Mostecký duel: Fulín vyzval Štajfa, aneb okruhový leon vs. rallyeová fabia
Mostecký autodrom hostil zajímavý souboj. Proti sobě se postavila dvojice nabízející to nejlepší z koncernu VW Group.
Čeští závodní jezdci Petr Fulín a Vojtěch Štajf opět vyrazili na Autodrom Most, aby porovnali svoje jezdecké umění a svoje vozy. Jestliže v minulosti osedlali osobní auta, tentokrát došlo na duel závodních speciálů, aby naplno využili potenciál svůj i své techniky.
To znamená, že okruhový jezdec Petr Fulín závodící za tým Křenek Motorsport osedlal svůj Seat Leon TCR, zatímco rallyeový specialista Vojtěch Štajf ze stáje Racing 21 Rally Team usedl za volant své Škody Fabia R5.
Na silnicích to sice nejsou přímí soupeři, závodní nasazení ale zásadní rozdíly maže, což znamená, že se jedná o hodně zajímavý souboj. Fabia R5 je 3.994 mm speciál vážící minimálně 1.230 kilogramů, pod jehož kapotou pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1.620 cm3. Ten je naladěn na 205 kW a 420 N.m, přičemž tato síla je prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky posílána na všechna čtyři kola.
Naopak 4.363 mm dlouhý Leon TCR sází na čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 241 kW a točivém momentu 410 N.m, který pohání přední kola. Převodovka je šestistupňová, na výběr je dvouspojková nebo sekvenční.
Jak tento duel toho nejlepšího z koncernu VW Group a toho nejlepšího z české závodní scény dopadl, se na auto.cz dozvíte už v neděli 23. října v 19:00. Zatím nám v diskuzi prozraďte, kdo je váš favorit, Leon TCR, nebo Fabia R5?