Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mistrovské Ferrari Michaela Schumachera míří do aukce. Má V10 a několik vítězných zářezů

Dominik Kovář Dominik Kovář 6. 10. 2022 • 20:52
54
1
Zobrazit náhledy (54)
Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA Ferrari F2003-GA

Ferrari 2003-GA je jeden z pěti mistrovských monopostů Ferrari, které pilotoval Michael Schumacher.

V roce 2003 stvrdil Michael Schumacher definitivně statut nejúspěšnějšího pilota v historii Formule 1. Po přepsání všech možných rekordů pokořil rekord nejdůležitější - počet mistrovských titulů. V předchozím ročníku se po dlouhých 45 letech stal prvním pilotem po Juanu Manuelu Fangiovi, který získal pět celkových vítězství v královně motorsportu. Ve velmi vyrovnané sezóně 2003 se Schumacher radoval po posledním závodě v japonské Suzuce.

V ročníku, kde bylo narozdíl od minulých let Ferrari pod větším tlakem ze strany konkurence, musel probíhat vývoj monopostu rychlejším tempem. Ferrari 2003-GA s výrobním číslem 229 mělo premiéru až v průběhu napínavé sezóny. Schumacherovi se s tímto monopostech povedlo v devíti závodních víkendech získat pět výher z celkových šesti v roce 2003. K vítězství ve Španělsku, Rakousku, Kanadě, Itálii a USA přidal ještě dvě pódia v Monaku a Francii.

Video se připravuje ...

K pěti vítězstvím se přidala také tři pole position a tři nejrychlejší kola. Ferrari z roku 2003 je jeden z posledních desetiválcových monopostů Formule 1, než se přešlo na osmiválce s objemem 2,4 litru (od roku 2006). Třílitrová V10 dosahovala při 19.000 otáčkách výkonu 943 koní! Dnešní monoposty se šestiválcovými hybridními motory dosahují výkonu přes 1000 koní, zároveň ale pořádně přibraly a váží 798 kg (minimální váhový limit), zatímco 19 let staré Ferrari 2003-GA má pouhých 600 kg!

Monopost byl kompletně renovovaný začátkem tohoto roku a na závodních tratích má najeto 238 km, což je délka téměř jednoho celého závodu F1. V monopostu se stihl na testovacím okruhu Ferrari ve Fioranu projet také člen jezdecké akademie Ferrari, současný pilot týmu Haas ve formuli 1 a v neposlední řadě syn Michaela Schumachera, Mick Schumacher.

Sběratelé formulí si mohou do kalendáře zapsat termín 9. listopadu 2022, kdy se bude monopost dražit ve švýcarské Ženevě na akci Sotheby’s Luxury Week.

Doporučujeme

Témata
6. 10. 2022 20:38
Šibe im.
To malo ísť do múzea, nie do aukcie.