Modernizovaný Seat Ibiza: Nové motory, lepší interiér a komfortnější podvozek
Seat říká, že pouze v jedné oblasti nebylo u modelu Ibiza co zlepšovat – emocionální a dynamický design vozu si prý zákazníci oblíbili. Vnější úpravy se tak omezily na nové světlomety s diodovým denním svícením a jiný design kol či nové odstíny laku šedá Moonstone a červená Chilli.
Pod kapotou se však změnilo mnohé, přičemž hlavní je nabídka nových tříválcových agregátů. Základní litrový motor s výkonem 55 kW známe již z Fabie, přeplňovanou variantu 1.0 TSI však ne. Disponuje výkonem 70 nebo 81 kW a točivým momentem 160 respektive 200 N.m. Silnější varianta pak může být spojena rovněž se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Zajímavostí je, že oblíbená jednotka 1.2 TSI je stále v nabídce nejen ve verzi 66 kW, ale rovněž 81 kW, takže pokud nechcete litrový tříválec, máte na výběr stejně silnou čtyřválcovou jednotku. Vrcholem pak je čtrnáctistovka TSI ACT s deaktivací dvou válců při nízkém zatížení, která podobně jako v Polu Blue GT nabízí výkon 110 kW a točivý moment 250 N.m, to vše při spotřebě 4,8 litru na sto kilometrů dle tabulek.
Pokud chcete co nejúspornější jednotku, máte na výběr i benzinovou 1.0 TSi Ecomotive s papírovým odběrem 4,1 litru na sto km. Zájemce o diesely by mohly oslovit tříválcové jednotky 1.4 TDI s 66 a 77 kW, podobně jako u Škody Fabia, přičemž slabší verze může být kombinována s automatem DSG. Všechny motory pak spolupracují se systémem stop-start. O čtyřválcových turbodieselech zatím nepadla zmínka a obáváme se, že se v tomto modelu nebudou muset objevit. Přitom doposud Ibiza jako snad jediná v tomto segmentu nabízela dokonce dvoulitrové TDI se 105 kW.
Při jízdě byste ve srovnání s předchůdcem měli poznat nové nastavení tlumičů, pružin a příčným zkrutných stabilizátorů novinky. Za příplatek je dokonce možné mít systém volby režimů jízdy Seat Drive Profil, kde se nastavuje nejen charakteristika činnosti posilovače řízení, ale dokonce i adaptivní tlumení ve dvou režimech Sport a Comfort.
Výrazně modernizován je interiér nové Ibizy. Máme čekat zaměření na řidiče, měkkou povrchovou úpravu, rozmanité možnosti individualizace a nevšední pozornost věnovanou detailům. V dnešní době je důležitá konektivita, proto španělská značka používá v novém modelu druhou informačních a zábavních systémů Easy Connect. Nový Media System plus a navigační systém lze doplnit funkcí MirrorLink.
„S novou Ibizou otvíráme další kapitolu v oblasti konektivity. Naši zákazníci mohou pokračovat ve svém digitálním životním stylu dokonce i za jízdy. Pro nás je však nejdůležitější zajistit vždy nejbezpečnější a nejintuitivnější ovládání funkcí,“ říká Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za výzkum a vývoj.
Nový Seat Ibiza se bude opět nabízet ve třech karosářských variantách – třídveřový hatchback, pětidveřový hatchback a kombi ST. Nechybí tři výbavové linie, stejně jako mnoho různých barevných individualizačních paketů. Již v základní výbavě Reference pak Ibiza nabízí klimatizaci, vyšší Style má dotykový barevný displej rádia a Ibiza FR zaujme svým nezaměnitelným stylem s výraznějším designem přídě a zádě i speciálními koly z lehké slitiny. Automobil se dostane k zákazníkům již koncem léta. Jen dodejme, že za třicetiletou historii tohoto modelu se Ibiza stala nejúspěšnějším vozem Seatu s více než pěti miliony prodaných kusů.