Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes S 63 AMG: 4x4, 900 N.m a 0-100 km/h za 4,0 s

Diskuze (42)
Mercedes-Benz zveřejnil kompletní informace k nové generaci modelu S 63 AMG. Přeplňovaný osmiválec posílil a stal se nejrychlejší luxusní limuzínou.

Ke dvěma konvenčním a dvěma hybridním pohonům se v novém Mercedesu třídy přidává verze AMG. Má již tradiční název S 63 AMG a pod kapotou přeplňovaný osmiválec. Agregát o objemu 5,5 litru mezigeneračně posílil z 400 na 430 kW, maximum točivého momentu je 900 N.m – výkon překonává a točivý moment vyrovná parametry předchůdce s paketem Performance. Zároveň se podařilo zkrotit spotřebu. Hodnota pro normovaný cyklus je 10,1 l/100 km (dosud 10,4 l/100 km), přitom vůz již nyní splňuje emisní normu Euro 6, která bude povinná od roku 2015.

Novinkou je pohon všech kol 4Matic, na přání nabízený pro prodlouženou verzi. Systém s mezinápravovou spojkou zlepšuje trakci a zkracuje čas potřebný pro akceleraci z 0 na 100 km/h o 0,4 sekundy. Základní poměr rozdělení hnacích sil mezi nápravy je 33:67.

S 63 AMG ale přináší i další inovace. Lithium-iontová baterie, dosud použitá jen v SLS AMG Black Series, ušetří 20 kg hmotnosti. Vnější díly karoserie jsou vyrobeny z hliníku, držák náhradního kola dokonce z karbonu – sám o sobě ušetří další 4 kg. Dále má S 63 AMG kovaná kola a na přání dostane i keramické brzdy (průměr kotoučů vpředu 420 mm). Celkem se vůz mezigeneračně odlehčil o 100 kg.

Digitální přístrojový štít obsahuje rychloměr cejchovaný do 330 km/h. Displeje nabídnou kompletní informační přehled, včetně zobrazení Warm up, který zobrazuje údaje o teplotě olejů v motoru a převodovce.

O zajímavou zvukovou kulisu se starají automaticky ovládané klapky v tlumičích výfuku – v režimu C se otevírají jen výjimečně, zatímco v S a M se otevírají často a rychleji, aby osmiválci dodaly bouřlivější zvuk. Komfortní a sportovní režim nabízí i obě dodávané varianty podvozku, vzduchový Airmatic s adaptivními tlumiči a proaktivní Magic Body Control (jen s pohonem zadních kol).

Posádka si také může užívat nejluxusnější myslitelné výbavy, mezi jinými speciálních masážních sedadel a audiosystému Burmester. Špičku mezi současnou automobilovou produkcí představuje i bezpečnostní výbava, která přináší několik absolutních novinek.

Zahájení prodeje je naplánováno na září. Cena základního provedení je 149.880 eur, v přepočtu asi 3,9 milionu korun.

Mercedes-Benz S 63 AMG - technická data
MotorS 63 AMGS 63 AMG longS 63 AMG 4Matic long
Převodovka7A7A7A 4x4
Zdvihový objem [cm3]546154615461
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]430/5500430/5500430/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]900/2250-3750900/2250-3750900/2250-3750
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,44,44,0
Komb. spotřeba [l/100 km]10,110,110,4
Poh. hmotnost [kg]197019951995

Diskuze (42)
Avatar - Deathstar
18. 7. 2013 11:45
Re: S 65 AMG
No jasně to máš pravdu,ono i když na papíře je 63ka smysluplnější(čtyřkolka,spotřeba,možnost posunout V max na 300), tak 65ka je reprezentace.Asi nejspíš bude V12 klasika,zadní náhon a zašpuntovaný na 250 km/h..
Avatar - donPedro
18. 7. 2013 11:39
Re: Alte schule
Tož ano souhlasím, fantasie, ta nejhorší - neb fantasie chyběla tomu kdo tam nechal někoho naprosto bez fantasie plácnout ten ohavný mega dislpay, o zbytku co je kolem včetně volantu se snad nemá ani cenu zmiňovati - tak zmaštěnou palubku aby jeden u M-B za ta léta pohledal. Tož tak.
Avatar - CHerokee
18. 7. 2013 10:24
Re: Alte schule
vždyť to je fantazie...
Avatar - CHerokee
18. 7. 2013 10:21
Re: S 65 AMG
65 AMG je výlučné auto, které si kupují ti, co chtějí 12 válců. Nejde o smysl , ale o reprezentaci a styl. A jinak ano, S 65 určitě bude.
Avatar - CHerokee
18. 7. 2013 10:19
Re: to neumějí vlastní design?
Tys pohulil co? Mercedes je nejstarší automobilka na světě... tuším 127 let. Jestli někdo kopíruje, pak jsou to právě Asiati. S Klasse má moderní design spojený s konzervativním a dýchá to na člověka v každém úhlu pohledu...