Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG ZS 1.0 TGI 6AT vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG – Velká čínská výzva!

Svět motorů Svět motorů 25. 11. 2022 • 15:51
99
48
Zobrazit náhledy (99)
MG ZS 1.0 TGI 6AT vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG MG ZS 1.0 TGI 6AT vs. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG MG ZS 1.0 TGI 6AT MG spojuje tradici s modernou. Přístrojový panel kombinuje variabilní displej s neměnnými ukazateli rychlosti a otáček po stranách. Systém vzhledově nijak výrazně neohromí, je ale přehlednější než v kamiqu. MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Šestistupňový automat MG se snaží zamaskovat malý točivý moment motoru častým podřazováním na pětku i při dálničních rychlostech. Tím roste spotřeba. Infotainment MG je pomalý, disponuje však praktickou klaviaturou pro rychlé funkce. MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT ZS má všechny funkce klimatizace dostupné až na displeji multimédií, ty základní – intenzita foukání a teplota vzduchu – jsou k dispozici i na tlačítkách. Klimatizace je však jen manuální. Křesla jsou sice pohodlná i na delších vzdálenostech, ale prakticky bez boční opory. MG ZS 1.0 TGI 6AT Vpředu je situace opačná než ve škodě. V MG se sedí výrazně vzpřímeněji, což dorovnává menší rozvor náprav. V podélné prostornosti zadních pasažérů lehce zaostává za kamiqem, nenabízí ani zadní loketní opěrku. MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Inženýři z MG si řekli, že zadním pasažérům bude stačit USB-A a odkládací prostor, vzduchu mají za okny dost MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Navzdory lehce širším pneumatikám je MG ZS mezi kužely trochu neobratné, jeho stabilizace výrazně zasahuje řidiči do manévru MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 ST 215/55 R17 MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Kufr MG má papírově větší objem (448 litrů), ve využitelnosti mu ale brání výrazné vykrojení zadních podběhů. MG ZS 1.0 TGI 6AT Podlaha je v podstatě také dvojitá, spodní polovina ale obsahuje pouze vybrání na rezervu a polystyrenový box pro lepící sadu. Spodní podlážka zde chybí. V ZS pracoval litrový přeplňovaný tříválec s 82 kW a 160 newtonmetry, který na TSI ztrácí výkonem i spotřebou MG ZS 1.0 TGI 6AT Vozy stály na 17“ kolech s dvoubarevným designem. Škoda měla na příplatkové ráfky dostupné k výbavě Monte Carlo, disky MG jsou dodávané sériově. MG ZS 1.0 TGI 6AT MG nabízí již v standardu světlomety s technologií Bi-LED. Svítí výborně, i v nejvyšší specifi kaci ale jejich sklon nastavujete manuálně. Ruční je také přepínání dálkového režimu. MG ZS 1.0 TGI 6AT MG ZS 1.0 TGI 6AT Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Testovaný kamiq je vybaven digitálním přístrojovým panelem o úhlopříčce 10,25“, známým z jiných koncernových vozů. Nabízí více možností konfi gurace – některé přehledné, jiné už méně. Ovládání neobvyklými tlačítky a válečky na volantu by mohlo být intuitivnější. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Převodovkou kamiqu je známé sedmistupňové DSG. Motor často podtáčí, ale řadí logičtěji a mnohem rychleji než automat v ZS. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Kamiq poskytuje klasický panel klimatizace, což mu v našich očích uděluje náskok před MG. Intenzitu foukání mimo automatický režim ale nastavíte stejně jen na infotainmentu. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Testovaný kamiq nabízel ventilaci a nabíjení přes USB-C i pro zadní pasažéry Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Přední sedačky kamiqu disponují výrazným bočným vedením a integrovanou, tudíž nenastavitelnou opěrkou hlavy. Prostornost obou vozů je ve výsledku podobná, onoho výsledku ale každý vůz dosahuje jinak. Kamiq nabízí více podélného místa díky většímu rozvoru náprav, pro hlavu zhruba stejně jako MG. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Kamiq se mezi kužely pohybuje s mnohem větší jistotou než MG, také jeho stabilizace zasahuje do manévru mnohem jemněji Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Pneumatiky v testu: Continental WinterContact TS 850 P 205/55 R17 Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Kufr kamiqu je lépe využitelný zejména díky šířce, ale také zásluhou přítomnosti dvojité podlahy a síťového programu. Objemem ale ztrácí na MG 48 litrů. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Kamiq má ve standardu sadu na opravu pneumatiky, za příplatek (3900 Kč) můžete mít dojezdovou rezervu. Tříválec kamiqu má 81 kW a 200 Nm, a dokonce umí pracovat v Millerově cyklu. Škoda jen agresivního start-stopu, který při brzdění vypíná motor ještě za jízdy. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Také kamiq svítí technologií LED již ve standardní výbavě. Na rozdíl od MG ale umí i automaticky přepínat mezi dálkovými a potkávacími světlomety nebo udržovat sklon refl ektorů. Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG Vozy stály na 17“ kolech s dvoubarevným designem. Škoda měla na příplatkové ráfky dostupné k výbavě Monte Carlo, disky MG jsou dodávané sériově.

