Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 12. 2018
21
59
Zobrazit náhledy (21)
Porsche 996 911 GT2 Porsche 997 911 GT3 Porsche Carrera GT Porsche Cayenne Turbo Porsche Cayman S Porsche M28.01 Porsche M64.01 Porsche M96.01 Porsche M96.01 Porsche M96.05 Porsche M96.20 Porsche M96.20 Porsche M96.70 Porsche M96.76 Porsche RS Spyder Porsche Typ 2623
Přechod na elektromobily je prý už v blízké budoucnosti nevyhnutelný. Mnozí si to však nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.

Spalovací motor na benzin, případně naftu stále neřekl své poslední slovo, výrobci automobilů je stále vyvíjejí. Testují se alternativní biopaliva z obnovitelných zdrojů (třeba e-gas koncernu VW, potažmo Audi) a Mazda představila novou generaci čtyřválcových agregátů Skyactiv-X. Otázkou je, jak se zachovají hlavně evropští zákonodárci, ale tuto věc nelze příliš ovlivnit. Emisní limity se každopádně stále zpřísňují a už jsou prakticky na hranici konstrukčních možností.

Německý start-up MWI (Micro Wave Inginition), který založili bratři Armin a Volker Gallatzové v městečku Empfingen v Černém lese, je rovněž přesvědčen o tom, že se klasika udrží. Své jméno odvodil z techniky, kterou prosazuje. Místo vznícení směsi paliva a vzduchu pomocí tradičních zapalovacích svíček chce použít pro její výbuch pulsní mikrovlny. Tradiční pohonná hmota se pak spaluje při nižších teplotách. To by mělo vést k menší spotřebě, údajně až o 30 %. A také se naopak zvýší životnost motoru.

Jenže fyzika tvrdí opak, konzumace pohonné látky v nižších teplotách naopak stoupá a výkon klesá. Je třeba mít se tedy na pozoru a být k této myšlence skeptický, ale nápad podporuje i jistý Wendelin Wiedeking. Jistě, muž, který vedl v letech 1993-2009 Porsche. Po problémech z úvodu 90. let minulého věku, kdy jsme se se slavným výrobcem sportovních a závodních vozů loučili, jej přivedl k zisku, mimo jiné i tím, že se pod jeho vládou vrhlo do kategorie SUV. Určitý kredit z této doby mu zůstal. Wiedeking má logicky v MWI podíl, spolu s dalšími privátními investory vlastní 20 % akcií.

Start-up tvrdí, že může emise zredukovat dokonce o 80 %, bohužel nesdělil které. Oxid uhličitý? Oxidy dusíku? Samozřejmě taková věc vdechne spalovacímu motoru nový život a případně zpomalí i vesměs byrokratické tlaky směrem k postupné „elektrifikaci“. Ty rozhodně nejsou po chuti všem už kvůli stále velmi drahým elektromobilům, jejich nedostatečném dojezdu, značné závislosti na aktuálních přírodních podmínkách podmínkách, chybějící infrastruktuře a v neposlední řadě dotacím. Jejich provoz také není úplně bezemisní.

Wiedeking prohlásil v tiskové zprávě: „Jsem přesvědčen, že MWI je razantní inovací s obrovským tržním potenciálem.“ Není třeba nijak razantně měnit architekturu motorů, lze využít té stávající, díky integraci systému automobilky nemusejí utrácet další obří peníze za vývoj zcela nových konstrukcí. A tudíž mohou generovat zisky...

Společnost MWI pověřila Macquarie Capital, aby hledala kupce a mezinárodní partnery, kteří pomohou podpořit nový systém. Údajně se vedou už i rozhovory s velkými jihokorejskými a čínskými automobilkami, avšak Empfingen tuto záležitost oficiálně odmítl komentovat. Existuje alespoň funkční prototyp? Spíše jde zatím pouze o ideu a shánějí se peníze.

Foto: Porsche

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Zajimave
Papezja
| 17. 12. 2018
Opet je tu zazracna nobinoa, ktera dokaze ze spalovaciho motoru udelat cistic vzduchu >:D kolik tu uz takovych bylo? A kolik se jich dostalo na trh?
Nejak nedokazu prijit na to, jak by mikrovlnne zapalovani dokazalo snizit spotrebu bez extremniho ochuzeni smesi... A jak by se takove ochuzeni obeslo bez produkce co2. Nejak to cele smrdi.
Je ale mozne, ze nejaky prinos co se tyce emisi by technologie mohla mit, pokud dokaze zapalit smes v celem objemu a jeste pomoct odparovani kapek paluva.
Wiedeking
DonVito
| 16. 12. 2018
A maly priklad - napoveda v odkazech:

Zelena od vlady:
[odkaz]

Majitel VW:
[odkaz]

Export zemniho plynu:
[odkaz]

Je opravdu tezky tam tu souvislost nevidet - tvoji terminologii - tlak silou a moci ;-)
Tohle v podstate sponzorujes (zemni plyn bez dane) a ani o tom nevis ;-)
Wiedeking
DonVito
| 16. 12. 2018
Napsal jsem ti dlouhy prispevek, ale bohuzel se mi (mou chybou) smazal.

Takze z toho bude jen jedna otazka:
Opravdu si myslis, ze to prosazovani, ten tlak pusobi jen z jedny strany?
Avatar - Googlit
Blbost
Googlit
| 16. 12. 2018
Mě to třeba neva. Černý obláček za pašíkem = aspoň vím s kým mám tu čest = prase.
Avatar - Hammunasakra
Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Hammunasakra
| 16. 12. 2018
Chvíli sem počkal jestli budeš editovat = hned v druhym slově tam máš navíc "ne" :-)

Plochá Země? Já spíš Zeměplocha ;-)

Jak věděl už Karel IV a to nehrozily trable od asijskejch velmocí = něco jako Spojená Evropa je nutnost. Dneska = naprostá nutnost

Třeba jen z ekonomickejch důvodů = ale jak píšeš = pro někoho sou vyšši znalosti a chápání v širšim kontextu = bezpředmětný ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku