Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST – EVO pro maminku

Ondřej Šuch
Už když lidé z Mitsubishi naroubovali na Outlander příď z Lanceru EVO, byla to poměrně šťastná volba. Ale naštěstí nezůstalo jen u plastiky, operace se týkala i střev a dříve poměrně zaměnitelné SUV se kromě ostřejších rysů...

Příznivci značky se třemi diamanty ve znaku musí mít z trpělivosti doktorát. Trojjediné SUV, které pod označením 4007 a C-Crosser prodávají Peugeot a Citroën, mělo v barvách Mitsubishi až donedávna všechno možné, jen jste se za ním na ulici asi neotočili. Otisk dravosti a sportovních ambicí značky bychom v designu hledali s mikroskopem a ještě k tomu marně. Ale pak pánové z pod hory Fuji řekli: Dost!

Na křivkohranový lup se vydali do firemní svatyně, jmenovitě k hýčkanému Lanceru. Krátká nevěra designérů napříč firmou se ovšem vyplatila. Příď současné verze si s jiným vozem prostě nespletete a o to majitelům přece jde nejvíc, že ano. Kdyby to někoho zajímalo, tak zmíněná kúra přinesla nárůst 2.5 cm do délky a díky hliníkové střeše auto zhublo o pět kilo.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy  

Otevření dveří je stále návratem do kříženecké identity, vyjma loga na volantu jde o univerzální a podtrhněme velmi kvalitní produkt. Použité materiály jsou tradičně příjemné na dotek, grafika obou hlavních přístrojů je jasná a dobře čitelná a prostoru se dostává všem ve všech směrech. Součástí testované nejvyšší výbavy je velký barevný dotykový displej, který z ovládání audia a navigace dělá malé dobrodružství. Stejně jako u Peugeotu a Citroënu kroutíme hlavou a posléze lomíme rukama při pohledu na volič automatické převodovky, který nejen že mate tělem a má tvar klasické řadicí páky, ale převzal z ní i pojistný kroužek.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy Ale abychom jen neláli: Interiér hýří prostorností, přední sedačky jsou bez přehánění velmi pohodlné a všechny ovladače jsou na svých místech. Na zadní sedadla se nastupuje bez problémů a díky sklopným opěradlům si lze na těchto místech představit i delší cestování bez rizika ztuhnutí. Obří zavazadelník je dosažitelný dvojitým víkem, přičemž i přes sklopený dolní díl je možné s předměty v něm pohodlně manipulovat. Dvojice nouzových zadních sedadel je ukrytá ve dně zavazadelníku tak dovedně, že k jejich vyklápění je třeba nastudovat komiks o dvanácti obrázcích. Ale nezesměšňujeme to – řešení odpovídá tomu, že plně obsazeno bude auto opravdu jen výjimečně a zachování nízké podlahy považujeme za malý zázrak. Palec nahoru!

Námi testovaná verze s nejvyšší výbavou Instyle má v ceně sedm číslic, ale valná část z jejich zdůvodnění se ukrývá pod kapotou. Se změnou designu totiž souvisí i nabídka nových motorů, v našem případě šlo o vrcholný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 115 kW. Ještě podstatnější je ovšem přítomnost dvouspojkové automatické převodovky TC-SST. Výrobce sice deklaruje její přínos ku sportovnější charakteristice jízdy, po týdenní zkušenosti ale vidíme její hlavní přínos ve zlepšení komfortu ovládání. Rychlá a bezchybná změna převodových stupňů při jízdě je očekávatelná, agregát má ale stále ještě malou rezervu ve změně ze zpětného na dopředný stupeň nebo s krátkou prodlevou při rozjezdu. V automatickém režimu stráví řidič asi nejvíce času a nebude mít důvod k nespokojenosti. Při rozumném tempu nebude ani v městském provozu atakovat devítilitrovou hodnotu spotřeby, dálniční tempo pak znamená průměr 7,1 l/100 km.

Manuální změna převodů páčkami pod volantem je bezproblémová, potěší opět zejména rychlá reakce a poslušnost.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy  

Na jízdních vlastnostech se nezměnilo po faceliftu nic. Mírná tendence k nedotáčivosti je znatelná jen při přehnané rychlosti nájezdu do zatáčky, odpružení odměňuje komfortem a trestá posádku za každý příčný práh. V souladu s vyšším těžištěm a charakterem, vozu se karoserie v zatáčkách stále trochu naklání a posilovač řízení sází spíš na ovládání malíčkem při parkování než na kontakt řidiče s vozovkou. Možnost volby pohonu 4x4, kdy až 50 % točivého momentu může být přenášeno na zadní nápravu, představuje stále jednoduchý otočný ovladač u ruční brzdy.

Outlander dospěl a odlišil se od evropských bratrů – už za to je v dnešním vzývání unifikace třeba téměř děkovat. Ale vážně – sebevědomé auto s neméně sebevědomou cenovkou má velmi blízko ke špičce třídy. Celek je pohodlný a současně rychlý a námi objevené drobné nedostatky nebrání radosti z jízdy.

První cena vozu584.900,-Kč (2.0 MIVEC 5MT 2WD 108 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací899.900,-Kč (2.2 DI-D 6MT 4WD 115 kW Intense+)
Základní cena testovaného vozu1.019.900,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.031.863,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)

Plusy

  • Moderní motor
  • Plynulé řazení automatu
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Velká kapacita a praktičnost zavazadelníku
  • Jednoduše ovladatelný pohon 4x4
  • Kvalitní audiosoustava v ceně
  • Bohatá výbava
  • Svébytný design

Minusy

  • Přeposilované řízení
  • Zbytečný pojistný kroužek voliče automatu
  • Malá světlá výška – vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Vyšší cena

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy  

Ondřej Šuch
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Cena základní sestavy 1 019 900 Kč
Cena testované sestavy 1 031 863 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.1 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 850
Rozměr pneu: 225/55 R18
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano