Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Fuso Canter EcoHybrid: Výroba zahájena

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Začátkem července oznámila společnost Daimler Truck Group, že byla spuštěna sériová produkce modelu Canter EcoHybrid.

Novinka s hybridním pohonem vychází z aktuální osmé generace Mitsubishi Fuso Canter. Ta se představila nejprve v konvenčním provedení v roce 2010 pro japonský trh a v loňském roce byla uvedena i evropská verze, jejíž výroba probíhá v portugalském Tramagalu.

V letošním roce rozšířilo nabídku verzí modelové řady Fuso Canter provedení 4x4 a nyní byla spuštěna produkce verze s hybridním pohonem. Její vývoj probíhal v Japonsku a společnost s ní navazuje na testovací program, do nějž bylo zapojeno 1000 vozidel Fuso Canter Eco Hybrid, provozovaných v letech 2010 a 2011 v Japonsku, Austrálii, Hongkongu, Irsku a Londýně.

Nový sériový Canter EcoHybrid má celkovou hmotnost 7,5 tuny a má představovat nákladní automobil vhodný pro krátké rozvážkové trasy ve velkých městech a jejich blízkém okolí. Ve srovnání s konvenčním provedení vybaveným pouze vznětovým motorem má mít hybridní verze při městském provozu až o 23 % nižší spotřebu paliva.

K pohonu Canteru EcoHybrid slouží čtyřválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru s interním označením 4P10, splňující emisní normu Euro 5. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 110 kW (150 k) a spolupracuje s elektromotorem o výkonu 40 kW (54 k). Ten je umístěn mezi spojku a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku Duonic.

Vznětový motor a elektromotor mohou pracovat společně nebo nezávisle na sobě. Elektromotor slouží především k rozjezdu a pouze v případě potřeby razantnější akcelerace se k němu přidává konveční turbodiesel. Při ustálené rychlosti pracuje pouze vznětová jednotka, pro kterou je stejné tempo optimální co do spotřeby nafty.

Při zpomalování nebo brzdění slouží elektromotor jako generátor, který přispívá k brzdění vozidla a zároveň přeměňuje kinetickou energii vozidla na elektrický proud, kterým dobíjí lithium-iontové akumulátory, na něž automobilka poskytuje desetiletou záruku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)