Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Monstrózní pick-up Dodge Ram T-Rex 6x6 spojoval osmilitrový desetiválec se třemi nápravami

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 5. 2019
2
1

SEMA Show v Las Vegas je místem, kde se veřejnosti představují nejpodivnější automobilové kreace a právě zde měl před více než dvaceti lety pick-up, který tehdy ohromoval především počtem kol.

Šestikolový terénní pick-up v současnosti již rozhodně nepůsobí tak překvapivě jako ve druhé polovině devadesátých let, za což vděčíme značce Mercedes-Benz a jejímu G 63 AMG 6x6, v jehož stopách se vydala celá řada výrobců a úpravců.

Na trhu se díky tomu objevil šestikolový britský Land Rover Defender i Range Rover, severoamerický Ford F-150, jihočeské Bureko a mezi nejnovější příspěvky patří čínský Beijing Auto BJ80 6x6 či Bruiser Conversions 6x6.

V devadesátých letech byla situace poněkud odlišná a Dodge Ram T-Rex 6x6 se při své premiéře na SEMA Show v Las Vegas v roce 1996 zařadil mezi skutečně výrazné a velmi výstřední stroje.

Z dnešního pohledu přitom jeho vzhled není příliš šokující, protože od výchozího dvounápravového provedení, za jehož volant usedal i proslulý Walker Texas Ranger v podání Chucka Norrise, se lišil vlastně jen přidanou nápravou a tomu uzpůsobenými blatníky.

Pozornost si však ještě dnes zaslouží díky své technice a schopnostem. Pod kapotou měl totiž Dodge Ram T-Rex 6x6 uložen atmosférický vidlicový desetiválec Magnum o objemu 8,0 litrů, který byl naladěn na nejvyšší výkon 370,6 kW (504 k). Výchozí provedení tohoto motoru, které bylo montováno do pick-upů Dodge Ram v letech 1994 až 2003 disponovalo výkonem 231 kW (314 k). Točivý moment byl pak zvýšen z 610 N.m na 812 N.m.

Desetiválec mohl prostřednictvím čtyřstupňové automatické převodovky roztáčet pouze kola dvojice zadních náprav nebo všech tří náprav. V režimu pohonu šesti kol mířilo 48 % točivého momentu k přední nápravě a 52 % bylo určeno pro dvojici zadních náprav.

Dodge Ram T-Rex 6x6 na 17palcových kolech údajně zvládal akceleraci z 0 na 96,6 km/h za 7,7 s a čtvrt míle s pevným startem zajel za 16,1 s. Na korbě mohl tento pick-up převážet až 2267 kg nákladu a za sebou utáhl přívěs o hmotnosti 11.763 kg. Pro sériovou výrobu ovšem určen nebyl a od počátku svého vzniku byl míněn jen jako koncept, který upoutá pozornost k motoru, pohánějícímu tehdy sériové dvounápravové pick-upy Dodge Ram.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

krasne
| 5. 5. 2019
az na to ze v prvom ostrejsom terene ostane visiet za ten predny diferencial na
skale... alebo ho rovno utrhne. To vtedy nemali poloosy ked to navrhovali?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku