Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat Zdroj: acz

Motor AMG V8 biturbo je moc velký, Mercedes bude downsizovat

Zbrusu nový Mercerdes-Benz S 63 AMG bude posledním autem značky, které použije motor V8 o objemu 5,5 l se dvěma turby. Downsizing dorazil i do divize AMG a chystá se osmiválec o pěkný kus menší.

Opravdu to není zase tak dávno, co Mercedes-Benz u svých nevýkonnějších AMG modelů částečně přešel z atmosféricky plněného V8 6,2 l na V8 5,5 l se dvěma turby. Rozhodnutí to nebylo zase tak nelogické. Kubatura se snížila jen minimálně, zato drasticky narostl točivý moment, tak důležitý zejména u těch prostorově výraznějších Mercedesů, kde je zátah přece jen důležitější, než akurátnost atmosféry.

Osmiválec 5,5 l se v Mercedesech objevuje od roku 2011 a dalo se předpokládat, že jako nová jednotka v nabídce nějaký ten pátek vydrží. Jenže... není tomu tak. Vše zatím nasvědčuje tomu, že S 63 AMG je posledním autem s třícípou hvězdou na chladiči, které tuhle V8 dostane a motor 5,5 l tak má před sebou už jen nějakých pět, maximálně šest let života. Pokud jej tedy před pádem do propadliště dějin nezachrání zájem Aston Martinu nebo jiného malovýrobce.

V Affalterbachu se totiž údajně vyvíjí nový V8, jenž vznikne prostým spojením dvou řadových dvoulitrových čtyřválců z ostrých Mecedesů A 45 AMG a CLA 45 AMG. Tím pádem je jasné, že půjde o V8 4,0 l se dvěma turby, jenž by měl mít více než dostatek potenciálu, aby nahradil 5,5litr i v největších rychlých mercedesech a zaslouží ti tak nést tradiční označení S 63 AMG i nadále.

A pokud vás zajímá, co se stane s atmosférou V8 6,2 l, která stále v řadě menších sportovních meďáků, o ní zatím žádné informace nekolují. Takže jak se říká: žádné zprávy, dobré zprávy...