Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi Outlander GT: Koncept SUV ve stylu Lanceru Evolution

10. 4. 2009 • 23:50
24
12
Zobrazit náhledy (24)
Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander
Aktuální generace Lanceru a zejména jeho sportovní verze EVO symbolizuje revitalizaci značky Mitsubishi. Není proto náhodou, že tento model stál jako inspirace při návrhu konceptu přiostřeného SUV Outlander GT, který má premiéru na newyorském autosalonu.

Outlander GT je prezentovaný jako „prototyp“, který má nastiňovat další vývoj modelové řady Outlander. Už při prvním pohledu je ale zřejmé, že se v podstatě jedná o studii faceliftu, která si vypůjčuje design přídě od Lanceru. Stejný postup Mitsubishi ostatně použilo už na sériové verzi modernizovaného Coltu.

Lichoběžníková maska chladiče je přímo odvozená od Lanceru Evolution. V podobném duchu byl upraven i přední nárazník, kapota motoru, přední blatníky a zpětná zrcátka. Agresivně tvarovaná přední světla ukrývají bi-xenonovou optiku. Se sportovně upraveným designem také ladí přepracovaný zadní nárazník a nové nástavce bočních prahů. Koncept je navíc vybaven 19palcovými koly OZ Racing, za kterými se ukrývají brzdy Brembo.

Pod kapotou se nachází upravený motor 3,0 SOHC MIVEC, který si mohou američtí zákazníci ve standardním provedení do Outlanderu objednávat už dnes. Outlander GT má jiný profil vačkových hřídelí, vyšší kompresní poměr a optimalizované sání, což přináší nárůst výkonu o 7 kW na 169 kW a zároveň vyšší účinnost spalování. K úsporám paliva přispívá také automatické řazení neutrálu při stání na semaforu. Stejnou funkci do svých automatických převodovek zavádí už sériově Mercedes.

Koncept Outlander GT má systém pohonu všech kol S-AWC s aktivním předním diferenciálem se zvýšenou svorností. Elektronicky řízená spojka S-AWC zabraňuje protáčení kol na jedné nápravě a moment rozděluje na základě údajů o příčném a podélném zrychlení ze senzorů ABS a stabilizačního systému. Pro jízdu lze zvolit jeden ze tří režimů – Normal, Snow a Traction.

Mitsubishi využívá koncept také k prezentaci multimediální výbavy a luxusního zpracování. Interiér zhotovený v kombinaci jemných materiálů a hliníku je provedený ve stylu Lanceru Evolution. Ze standardního modelu pro USA je převzatý navigační systém Navteq RDS se 7palcovým displejem a 40GB harddiskem. Audiosystém Rockford Fosgate má výkon navýšený z 650 na 710 Wattů.

Očekává se, že faceliftu v podobném duchu se brzy dočkají také evropské verze Mitsubishi Outlander.

Související články

Témata
Avatar - Brandon Walsh
11. 4. 2009 18:24
Re: ať si říká kdo chce co chce, ale...
je to velmi zvlastne mne osobne sa nepaci hlavne zboku to posobi nedokoncene akoby nevedeli dopasovat "zadok" k "predku" ale treba uznat nejake to caro v nom podla mna je
Avatar - euro89
11. 4. 2009 14:57
Re: ať si říká kdo chce co chce, ale...
tak Sigma (resp. Diamante, resp. Magna) je můj jasnej favorit mezi autama se třema diamantama ve znaku :-) škoda jen, že jediná generace, která byla určená pro evropský trh je už dost stará a nástupci zůstali pro evropu zapovězeni... :-( jinak bych o ní vážně uvažoval... ale i tohle se mi docela líbí ;-)
jen jsem zvědavej, jestli se někdy dočkám novýho velkýho sedanu Mitsubishi i pro evropu... když né hned Sigmu, tak aspoň Galanta by tu prodávat mohli...
Avatar - pelikoš
11. 4. 2009 13:27
Re: ať si říká kdo chce co chce, ale...
u sigmy byl ten negativní sklon masky suprový,ale tady to na mě působí velmi nervózně
Avatar - euro89
11. 4. 2009 10:04
ať si říká kdo chce co chce, ale...
... mě se to líbí :yes: někdo může řikat, že je to splácanina Lanceru s SUV, ale podle mě je to pecka... moc povedená studie ;-) :yes:
10. 4. 2009 22:44
Re: podivné
Jak jsem psal, je to odhad, nynější agregát má maximum výkonu při 6250 a maximum toč momentu při 4000, takže jsem se trefil dobře. Po faceliftu to bude plus minus stejné, jen výkon se trošku pohoupne, točivý moment možná taky. Točivý moment souvisí s výkonem a lze jej jednoduše spočítat pokud je znám max výkon a otáčky, při nichž je doahován. Krásně je to vysvětleno třeba tady:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud