Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mitsubishi se finančně nedaří. Zisk mu může klesnout až o tři čtvrtiny proti odhadům

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
105 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (8)

Japonská automobilka snížila odhad zisku pro uplynulé účetní období. Proti odhadům z loňského května může být výsledek nižší až o 76 procent.

Elektromobilita, nástup čínských značek, zdražování, ochlazení na trzích a stále přísnější emisní limity dokážou zamávat i s těmi největšími automobilkami. Není proto divu, že do potíží se dostávají i ti menší, byť stále velcí výrobci.

Jedním z nich je například Mitsubishi, kterému minimálně v Evropě pomáhá spojení s Renaultem. Díky němu Japonci dokázali nahradit úspěšné SUV ASX druhou generací francouzského crossoveru Captur. Na trh se vrátilo také osvědčené jméno Colt, tentokrát v podobě velmi povedeného Renaultu Clio. Velká očekávání panují také u nového Mitsubishi Outlander, v kterém se poprvé svezeme v polovině března.

Přesto Mitsubishi nezažívá nejlepší časy. V posledních týdnech a měsících se spekulovalo o tom, že se zapojí do fúze Nissanu s Hondou. Z tohoto projektu ovšem podle všeho sešlo. Spojení s dalšími automobilkami by přitom přineslo větší finanční stabilitu, mimo jiné díky sdílení vývoje a výroby. A tu by Mitsubishi potřebovalo jako sůl.

Video placeholder
Kamil Šilhavý z Mitsubishi: Používejme zdravý rozum! • Zdroj: auto.cz

Japonská značka totiž v posledním kvartále aktuálního účetního roku (ten končí posledním březnem 2025) výrazně snížilo odhad zisku. Jestliže v květnu 2024 se očekával výsledek okolo 144 miliard jenů (asi 22,75 miliard korun), poslední předpovědi mluví o zhruba 35 miliardách jenů, tedy asi o 5,5 miliardách korun. To je o 76 % nižší výsledek.

Podle týdeníku Nikkei Asia stojí za propadem celkový pokles v automobilovém průmyslu, vysoké marketingové výdaje na severoamerickém trhu (zejména USA, Kanada a Mexiko) a vysoká inflace, kvůli které podražily vstupy.

Prodejně se přitom Mitsubishi nedaří úplně špatně. V Evropě se sice odhaduje meziroční pokles o čtyři tisíce prodaných aut na 53 tisíc (-7 %), globálně se ovšem počítá s meziročním růstem o 33 tisíc aut na 848.000. To je však méně než se očekávalo. Původní plány totiž hovořily o 895 tisících kusů. Na veledůležitých trzích v Thajsku a Indonésii se totiž nedaří tak dobře jako v minulosti.

Vstoupit do diskuze (8)