Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Dodge Ram T-Rex 6x6
2 Fotogalerie

Monstrózní pick-up Dodge Ram T-Rex 6x6 spojoval osmilitrový desetiválec se třemi nápravami

SEMA Show v Las Vegas je místem, kde se veřejnosti představují nejpodivnější automobilové kreace a právě zde měl před více než dvaceti lety pick-up, který tehdy ohromoval především počtem kol.

Šestikolový terénní pick-up v současnosti již rozhodně nepůsobí tak překvapivě jako ve druhé polovině devadesátých let, za což vděčíme značce Mercedes-Benz a jejímu G 63 AMG 6x6, v jehož stopách se vydala celá řada výrobců a úpravců.

 

Na trhu se díky tomu objevil šestikolový britský Land Rover Defender i Range Rover, severoamerický Ford F-150, jihočeské Bureko a mezi nejnovější příspěvky patří čínský Beijing Auto BJ80 6x6 či Bruiser Conversions 6x6.

 

V devadesátých letech byla situace poněkud odlišná a Dodge Ram T-Rex 6x6 se při své premiéře na SEMA Show v Las Vegas v roce 1996 zařadil mezi skutečně výrazné a velmi výstřední stroje.

 

Z dnešního pohledu přitom jeho vzhled není příliš šokující, protože od výchozího dvounápravového provedení, za jehož volant usedal i proslulý Walker Texas Ranger v podání Chucka Norrise, se lišil vlastně jen přidanou nápravou a tomu uzpůsobenými blatníky.

 

 

 

Pozornost si však ještě dnes zaslouží díky své technice a schopnostem. Pod kapotou měl totiž Dodge Ram T-Rex 6x6 uložen atmosférický vidlicový desetiválec Magnum o objemu 8,0 litrů, který byl naladěn na nejvyšší výkon 370,6 kW (504 k). Výchozí provedení tohoto motoru, které bylo montováno do pick-upů Dodge Ram v letech 1994 až 2003 disponovalo výkonem 231 kW (314 k). Točivý moment byl pak zvýšen z 610 N.m na 812 N.m.

 

Desetiválec mohl prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky roztáčet pouze kola dvojice zadních náprav nebo všech tří náprav. V režimu pohonu šesti kol mířilo 48 % točivého momentu k přední nápravě a 52 % bylo určeno pro dvojici zadních náprav.

 

Dodge Ram T-Rex 6x6 na 17palcových kolech údajně zvládal akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 7,7 s a čtvrt míle s pevným startem zajel za 16,1 s. Na korbě mohl tento pick-up převážet až 2267 kg nákladu a za sebou utáhl přívěs o hmotnosti 11.763 kg. Pro sériovou výrobu ovšem určen nebyl a od počátku svého vzniku byl míněn jen jako koncept, který upoutá pozornost k motoru, pohánějícímu tehdy sériové dvounápravové pick-upy Dodge Ram.