Nový VW Golf VIII ukazuje evoluci designu a revoluci v kabině
Zatímco exteriér nového Golfu projde evolucí, vnitřek zažije doslova revoluci. Vývojářům ale taková změna zatím dělá velké problémy.
Volkswagen na druhou polovinu roku připravuje hned dvě důležité novinky, kompaktní elektromobil ID.3 a novou, již osmou generaci Golfu. Druhá z nich se sice kvůli potížím s vývojem opozdí, přesto už automobilka na její příchod láká. Odhalila skici ukazující exteriér i interiér nového Golfu.
Nákres karoserie není žádným velkým překvapením. Design Golfu VIII již naznačily špionážní fotografie odmaskovaných prototypů, navíc jen evoluce vnějšího designu se tak nějak očekávala. Odlišné budou hlavně světlomety, které budou nižší než dosud, což přinese sportovnější vizáž.
To uvnitř nás čeká doslova revoluční změna. Skica interiéru dokazuje, že se nový Golf v duchu doby zbaví většiny konvenčních tlačítek, naprostá většina ovladačů se tak soustředí na obří dotykovou obrazovku multimediálního systému na vrchu palubní desky. Opticky bude navazovat na kapličku přístrojů, v níž se rovněž objeví digitální displej, minimálně za příplatek.
Středový panel tak bude vlastně volný, skica ukazuje jen čtyři tlačítka (jedno z nich pro výstražná světla), což znamená, že i klimatizace bude ovládaná prostřednictvím multimediálního systému, což uživatelé asi moc neocení... Ve středovém tunelu pak očekávejme velký odkládací prostor, patrně s bezdrátovým dobíjením pro chytré telefony.
Právě kompletně nový multimediální systém s možností online aktualizací ale zatím dělá vývojářům velké vrásky. Podle zákulisních zpráv řeší automobilka nedostatek kvalifikovaných pracovníků v oblasti softwaru, což se plně projevuje při vývoji elektroniky pro nový Golf. Vývojáři hlásili, že spoustu funkcí vůbec nefunguje. Množství nahlášených chyb se přitom zatím nepovedlo odstranit, a to včetně klíčové funkce komunikace mezi daným autem a centrálním serverem. Dokonce se tak už hovoří o tom, že zpočátku Golf s novou technikou nebude vůbec dostupný – nejprve se mají začít prodávat omezené výbavy, které se bez novinek budou muset obejít.
To by byla další rána pro nový Golf, jehož premiéra se právě kvůli softwarovým chybám už jednou odsouvala. Auto mělo debutovat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, jelikož ale nebude včas připraveno, premiéra se odsunula na pozdější termín. Ve Frankfurtu tak místo toho bude Volkswagen prezentovat nový elektromobil ID.3, který se podle původních plánů měl odhalit až po Golfu. Jeho první kusy se totiž objeví na trhu až v polovině roku 2020.
Šéf prodejů Volkswagenu Jürgen Stackmann se sice nechal nedávno slyšet, že na termínu zahájení prodeje nového Golfu na německém trhu, naplánovaném na devátý týden roku 2020 (začínající 24. února) se nic nemění, zákulisní zprávy ale naznačují, že první exempláře se na silnicích reálně objeví na jaře, nebo dokonce až v létě 2020.
To ale pro automobilku není dobrá zpráva. V mezičase se totiž bude muset nadále spoléhat na stávající sedmou generaci Golfu, jejíž prodeje letos v Evropě výrazně klesají, zřejmě i v důsledku čekání zákazníků na novou generaci. Výběhový model není pro automobilku ideální ani finančně, zvlášť když je Golf nejprodávanějším autem v Evropě. Ve Wolfsburgu se tak nyní musí pracovat na plné obrátky, aby nový klenot byl co nejdříve bezchybný. Povede se to? A kdy?