferenciál s tišším chodem. Všechny modely prodělaly poměrně výrazné změny ke snížení hlučnosti. Vůz má nyní tlustší okna, detailně přepracovanou aerodynamiku vnějších zrcátek a dalších detailů, alternátor přesunutý na opačnou stranu motoru, tedy dál od kabiny, tišší ventilátor a řadu dalších detailních změn.

Ladislav Čermák
Diskuze (32)
Avatar - Lonestarstate
8. 10. 2006 14:47
FORD opět první
Jaké bylo první hybridní SUV na světě? Lexus RX? NE! Ford Escape (chudší brácha Mercury Marineru). Ford :yes: :yes: :yes:
Avatar - Lonestarstate
8. 10. 2006 14:44
Re: OT: Mess with the best, cry like the rest
No a? Lexus jenom +12,0%? Cadillac udělal v září oproti loňsku +17,9% ;-)
Avatar - Pjenkava
6. 10. 2006 21:16
Hovadina
Je to dost hovadský auto... Americký motory nikdy neměly sklon ke ždímání výkonu do podlední kapky ani k úspornému provozu. Vždyť je tu diesel o oběmu 2.3l a výkonem "pouhých" 112 kw a to přes to, že my Evropani víme o motorech s nižším objemem a záviděníhodným výkonem. Aspoň že to neni 6ti válec 3.0 CRD s výkonem 80 kw... Co kvituju je elektromotor a odstoupení od šestiválců... Jo jo, amíci si musí na drahou ropu přivyknout :-)
Avatar - WinDiesel
6. 10. 2006 20:01
Re: OT: Ford - tragédie dnešní doby (přesto pouze jeden z mn
Co je velmi zajímavé, prudký pád hybridních verzí v srpnu a září (www.greencarcongress.com) v USA, návrat k prodejům 8/2005. Ovšem 7 typů hybridů místo 6 před rokem... Důvěra v hybridy není valná, hodně se mluví o tom, že úspora se nevyrovná nákladům.