Modernizace elektrického Renaultu 5 budou zejména technické, říká šéf
Ředitel automobilky Renault Fabrice Cambolive se rozhovořil o budoucnosti svého malého elektromobilu, který získal ocenění Evropské auto roku 2025.
Nový Renault 5 E-Tech, který nedávno získal ocenění Evropského auta roku 2025, má před sebou jasně vytyčenou cestu. Generální ředitel automobilky Renault Fabrice Cambolive představil strategii pro tento elektromobil do budoucna.
„Když vítězíte takovýmto způsobem, je to proto, že jste jiní,“ uvedl Cambolive při komentování úspěchu vozu, který těží mimo jiné do značné míry ze svého výrazného retro designu inspirovaného původní R5 ze 70. let minulého století. Automobilka plánuje tyto přednosti dále rozvíjet, přičemž základní designová linka vozu má zůstat zachována. „U R5 bychom rádi udrželi tento design co nejdéle to půjde,“ řekl šéf značky.
V průběhu životního cyklu vozu se tak vzhled nebude měnit příliš – půjde jen o „velmi, velmi specifické prvky“, říká Cambolive. „Otevírá to šéfdesignérovi Gillesi Vidalovi a jeho týmu prostor pro kreativitu, jak zachovat stejné auto, ale s odlišnostmi,“ dodal ředitel. Renault 5 se v současnosti z hlediska dojezdu, výkonu i rychlosti nabíjení vyrovná konkurentům jako Opel Corsa-e, Peugeot e-208 či Mini Cooper E. Značka hodlá tuto konkurenceschopnost udržet i do budoucna.

Zásadní modernizace by měla přijít kolem roku 2028, kdy Renault plánuje uvést novou generaci elektrických vozů s výrazně vylepšenou účinností, rychlejším nabíjením a levnějšími bateriemi. Již v roce 2026 však automobilka přejde u svých elektrických modelů včetně R5 z baterií typu NMC na LFP, což by mělo snížit náklady o 20 % při zachování stejného dojezdu.
Renault 5 E-Tech se již stal nejprodávanějším elektromobilem na francouzském trhu, kde byl uveden v říjnu loňského roku. Navazuje tak na úspěch svého předchůdce, původního Renaultu 5, který vévodil francouzským prodejům v letech 1972–1986. Cambolive nechce nutně stanovovat cíle být číslem jedna. „Pro mě je důležitá schopnost R5 prolomit pomyslný skleněný strop v adopci elektromobilů,“ vysvětlil.
Primárním cílem nového modelu je podle něj přilákat nové zákazníky, kteří si vůz nekoupí proto, že chtějí elektromobil, ale proto, že chtějí právě R5. Na evropském trhu elektromobilů momentálně dominují SUV modely v čele s Teslou Model Y, která jen v listopadu zaznamenala téměř 18 tisíc prodaných kusů.
„Je normální, že noví zákazníci přecházející ze spalovacích motorů k elektromobilům jsou velmi opatrní,“ poznamenal Cambolive. Zajímavým trendem je, že 40 % francouzských zákazníků si objednává základní verzi s menší baterií a dojezdem 300 km, což naznačuje, že obavy z omezeného dojezdu elektromobilů postupně ustupují.
Renault plánuje rozšířit svou nabídku dostupných elektromobilů také o crossover 4 a malý model Twingo, čímž pokryje důležitý cenový segment do 25 tisíc eur. „I když nemáme za cíl dominovat prodejům, nevidím důvod, proč bychom příští rok neměli být mezi lídry trhu,“ uzavřel Cambolive.