Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Volkswagen T-Roc odhaluje české ceny. Výrazně zdražil

David Bureš
Diskuze (24)

T-Roc vstupuje do druhé fáze životního cyklu s atraktivnějším designem a rozšířenou základní výbavou. Ta vysvětluje zvýšení základní ceny.

Volkswagen spouští na českém trhu předprodej modernizovaného modelu T-Roc a spolu s tím odhaluje jeho české ceny. Startují na částce 630.900 korun za zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 81 kW kombinovaný s šestistupňovým manuálem.

To znamená, že základní cena T-Rocu se v rámci výrazně zvýšila. Ještě podle dubnového ceníku verze před faceliftem šlo vůz pořídit za ceny od 508.900 korun, právě s 1.0 TSI (81 kW) a manuální převodovkou.

Volkswagen ale kompletně přepracoval nabídku a výrazně rozšířil základní výbavu. První stupeň se nově jmenuje Life a jeho součástí jsou nově diodové světlomety, třízónová automatická klimatizace s dotykovým ovládáním, adaptivní tempomat, parkovací senzory, nový multifunkční volant potažený kůží nebo vyhřívání předních sedadel.

Kromě toho má základní verze Life také 16“ kola z lehké slitiny, zadní LED svítilny s tmavě tónovanými kryty, vyhřívané trysky ostřikovačů, funkci pro asistované parkování Park Assist, elektricky nastavitelná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s pamětí pro uložení polohy nebo černé podélné střešní nosiče.

Pro výbavu Life se dodávají také benzinový čtyřválec 1.5 TSI (110 kW) a turbodiesel 2.0 TDI ve verzích s 85 kW nebo 110 kW. Pro výkonnější varianty si mohou zákazníci alternativně zvolit sedmistupňovou převodovku DSG.

Druhý stupeň Style pak výbavu doplňuje o 17“ kola z lehkých slitin, vyspělejší LED světlomety, 10,25“ displej v přístrojovém štítu, zpětnou kameru, komfortně sportovní sedadla vpředu s bederními opěrkami, čalounění tkaninou ArtVelours, zcela sklopné sedadlo spolujezdce vpředu, bílé ambientní osvětlení interiéru, tmavě tónovaná skla oken v zadní části interiéru nebo stříbrně eloxované podélné střešní nosiče.

Za shodnou částku je i sportovně laděný derivát R-Line. Ten má také 17“ kola, zadní parkovací kameru, 10,25“ přístrojový štít nebo čalounění tkaninou ArtVelours, k tomu však přidává specifické nárazníky, sportovní sedadla, černě čalouněný strop, sportovní podvozek s progresivním řízením nebo sportovní volant.

Verzi Style nebo R-Line je mimochodem možné pořídit také s pohonem všech kol, a to v kombinaci buď s benzinovým čtyřválcem 2.0 TSI (140 kW) nebo vznětové 2.0 TDI (110 kW). Oba motory v takovém případě využívají DSG.

Modernizovaný Volkswagen T-Roc se od svého předchůdce odlišuje přepracovaným exteriérem, stejně jako inovovaným interiérem s novým displejem infotainmentu nebo novými materiály. Rozšířila se také nabídka příplatkové výbavy, k dispozici jsou třeba Matrix LED světlomety nebo prediktivní adaptivní tempomat.

Volkswagen T-Roc – ceny modernizované verze
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 2.0 TSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 4Motion
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1984 1968 1968 1968
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW] 81 110 140 85 110 110
Převodovka 6M 6M (7DS) 7DS 6M 6M (7DS) 7DS
Max. rychlost [km/h] 185 205 (205) 218 187 205 (205) 200
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6 6,2 (6,3) 7,4 4,7 4,8 (4,9) 5,6
Cena Life [Kč] 630.900 689.900 (749.900) - 692.900 743.900 (803.900)
Cena Style [Kč] 716.900 775.900 (835.900) 950.900 - 829.900 (889.900) 950.900
Cena R-Line [Kč] - - (835.900) 950.900 - - (889.900) 950.900
David Bureš
Diskuze (24)
Avatar - iudex
22. 12. 2021 09:37
Re: Porovnavaju sa rozdielne vybavy
Ty si zjavne ten typ zákazníka, akého si každá automobilka zo srdca želá, nakoľko ho najľahšie opije rožkom, t.j. argumentom, že "dávame vám viac výbavy, takže keď si k predošlému holobytu pripočítate cenu všetkého, čo sme vám teraz dali už do základu, tak sme vlastne moc nezdražili".
Táto argumentácia má ale dve chybičky:
1. dostaneš vnútenú výbavu, ktorú by si možno oželel a nepriplatil, takže kým predtým si si ju zaplatiť mohol, teraz musíš, či chceš, či nie.
2. ceny príplatkov nevyjadrujú reálne náklady automobilky, ale každý príplatok zahŕňa aj zisk. Teda čím viac príplatkov ti predajú, tým viac zisku majú. Takže automobilke sa vždy vyplatí predávať vybavenejšie modely, holobyty pre nich nie sú finančne zaujímavé.
Avatar - Beefcake
22. 12. 2021 09:07
Re: Porovnavaju sa rozdielne vybavy
Naklady na vybavu mozno 30t vyssie, mnohokrat v koncerne rozpustene a cena o 130 vyssia. Najjednoduchsi sposob zvysenia zisku a znizenia predaja.
22. 12. 2021 08:56
Re: Porovnavaju sa rozdielne vybavy
To sice jo, ale i tak je to ultra drahý crossover v poměru k výbavě. Např. modernizovaný S-Cross je cenově úplně jinde, v případě srovnatelné výbavy. A máme tu i mnoho dalších crossoverů jiných značek, myslím že v tomto segmentu je dost široký výběr.
Já to vnímám tak, že se VW snaží postupně zvyšovat ceny svých modelů, aby rozdíl proti svým elektromobilům pak nebyl tak velký. Aby to zvýšení nějak omluvil, tak přidá nějakou výbavu navíc, která ho zas tolik nestojí. A stále doufá, že mu zákaznici neutečou jinam. Je fakt, že je zde velká skupina konzervativních zákazníků, kteří chtějí "německé" auto a o "asijské" se vůbec nezajímají. A Ford s Oplem v tom stále hrají druhé housle, kde v podstatě není jiná volba jak tříválec a cenově jsou na podobné hladině.
22. 12. 2021 01:56
Re: To se nám to ...
Lidé jsou ochotni platit za tři válce i daleko více, tak proč by to výrobce nenabízel, je to jeho věc.
22. 12. 2021 01:48
Re: Re: Re: Inflace
Asi taky. I pár jiných ještě umí dobré nabídky, ale H/K dost vyčnívají.

Já koupil letos v lednu a ani jsem netušil, jak strašně dobře jsem udělal. Klika.