Mitsubishi se finančně nedaří. Zisk mu může klesnout až o tři čtvrtiny proti odhadům
Japonská automobilka snížila odhad zisku pro uplynulé účetní období. Proti odhadům z loňského května může být výsledek nižší až o 76 procent.
Elektromobilita, nástup čínských značek, zdražování, ochlazení na trzích a stále přísnější emisní limity dokážou zamávat i s těmi největšími automobilkami. Není proto divu, že do potíží se dostávají i ti menší, byť stále velcí výrobci.
Jedním z nich je například Mitsubishi, kterému minimálně v Evropě pomáhá spojení s Renaultem. Díky němu Japonci dokázali nahradit úspěšné SUV ASX druhou generací francouzského crossoveru Captur. Na trh se vrátilo také osvědčené jméno Colt, tentokrát v podobě velmi povedeného Renaultu Clio. Velká očekávání panují také u nového Mitsubishi Outlander, v kterém se poprvé svezeme v polovině března.
Přesto Mitsubishi nezažívá nejlepší časy. V posledních týdnech a měsících se spekulovalo o tom, že se zapojí do fúze Nissanu s Hondou. Z tohoto projektu ovšem podle všeho sešlo. Spojení s dalšími automobilkami by přitom přineslo větší finanční stabilitu, mimo jiné díky sdílení vývoje a výroby. A tu by Mitsubishi potřebovalo jako sůl.

Japonská značka totiž v posledním kvartále aktuálního účetního roku (ten končí posledním březnem 2025) výrazně snížilo odhad zisku. Jestliže v květnu 2024 se očekával výsledek okolo 144 miliard jenů (asi 22,75 miliard korun), poslední předpovědi mluví o zhruba 35 miliardách jenů, tedy asi o 5,5 miliardách korun. To je o 76 % nižší výsledek.
Podle týdeníku Nikkei Asia stojí za propadem celkový pokles v automobilovém průmyslu, vysoké marketingové výdaje na severoamerickém trhu (zejména USA, Kanada a Mexiko) a vysoká inflace, kvůli které podražily vstupy.
Prodejně se přitom Mitsubishi nedaří úplně špatně. V Evropě se sice odhaduje meziroční pokles o čtyři tisíce prodaných aut na 53 tisíc (-7 %), globálně se ovšem počítá s meziročním růstem o 33 tisíc aut na 848.000. To je však méně než se očekávalo. Původní plány totiž hovořily o 895 tisících kusů. Na veledůležitých trzích v Thajsku a Indonésii se totiž nedaří tak dobře jako v minulosti.