Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motory Scania V8 mají fascinující budoucnost

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 9. 2019
19
3
Zobrazit náhledy (19)
Scania a její motory V8 Scania a její motory V8 Scania a její motory V8 Scania a její motory V8 Scania a její motory V8 Scania a její motory V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8 Scania V8

 Společnost Scania od konce šedesátých let dvacátého století nabízí pro nejvýkonnější provedení svých nákladních vozidel vznětové vidlicové osmiválce z vlastního vývoje. Budoucnost těchto motorů má být velmi zajímavá.

Od roku 1969, kdy Scania uvedla na trh první motor V8, prošly tyto pohonné jednotky dalekosáhlým vývojem. Od první čtrnáctilitrové jednotky s výkonem 257 kW (350 k) až k dnešním modelům Euro 6 o objemu 16,4 litru a výkonu až 537 kW (730 k) jsou motory Scania V8 vždy technickými skvosty.

Anders Gau, hlavní inženýr pro motory V8 ve společnosti Scania, je přesvědčen, že i přes současné změny, zasahující dopravní průmysl, mají vznětové vidlicové osmiválce švédské značky budoucnost. Robustní a vysoce výkonný motor, který však vyniká i z hlediska hospodárnosti má a i nadále bude mít uplatnění v dopravě těžkých nákladů a také v dřevařském i těžebním průmyslu.  

Pro další vývoj a využití vidlicových osmiválců značky Scania bude mít velký význam jejich konektivita, která má umožnit další snížení spotřeby paliva a také se má podílet na ještě přesnějším plánování jejich údržby. V případě spotřeby paliva mají inteligentní pohonné jednotky přispět k jejímu snížení výraznějším využíváním kinetické energie nákladního vozidla ve stoupáních i klesáních.

Důležité má být pro budoucnost vidlicových osmiválců značky Scania vedle moderních elektronických řídicích systémů snižování hmotnosti motorů i samotných nákladních vozidel, v jejichž konstrukci mohou být v hojnějšími míře využívány materiály jako jsou hliníkové slitiny či uhlíková vlákna. Tím může být zajištěna vyšší účinnost motorů.

Prozatím poslední generace 16,4litrových motorů V8 byla představena v roce 2017 a přinesla řadu vylepšení. Scania vyzdvihovala především snížení celkové hmotnosti, nižší náklady na údržbu a opravy i vyšší celkovou provozuschopnost. Samostatnou kapitolu pak má představovat snížení spotřeby paliva o 7 až 10 procent s dosavadními osmiválcovými motory švédské značky.

Scania při představení nové generace motorů V8 v roce 2017 uvedla, že vychází ze stejného motorového bloku a stejné základní konfigurace jako její předchůdce, ale tím veškerá podobnost končí. Na trh míří aktuální osmiválce o objemu 16,4 litru ve verzích s výkony 382 kW (520 k), 427 kW (580 k), 479 kW (650 k) a 537 kW (730 k) při 1900 otáčkách za minutu. Nejvyšší hodnoty točivého momentu jsou pak 2700 N.m, 3000 N.m, 3300 N.m a 3500 N.m.

Zdroj: Scania AB

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
Zkrátka diesel pumpe-duese vítězí
| 12. 9. 2019
nic nového pod sluncem TDI PD také :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku