Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D (110 kW) – Stejně schopné, více komfortní

Stanislav Kolman
Diskuze (48)

Pick-upy už dávno nejsou jen pracanty, snaží se být i komfortní a hezké. Dá se ale tohle všechno spojit dohromady? Mitsubishi říká, že ano.

Design, interiér


Nenechte se zmást. Nejnovější Mitsubishi L200 české zastoupení na oficiálních stránkách sice prezentuje jako šestou generaci, ve skutečnosti jde ale pořád o páté vydání v Thajsku vyráběného pick-upu, jen řádně modernizované. Buď jak buď, L200 má na čem stavět. Navazuje totiž na úspěšné předchůdce, jejichž historie se v Japonsku začala psát už v roce 1978. V průběhu více než čtyřiceti let bylo vyrobeno bezmála pět milionů kusů tohoto pick-upu, který dnes Mitsubishi nabízí ve více než 140 zemích světa.

Lépe zapadne

Ptáte-li se na zásadní novinky, které modernizace přinesla, můžeme začít vzhledem. Příď auta je skutečně diametrálně odlišná, až by si skutečně někdo mohl myslet, že jde o zbrusu novou generaci. Dostává výrazné chromované ozdoby navazující na přední světlomety a masku, čemuž Mitsubishi říká „dynamický štít“. Tohle řešení se nemusí líbit každému, pravdou ale je, že v šedi obyčejných užitkáčů jde o příjemné zpestření.

Oranžový testovaný exemplář (metalíza přišla na 17.000 Kč) přijel do redakční garáže v nejvyšší výbavě Instyle, což kromě jiného znamená diodovou světelnou techniku či osmnáctipalcová kola z lehkých slitin (s pneumatikami 265/60 R18). A protože výbava všechno podstatné nabízí již ve standardu, připlácelo se jen za nástavbu Hardtop (+56.511 Kč), vanu do korby (+5382 Kč) a konečně tažné zařízení (+10.480 Kč).

Korba je v případě testované varianty Double Cab se dvěma páry dveří 1520 mm dlouhá, 1470 mm široká a 475 mm vysoká, přičemž ložná plocha je 850 mm nad zemí. Určitě je fajn, že černé „akvárko“ nad korbou je odnímatelné a můžete jej vozit jen v případě nutnosti.

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D

Čistě subjektivně mně pick-up bez něj přijde mnohem víc sexy, hlavně se ale přes otevřené víko snadněji dostáváte k předmětům, které jsou na korbě vzadu. A když přijde na cestu v dešti, nástavbu nasadíte (stačí šroubovák, trocha zručnosti a pár minut času) a nemusíte se bát, že voda předměty poškodí.

Dovnitř se nasedá snadněji díky madlům na předních sloupcích a nástupním prahům. V interiéru žádnou hypermodernu nečekejte. L200 je pořád pracovní nástroj, čemuž odpovídá i obložení kabiny tvrdými plasty. Tohle je ale jeden z mála segmentů, kde jsme ochotni to odpustit. Jinak je pracoviště řidiče příjemné. Důležité funkce vozu obsloužíte tlačítky na volantu, klimatizaci (dvouzónovou automatickou) zase prostřednictvím fyzických ovladačů oddělených od multimediálního systému. Ten sice na první pohled nevypadá jako stvoření pro toto desetiletí, v praxi ale funguje svižně a je intuitivní.

Potěší rovněž sedačky čalouněné kůží. Nemají výrazné boční vedení, ale široké sedáky vyhoví různorodým postavám, navíc máme kolem sebe opravdu hodně prostoru. Ani vzadu to vůbec není špatné, lavice tady rozhodně neslouží jen jako nouzové řešení. Sedačky tu jsou rovněž pohodlné a dostatečná rezerva před koleny i nad hlavou zůstává i kolegovi s výškou 187 cm. Příjemné překvapení.

Motor, jízdní vlastnosti


Jediný motor

Mitsubishi L200 se dnes na českém trhu nabízí s jediným motorem – přeplňovaným čtyřválcovým turbodieselem (4N14) s objemem 2268 cm3 o výkonu 110 kW (150 k) při 3500 otáčkách a 400 newtonmetrech točivého momentu od 1750 do 2250 otáček. Vylepšený nafťák s 16ventilovou technikou disponuje dvěma vačkovými hřídeli a rozvodem paliva typu common rail, stejně jako přímým vstřikováním paliva.

Standardně se pohonná jednotka pojí se šestistupňovým manuálem, připlatit si ale můžete za samočinnou šestistupňovou převodovku od Aisinu. L200 nabízí dva druhy pohonu všech kol. Varianta Easy Select pro základní výbavu není nic víc než přiřaditelná přední náprava. Ve vyšších výbavách je ale tento systém nahrazen řešením Super Select-II pro dražší verze. To nabízí stálý pohon všech kol doplněný o redukční převod, stejně jako možnost uzavřít centrální diferenciál. Všechny varianty L200 jsou pak vybaveny uzávěrkou zadního diferenciálu. Novinkou je volba jízdních režimů pro štěrk, bláto, písek či kamení. Elektronika upravuje chod motoru, samočinné převodovky, ale třeba i brzd, aby byla trakce na daném povrchu co nejlepší.

Nejnovější provedení japonského pick-upu jen dokazuje, jak velký krok udělaly v posledních letech užitkové vozy směrem k osobním automobilům. Minimálně co do komfortu a odhlučnění. Motor je při klidné jízdě kultivovaný, vědět o sobě dá až v nejvyšších patrech otáčkoměru. Žádné dynamické výkony a působivé pružné akcelerace od tohoto mitsubishi neočekávejte, od prvního prošlápnutí plynového pedálu je patrné, že motor má radši pohodu než mrštnost, což podtrhuje sladění s převodovkou. Ta si ve většině každodenních situací počíná příkladně, občas jsme ale zaznamenali cuknutí při přeřazení.

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D

Spotřeba se při jízdách po dálnici pohybovala kolem devíti litrů, na okreskách se ale dá jet za méně než osm, což není zas tak velká odchylka od apetitu udávaného výrobcem. Na tak velké auto s automatem jsou to slušná čísla, pořád ale hovoříme o hodnotách, kdy je auto zatížené jen řidičem. L200 se přitom chlubí užitečnou hmotností 1000 kg a v dokladech má zapsanou maximální přípustnou hmotnost brzděného přívěsu 3,1 tuny.

Učí se od SUV

Na okreskách potěší, že se L200 svým projevem vlastně příliš neliší od mainstreamových SUV. Stejně jako předchůdce má pick-up zadní nápravu s listovými pery, přibyl však šestý list, zatímco vpředu omlazená verze nafasovala větší tlumiče.

Výsledek? Ani prázdné auto netrpí obvyklou bolístkou pick-upů – rozevlátou a hopsající zádí. Auto projíždí zatáčky jistě a nijak výrazně se nenaklání. Řízení sice zpětnou vazbou neoplývá, ale s 5,2 metru dlouhým vozem se manipuluje překvapivě snadno i v úzkých prostorech. Mitsubishi se ostatně chlubí poloměrem otáčení 5,9 m, tedy nejlepší hodnotou v dané třídě. Jasně, od výtečně naladěného Rangeru Raptor se má Mitsubishi pořád co učit, zase ale stojí výrazně méně.

Překvapivě obstojný je projev také na dálnici. Motor při ustáleném tempu zůstává dobře odhlučněný, zvýšený hluk už ale pozorujeme od podvozku a doplňuje jej výraznější aerodynamický svist kolem zrcátek. Tady už si dnes většina SUV počíná lépe, rozhodně to ale neznamená, že by dlouhé dálniční přesuny měly být nějakým utrpením.

Navíc co mitsubishi ztrácí na dálnicích, to svému majiteli směle kompenzuje v náročném terénu. Se světlou výškou 205 mm (235 mm mezi nápravami), předním nájezdovým úhlem 30°, zadním 22°, přejezdovým 24° a konečně maximálním bočním náklonem 45° si to ostatně může dovolit. Začínáme zlehka lesní cestou s kořeny, kde si stále můžeme dovolit svižnější tempo. Přes většinu nerovností se auto přenese hravě, i s těmi většími se ale vyjma jemného zhoupnutí vypořádává bez problému.

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D

V náročnějším terénu, kdy do podmínek promluví třeba i nepříznivé počasí, už se vyplatí pohrát si s možnostmi čtyřkolky. Nenaložené mitsubishi jsme zkusili potrápit v jednom prudkém lesním krpálu krátce po dešti, ani tady se obuto do univerzálních pneumatik nenechalo zahanbit a statečně – byť pozvolna – vyšplhalo až na vrchol. Japonci nezapomněli, pro co jsou pick-upy určeny primárně a pořád myslí na jejich schopnosti mimo zpevněné cesty.

Tak to má být!

Závěr


Závěr

Japonský pick-up dnes pořídíte od 717.350 Kč. To je ale řeč o verzi Club Cab s jedním párem dveří, jejíž výbava není tak bohatá a nemůže mít ani samočinnou převodovku. Provedení Double Cab stojí 754.250 Kč, doporučili bychom ale bohatší výbavu Intense za 833.650 Kč (+40.000 Kč při volbě automatu). I náš po strop vybavený kus by se vešel do jednoho milionu korun, kdybychom si tedy vystačili bez černé nástavby.

Mitsubishi L200 nepřineslo v rámci modernizace žádnou revoluci, on to vlastně ale ani nikdo nečekal a nepotřeboval. Japonský pick-up se pořád prezentuje jako schopný pracant, který uveze a odtáhne hodně za jakýchkoliv podmínek. K tomu všemu pak nyní zvládá přihodit atraktivnější vzhled, stejně jako komfortní naladění podvozku a bohatou výbavu. Jasně, papírově dva-dvojka s výkonem 110 kW neohromí, tady by určitě slušela možnost volby mezi tímto a silnějším agregátem. Zákazník by se v takovém případě určitě nezdráhal trochu víc plácnout přes kapsu.

Nejlevnější verze modelu 754.250 Kč (2.2 DI-D/110 kW Invite)
Základ s testovaným motorem 873.650 Kč (2.2 DI-D/110 kW Intense)
Testovaný vůz bez příplatků 954.650 Kč (2.2 DI-D/110 kW Instyle)
Testovaný vůz s výbavou 1.043.023 Kč (2.2 DI-D/110 kW Instyle)

Plusy

  • Atraktivní vzhled
  • Komfort na cestách
  • Schopnosti mimo zpevněné cesty
  • Poměr cena/výbava

Minusy

  • Slušela by možnost silnějšího motoru
  • Převodovka občas cukne
Zobrazit celý článek
Stanislav Kolman
Diskuze (48)

Doporučujeme

Mitsubishi L200 Double Cab 2.2 DI-D 110 kW
Cena základní sestavy 954 650 Kč
Výbava základní sestavy 18“ kola z lehkých slitin, automatická dvouzónová klimatizace, parkovací kamera, dešťový a světelný senzor, kožený multifunkční volant, ostřikovače předních světlometů, přední LED světlomety a LED denní svícení, kožené čalounění sedadel, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové ovládání, systém kontroly trakce v terénu Kč
Cena testované sestavy 1 043 023 Kč
Výbava testované sestavy Perleťová oranžová metalíza (+17.000 Kč), nástavba Hardtop (+56.511 Kč), vana do korby (+5382 Kč), tažné zařízení (+10.480 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2268
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 171
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.4 / 7.5 / 7.9
Emise CO2: 206
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2110 / 1000
Rozměr pneu: 265/60 R18
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5305
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1775
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1520
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 1110
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
21. 2. 2020 09:23
Re: Nabídka se zmenšuje,
nejsem si jistý, že je to velká škoda. Pro cílovou skupinu (chci vypadat dobře, ale na práci to auto určitě potřebovat nebudu) to zjevně nebylo tak přitažlivé, jak se zdálo (nechci být vidět, že pracuju proboha:)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2020 23:42
uspesny rok 2019
nieco pre fandov najstarsej japonskej znacky

https://automagazin.sk/…urope-polepsilo/

a tento rok cakam este lepsie vysledky.... verim ze pomoze faceliftovane ASX aj faceliftovany space star aj nove L200 a aj stale sa lepsie predavajuci "novy" PHEV outlander uz s tou 2,4kou pod kapotou :yes:

velmi pekne cislo a narast ma aj "nova" L200.. predat v europe rocne 23 tisic takychto pracantov .. klobuk dole ... to je dvakrat viac ako povedzme nejake rodinne sorento ci santa fe ... parada ...

tretina misakov sa v europe predava len v samotnom nemecku.. kto by to od "narocnych" nemcov cakal... ;-)
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2020 12:47
Re: dokonaly pickup
asi mas pravdu.. ale tak ja som rad ze je to dizajnovo pestre ( zatial ) ... lebo asi uz nie sme daleko od doby ze vsetky auta uz budu len nejake presklenne vajicka vyrabane podla jednej sablony .. este budeme raz ( na dochodku o 30 rokov ) spominat na kusky ako L200 alebo carreru .. uvidis...
20. 2. 2020 12:19
Re: dokonaly pickup
Kéž by většina aut měla tvary jako P911, svět by byl krásnější.
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2020 12:19
Re: Re: dik za test
mne sa moc paci... a aj mnohym testerom.. sranda.. asi mame ine oko :yes:

ale ako pisem .. je to dizajn ktory uz ozaj nemusi sadnut kazdemu.. chapem... mne sa napriklad nepaci C3 a pritom je brutalne uspesna a nejeden tester tiez pisal aka je pekna.. takze to je tak.. kolko ludi tolko chuti suhlas.. zase nemoze sa vsetko pacit kazdemu .. podstatne ale je ci dane auto ma uspech a plni svoj ucel... a zakaznik si potom uz len vyberie to svoje... ved je z coho vyberat... aj medzi pickupmi aj medzi malymi autami.. aj medyi SUVeckami .. vsade :yes: