Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Jaguar F-Type už zná české ceny. Na výběr máte jen čtyřválec, nebo osmiválec

David Bureš
Diskuze (20)

Nabídka Jaguaru F-Type se v rámci faceliftu omezila na dva motory, dvoulitrový čtyřválec a pětilitrový osmiválec. Pětilitr nicméně pořídíte ve dvou výkonových stupních.

Jaguar F-Type se na začátku prosince představil v inovovaném balení a ještě před koncem roku odhaluje i svůj český ceník. Ceny modernizovaného kupé začínají na částce 1.706.826 korun, první cena kabria je o 186.582 korun vyšší.

Obě cenovky se vztahují na základní motor v podobě přeplňovaného benzinového čtyřválce P300 o objemu dvou litrů, naladěného na 221 kW. Jeho síla je posílána výhradně na zadní kola, nicméně přes osmistupňovou automatickou převodovku. Manuál z nabídky F-Typu zcela vypadl.

Výbava v tomto případě čítá 18palcová kola z lehkých slitin, elektricky nastavitelná sedadla v šesti směrech, kožené čalounění, elektricky nastavitelný kožený volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, diodové světlomety nebo infotainment ovládaný prostřednictvím desetipalcové obrazovky včetně navigace. Nechybí ani tempomat, zadní parkovací kamera nebo parkovací čidla vpředu i vzadu.

Jaguar F-Type Coupé MY2021: technické údaje a české ceny
Verze P300 P450 P450 P575
Zdvihový objem [cm3] 1997 5000 5000 5000
Válce/ventily 4/4 8/4 8/4 8/4
Pohon kol RWD RWD AWD AWD
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Výkon [kW/min] 221/5500 331/6000 331/6000 423/6500
Zrychlení z 0-100 km/h [s] 5,7 4,6 4,6 3,7
Max. rychlost [km/h] 250 285 285 300
Hmotnost [kg] 1615 1735 1838 1838
Cena [Kč] 1.706.826 - - -
Cena R-Dynamic [Kč] 1.777.732 2.462.681 2.623.522 -
Cena First Edition [Kč] 2.083.378 2.714.393 2.874.718 -
Cena R [Kč] - - - 3.347.949

Kdo žádá osmiválec, musí sáhnout po druhém stupni R-Dynamic, s nímž kompresorový pětilitr P450 o výkonu 331 kW stojí 2.463.681 korun v případě kupé, respektive 2.650.142 Kč v případě kabrioletu. Motor je opět spárovaný s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol, lze si však připlatit za čtyřkolku, a to za nějakých 161 tisíc.

Při objednání V8 výbavu rozšíří 20palcová kola, adaptivní podvozek nebo účinnější brzdový systém s většími kotouči. V případě čtyřválce se však musíte obejít bez adaptivních tlumičů a vystačit si s devatenáctkami a základní brzdovou soustavou.

Video se připravuje ...

Kdo by pak chtěl silnější verzi osmiválce (P575) s 423 kW, musí sáhnout po variantě F-Type R. Ta stojí 3.347.949 korun (kupé), respektive 3.522.673 Kč (kabrio), přičemž má pohon všech kol ve standardu. K dispozici jsou navíc elektricky ovládaná sedadla s paměťovou funkcí nebo specifický interiér.

Zahájení prodeje modernizovaného Jaguaru F-Type pak uvádí provedení First Edition, dostupné se čtyřválcem i slabším z osmiválců. To poznáte podle kontrastní černé střechy, specifických dvacetipalcových kol, sedaček s funkcí paměti a specifických vnitřkem.

Jaguar F-Type Cabriolet MY2021: technické údaje a české ceny
Verze P300 P450 P450 P575
Zdvihový objem [cm3] 1997 5000 5000 5000
Válce/ventily 4/4 8/4 8/4 8/4
Pohon kol RWD RWD AWD AWD
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Výkon [kW/min] 221/5500 331/6000 331/6000 423/6500
Zrychlení z 0-100 km/h [s] 5,7 4,6 4,6 3,7
Max. rychlost [km/h] 250 285 285 300
Hmotnost [kg] 1615 1735 1838 1838
Cena [Kč] 1.893.408 - - -
Cena R-Dynamic [Kč] 1.966.613 2.650.142 2.810.951 -
Cena First Edition [Kč] 2.251.689 2.883.067 3.043.271 -
Cena R [Kč] - - - 3.522.673
David Bureš
Diskuze (20)
1. 1. 2020 12:35
Re: Hoši poraďte
Základní verze je nezajímavá, ale V8 je vše stejné výbavě za podobné peníze jako Cayman GTS a to už je někde jinde. R4 vs V8.
1. 1. 2020 12:34
Re: Ty parametry u toho nejsilnějšího
Omezovač, zpřevodování, cokoliv. Zrychlení je velmi slušný.
1. 1. 2020 12:12
Re: Citelná ztráta
Kecko, už jsem ti ty hmotnosti sem dával. Mimochodem, Jaguar dělaly řadové šestiválce a cena V8 je výtečná!
Avatar - CHerokee
31. 12. 2019 16:53
Re: preco mam pocit
Připodobnili to novému XE, ale zbytečně. Moc tomu nepomohli, i když je to pořád pěkné auto.
Avatar - CHerokee
31. 12. 2019 16:49
Re: Okej
Souhlas. Taky mám manuál. Jasně, není to okreskový závoďák ani okruhové auto (od toho je Shelby)... to ale ani ten opravdu pěkný F-Type... alespoň s tím 8 válcem. Mezi V. a VI. generací ten podvozek hooodně poevropštili.