Segment městských crossoverů je pro řidiče zajímavý nejen proto, že po exodu malých kombíků prakticky nemá na výběr, ale také díky příchodu neotřelých nováčků. Čínské MG ZS jsme postavili proti stálici z Mladé Boleslavi.

Ještě před pár lety měl zájemce o prostornější, leč cenově dostupný a kompaktní vůz k dispozici tradiční nabídku kombíků založených na vozech segmentu B. Dnes už tomu tak není. Tento srovnávací test ale nemá za úkol již poněkolikáté oplakávat odklon automobilek od logického myšlení. Snaží se poukázat na nebývale širokou konkurenci, kterou vzkvétající segment malých kříženců nabízí. Pokud jste si v nejlepších letech u „béčkových“ kombíků mohli vybrat zhruba mezi pěticí konkurentů, dnes máte na výběr z téměř dvaceti malých crossoverů. Nejprodávanější v segmentu je již čtvrtým rokem Škoda Kamiq, na jejíž zavedenou pozici si ale brousí zuby řada konkurentů – aktuálně zbrusu nové MG ZS s velmi zajímavou cenovkou. Mají se škodovka a další stálice čeho bát?

Video se připravuje ...

Dva světy

Při svém uvedení způsobil kamiq mírné pozdvižení nejen neotřelým jménem, ale také specifickým vzhledem. Ten kopíruje jednak trendy automobilky, ale také současné hledání „něčeho zajímavějšího, než je dvojice předních světel“. Na lehce alternativní příď navazuje také zajímavá silueta vozu s kolmou zádí. Testovaný vůz byl navíc vyveden ve specifikaci Monte Carlo, což znamená sadu zajímavých doplňků nalakovaných černou barvou. Zájemce o kamiq si navíc může vybrat, zda chce vůz naprosto anonymní, dynamicky vzhlížející (Monte Carlo), nebo spíš s terénním vzhledem (Scoutline).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Mikesus
28. 11. 2022 15:59
Re: kamiq
A scala je to samé. Nafouklé B. Platforma fabie, technologie fabie, identická technika a platforma s Kamiqem.
Ano jak píšeš, je to nafouklé B, které postrádá smysl.
27. 11. 2022 23:48
Re: Šiditko
Infotainment Kamiqa ale chybovy, zamrzajici a nefunkcni neni
Avatar - Mikesus
27. 11. 2022 21:22
Re: Šiditko
To nepochopíš
Avatar - Mikesus
27. 11. 2022 21:21
Re: Šiditko
Za mne radši pomalejší a funkční infotainment než ten nefunkční jako u vw.
Avatar - speedfred
27. 11. 2022 17:52
Re: kamiq
Aha, tak preto Toyota?