Mitsubishi v roce 2011: Nárůst v Evropě o sedm procent
Mitsubishi v loňském roce prodalo v Evropě 149.967 nových automobilů, což je 7% nárůst ve srovnání s rokem 2010, kdy zde japonská automobilka prodala 140.311 aut. V této statistice jsou započítány výsledky z 34 evropských států, mezi nimiž mimo jiné chybí Ukrajina a Rusko.
Nejprodávanějším modelem vůbec se stal ASX s 49.463 prodanými exempláři, druhý skončil Colt (26.193 prodaných kusů), jehož prodeje meziročně klesly o 12,7 %. Meziročně si pohoršil také celkově čtvrtý Outlander (19.779 kusů, -22 % proti roku 2010) a pátý Lancer (18.138 exemplářů, - 32 %). Na začátku roku 2011 začalo Mitsubishi v Evropě prodávat elektromobil i-MiEV, kterého se za tu dobu prodalo 2.660 kusů. Automobil je nabízen ve více než 20 evropských zemích.
Největším evropským trhem bylo pro tuto japonskou značku Německo, kde se v roce 2011 prodalo 30.971 Mitsubishi, o 27 % více než o rok dříve. Druhá skončila Velká Británie (17.060 prodaných aut, o desetinu méně než v roce 2010), třetí Norsko, kde prodeje Mitsubishi ve srovnání s rokem 2010 vzrostly o 48 % na 8.996 automobilů. Norsko je vůbec největším trhem pro elektrický model i-MiEV.
Prodeje Mitsubishi meziročně rostly i na italském trhu, a to o 19 %. Loni zde automobilka prodala 8.759 aut. Podle statistik Sdružení dovozců automobilů se v loňském roce u nás prodalo 1.658 nových Mitsubishi, o 30,8 % více než v roce 2010. V patnáctce největších evropských trhů této automobilky však Česká republika nefiguruje.
Mitsubishi upozorňuje na to, že jeho prodeje v Evropě rostly i přes problémy, se kterými se v roce 2011 musela potýkat. Vedle ukončení šrotovného (Francie) či radikálních úsporných opatřeních v některých jihoevropských státech (Španělsko, Řecko nebo Portugalsko) se automobilka musela vyrovnat s následky zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku.
Automobilka mohla využít toho, že její japonské, ani thajské výrobní závody nebyly těmito přírodními katastrofami přímo zasaženy. Výrobu v Japonsku však omezovaly výpadky elektrické energie a problémy s dodávkami výrobních dílů. Podle slov automobilky se výpadek ve výrobě podařilo dohnat v říjnu 2011. Také povodně v Thajsku se dotkly místních dodavatelů komponent, což způsobilo měsíční skluz ve výrobě pick-upu L200, který by měl být dohnán do konce fiskálního roku, tj. do 31. března 2012.
V letošním roce bude chtít Mitsubishi dále podpořit prodeje modelů ASX, Pajero a L200, na březnovém ženevském automobilu pak má být představený nový prémiový vůz, který je zatím označován jako GMS. V Ženevě bude představena i evropská verze chystaného globálního malého auta s prozatímním označením Global Small, které se na starém kontinentu začne prodávat na začátku roku 2013.