Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Colt poprvé v Ženevě, první informace již nyní

Ondřej Láník Ondřej Láník 27. 1. 2004 • 17:55
8
7
Zobrazit náhledy (8)
Mitsubishi Colt Mitsubishi Colt Mitsubishi Colt
Mitsubishi Motors by konečně ráda zasáhla do prodejních statistik v segmentu B. Od letošního jara jí to umožní nový model Colt, který bude oficiálně představen v Ženevě, ale první informace a jeho fotografie máme již nyní.

Mitsubishi Motors by konečně ráda zasáhla do prodejních statistik v segmentu B. Od letošního jara jí to umožní nový model Colt, který bude oficiálně představen v Ženevě, ale první informace a jeho fotografie máme již nyní.

Nový Mitsubishi Colt je dvojčetem zatím největšího Smartu, který se již brzy pod jménem Forfour dostane k prvním zákazníkům. Vývoj Coltu probíhal tedy ve spolupráci koncernů Mitsubishi a DaimlerChrysler a také výroba obou vyvinutých vozů probíhá pod jednou střechou, v nizozemském Bornu. Na první pohled není příbuznost se Smartem patrná díky designu, který vznikl na základě požadavků evropského zákazníka v Mitsubishi Design Europe, sídlícím v Německu. Silueta a detaily tohoto modelu jsou nám povědomé z koncepčních studií minulých let, ale od sériové japonské verze Coltu se evropský automobil přesto liší.

Colt bude mít s Forfourem společné motory. Pět motorů, dva diesely a tři zážehové jednotky. To je nabídka Smartu i Coltu. Zážehový tříválec 1.1 l (55 kW) doplňují čtyřválce 1.3 (70 kW) a 1.5 (80 kW), jež jsou vyráběny v německém městě Kölleda. Dva diesely (50 a 70 kW) o zdvihovém objemu 1.5 l se liší elektronikou a vyrábí je motorárna DaimlerChrysler přímo ve Stuttgartu. Všechny jednotky splňují emisní limity EU4.

Benzínové i naftové motory budou dodávány s manuální nebo automatizovanou manuální převodovkou. Sériová výbava zahrnuje ABS+EBD, ESP, kterému Mitsubishi říká MASC (Mitsubishi Active Stability Control), bude za příplatek, podobně jako v tomto segmentu nezvykle velká 16palcová kola.

Největší změny oproti japonské verzi najdeme v interiéru. Nová je přístrojová deska, sedadla i čalounění zřejmě proto, aby lépe odpovídaly vkusu Evropana. Místem, kde byly změny navrženy je opět Německo. Variabilní interiér umožní nejen sklápění a posouvání dělených zadních sedadel, ale ta je možno i zcela vyjmout.

Nový Colt se na trzích starého kontinentu objeví nejdříve v květnu letošního roku, když světovou premiéru oslaví v Ženevě na začátku března. Tam bude k vidění také 3dveřová verze, prozatím jako studie, blízká sériové podobě.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku