Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST – EVO pro maminku

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 17. 5. 2010 • 04:54
45
Zobrazit náhledy (45)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Už když lidé z Mitsubishi naroubovali na Outlander příď z Lanceru EVO, byla to poměrně šťastná volba. Ale naštěstí nezůstalo jen u plastiky, operace se týkala i střev a dříve poměrně zaměnitelné SUV se kromě ostřejších rysů...

Příznivci značky se třemi diamanty ve znaku musí mít z trpělivosti doktorát. Trojjediné SUV, které pod označením 4007 a C-Crosser prodávají Peugeot a Citroën, mělo v barvách Mitsubishi až donedávna všechno možné, jen jste se za ním na ulici asi neotočili. Otisk dravosti a sportovních ambicí značky bychom v designu hledali s mikroskopem a ještě k tomu marně. Ale pak pánové z pod hory Fuji řekli: Dost!

Na křivkohranový lup se vydali do firemní svatyně, jmenovitě k hýčkanému Lanceru. Krátká nevěra designérů napříč firmou se ovšem vyplatila. Příď současné verze si s jiným vozem prostě nespletete a o to majitelům přece jde nejvíc, že ano. Kdyby to někoho zajímalo, tak zmíněná kúra přinesla nárůst 2.5 cm do délky a díky hliníkové střeše auto zhublo o pět kilo.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy
 

Otevření dveří je stále návratem do kříženecké identity, vyjma loga na volantu jde o univerzální a podtrhněme velmi kvalitní produkt. Použité materiály jsou tradičně příjemné na dotek, grafika obou hlavních přístrojů je jasná a dobře čitelná a prostoru se dostává všem ve všech směrech. Součástí testované nejvyšší výbavy je velký barevný dotykový displej, který z ovládání audia a navigace dělá malé dobrodružství. Stejně jako u Peugeotu a Citroënu kroutíme hlavou a posléze lomíme rukama při pohledu na volič automatické převodovky, který nejen že mate tělem a má tvar klasické řadicí páky, ale převzal z ní i pojistný kroužek.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy
Ale abychom jen neláli: Interiér hýří prostorností, přední sedačky jsou bez přehánění velmi pohodlné a všechny ovladače jsou na svých místech. Na zadní sedadla se nastupuje bez problémů a díky sklopným opěradlům si lze na těchto místech představit i delší cestování bez rizika ztuhnutí. Obří zavazadelník je dosažitelný dvojitým víkem, přičemž i přes sklopený dolní díl je možné s předměty v něm pohodlně manipulovat. Dvojice nouzových zadních sedadel je ukrytá ve dně zavazadelníku tak dovedně, že k jejich vyklápění je třeba nastudovat komiks o dvanácti obrázcích. Ale nezesměšňujeme to – řešení odpovídá tomu, že plně obsazeno bude auto opravdu jen výjimečně a zachování nízké podlahy považujeme za malý zázrak. Palec nahoru!

Námi testovaná verze s nejvyšší výbavou Instyle má v ceně sedm číslic, ale valná část z jejich zdůvodnění se ukrývá pod kapotou. Se změnou designu totiž souvisí i nabídka nových motorů, v našem případě šlo o vrcholný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 115 kW. Ještě podstatnější je ovšem přítomnost dvouspojkové automatické převodovky TC-SST. Výrobce sice deklaruje její přínos ku sportovnější charakteristice jízdy, po týdenní zkušenosti ale vidíme její hlavní přínos ve zlepšení komfortu ovládání. Rychlá a bezchybná změna převodových stupňů při jízdě je očekávatelná, agregát má ale stále ještě malou rezervu ve změně ze zpětného na dopředný stupeň nebo s krátkou prodlevou při rozjezdu. V automatickém režimu stráví řidič asi nejvíce času a nebude mít důvod k nespokojenosti. Při rozumném tempu nebude ani v městském provozu atakovat devítilitrovou hodnotu spotřeby, dálniční tempo pak znamená průměr 7,1 l/100 km.

Manuální změna převodů páčkami pod volantem je bezproblémová, potěší opět zejména rychlá reakce a poslušnost.

suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy
 

Na jízdních vlastnostech se nezměnilo po faceliftu nic. Mírná tendence k nedotáčivosti je znatelná jen při přehnané rychlosti nájezdu do zatáčky, odpružení odměňuje komfortem a trestá posádku za každý příčný práh. V souladu s vyšším těžištěm a charakterem, vozu se karoserie v zatáčkách stále trochu naklání a posilovač řízení sází spíš na ovládání malíčkem při parkování než na kontakt řidiče s vozovkou. Možnost volby pohonu 4x4, kdy až 50 % točivého momentu může být přenášeno na zadní nápravu, představuje stále jednoduchý otočný ovladač u ruční brzdy.

Outlander dospěl a odlišil se od evropských bratrů – už za to je v dnešním vzývání unifikace třeba téměř děkovat. Ale vážně – sebevědomé auto s neméně sebevědomou cenovkou má velmi blízko ke špičce třídy. Celek je pohodlný a současně rychlý a námi objevené drobné nedostatky nebrání radosti z jízdy.

První cena vozu 584.900,-Kč (2.0 MIVEC 5MT 2WD 108 kW Invite)
První cena vozu s testovanou motorizací 899.900,-Kč (2.2 DI-D 6MT 4WD 115 kW Intense+)
Základní cena testovaného vozu 1.019.900,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 1.031.863,-Kč (2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW Instyle)

Plusy

  • Moderní motor
  • Plynulé řazení automatu
  • Komfortní jízdní vlastnosti i mimo silnici
  • Velká kapacita a praktičnost zavazadelníku
  • Jednoduše ovladatelný pohon 4x4
  • Kvalitní audiosoustava v ceně
  • Bohatá výbava
  • Svébytný design

Minusy

  • Přeposilované řízení
  • Zbytečný pojistný kroužek voliče automatu
  • Malá světlá výška – vzhledem ke schopnostem pohonu
  • Vyšší cena
suv mitsubishi testy suv mitsubishi testy
 
Témata
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Cena základní sestavy 1 019 900 Kč
Cena testované sestavy 1 031 863 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2179
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.1 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 771 / 1691
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 850
Rozměr pneu: 225/55 R18
Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4665
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku