MKR Technology představuje kamiony pro Dakar 2018
Dakarská rallye sice odstartuje až v lednu příštího roku, ale týmu se již nyní připravují k odjezdu a představují svou techniku. Ta totiž poslední listopadový víkend odplouvá do Jižní Ameriky.
Severočeský konstruktérský tým MKR Technology do boje o beduína vysílá trojici závodních kamionů, které budou pilotovat holandští jezdci. Na palubě ale nebude chybět ani domácí zástupce, Roudničan Daniel Kozlovský.
Hlavní představení proběhlo v uplynulém víkendu v rámci tradiční velkolepé akce RTL GP Pre-proloog v holandském Valenswaardu. Tisícům diváků se na Eurocircuitu představil nejen někdejší vítěz Dakaru Gérard de Rooy spolu s dalšími holandskými účastníky soutěže, ale především aktuální posádky týmu Mammoet Rallysport.
Hlavní sestavu tvoří pilot Martin van den Brink s palubním mechanikem Danielem Kozlovským a navigátorem Wouterem Rosegaarem. Ti pojedou ve speciálu Renault Trucks CBH 385, kterému nikdo neřekne jinak než Sherpa. Tento stroj s kapotovou kabinou je podobně jako speciály K520 vybaven nápravami AxleTech International, brzdami Meritor a přeplňovaným vznětovým šestiválcem DXI 13 o objemu 12,8 litru, který lze naladit na výkon přes 736 kW (1000 k).
Ve druhém kamionu, tedy v trambusové verzi K520, ale došlo po čtyřech letech ke změně pilota. Pascala de Baara v týmu vyměnil jedenatřicetiletý Janus van Kasteren z Veldhovenu. Ten v lednu zažije svoji dakarskou premiéru. V kokpitu mu ale budou parťáky dělat zkušení muži – mechanik Richard Mouw a navigátor Wouter de Graaff. Posádka bude především rychlou asistencí pro Martina van den Brinka.
V nadcházejícím víkendu je na programu i prezentace Riwald Dakar teamu, kterému Mario Kress připravil třetí kamion K520. S ním pojede obligátně Gerd Huzink. Jeho speciál si budou moci brzy prohlédnout i švýcarští fanoušci nejslavnější rally. Od 16. do 19. listopadu totiž bude v rámci spolupráce s Renault Trucks Swiss součástí výstavy užitkových vozidel TransportCH v Bernu.
Ve stejném víkendu ještě proběhne tradičně týmová prezentace týmu Mammoet v domácím Harskampu, aby následně veškerá technika mohla přejet do francouzského přístavu Le Havre. Ve dnech 21. a 22. listopadu jsou připraveny technické přejímky, po kterých loď nabere směr Jižní Amerika.
Jubilejní 40. ročník se jede jako 10. v Jižní Americe. Odstartuje 6. ledna v Peru v Limě a povede kolem Pacifického oceánu, od kterého se bude vzdalovat na okružní cesty do peruánských dun. Po nich se závodníci a celá dakarská kolona přesune do La Paz, hlavního města Bolívie, kde je naplánován den volna. Další cesta bude směřovat do Argentiny přes poušť Fiambalu. Ti nejšťastnější se do cíle v argentinské Córdobě dostanou po dvou týdnech, tedy 20. ledna.