Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za červen 2019. Růst SUV začíná zpomalovat

David Bureš
Diskuze (72)

Růst SUV už není takový jako kdysi, v červnu ale v top 10 nejprodávanějších modelů v Evropě byli hned tři zástupci této kategorie.

Evropský trh se ani v létě 2019 nevzpamatoval a nadále pokračuje v poklesu. Analytici už naznačují, zda nedosáhl svého limitu. Letos v červnu se prodeje většiny nejprodávanějších modelů výrazně propadly.

„Červnové výsledky potvrzují, že se podmínky v Evropě zhoršují. Nadále se opakuje stejný vzorec, nižší důvěra spotřebitelů ovlivňuje prodeje naftových automobilů, které dříve dominovaly evropské krajině,“ říká Felipe Munoz, globální analytik společnosti JATO.

Pokles vznětových aut se týká hlavně Skandinávie, kde už je v prodejích překonaly elektromobily. Sever Evropy je ale v tomto směru výjimkou, jinde na kontinentu zatím nárůst elektřinou poháněných vozů nedokáže kompenzovat pokles dieselových aut.

Spíše si ale analytici všímají červnového zpomalení nárůstu SUV. Jejich prodeje meziročně vzrostly jen o 0,7 %. „Dva faktory ovlivňují nižší nárůst SUV. Jednak jde o špatné podmínky na celkovém trhu, které definitivně ovlivnily i SUV, která jsou obvykle dražší než konvenční auta. Druhak, a to je znepokojující, mohla poptávka SUV po letech dosáhnout vrcholu. Pokud se toto vysvětlení ukáže jako pravdivé, může Evropa ztratit hlavního tahouna svého růstu,“ vysvětluje Munoz. Dodává však, že i přes zpomalení nárůstu byl červen 2019 stále třetí nejúspěšnější měsíc pro SUV v Evropě vůbec.

V červnu nicméně meziroční srovnání ovlivnil fakt, že před rokem prodeje v Evropě výrazně rostly. Před příchodem nových emisních norem v září 2018 se automobilky zbavovaly skladových zásob, což mělo pozitivní vliv na jejich loňské červnové výsledky.

A jak v červnu vypadal žebříček nejprodávanějších modelů? Nejvýše setrvává Volkswagen Golf, a to přestože jeho prodeje dlouhodobě klesají, v červnu spadly o 13,9 %. Spadl ale i druhý v pořadí, Renault Clio (o 9,9 %), a tak si Golf udržuje svůj náskok. Oba každopádně čekají na příchod nové generace, což jejich výsledky jistojistě ovlivňuje.

Na novou (druhou) generaci čeká i Renault Captur, přesto se v červnu stal třetím nejprodávanějším autem na starém kontinentu. Za minulý měsíc je to zároveň nejprodávanější SUV a navíc jeden z mála modelů, co si meziročně polepšil. Červnových 28.186 registrovaných kusů bylo o 5,2 % více než před rokem.

V top 10 jsou tentokrát hned tři SUV. Dlouhodobě se daří Dacii Duster, tentokrát skončila šestá, s meziročním nárůstem o 10,8 %. Nejlepší desítku pak uzavírá Volkswagen Tiguan, který však meziročně spadl o 17,5 %.

Mezi deseti nejprodávanějšími modely na evropském trhu pak tentokrát není Škoda Octavia. S meziročním poklesem o 11,5 % na 20.167 registrovaných kusů skončila dvanáctá. Na 24. Příčce je pak Škoda Fabia s poklesem o 10,9 %.

Ono si většina nejprodávanějších aut meziročně pohoršila. V top 10 jsou jen tři, kterým prodeje meziročně vzrostly. Vedle zmíněného Capturu a Dusteru se jedná o Dacii Sandero. Obsadila pátou příčku s meziročním nárůstem o 4,5 %. Dokazuje tak, že o levné auto je napříč kontinentem obří zájem, klientele přitom nevadí stáří tohoto modelu.

Hodně si pak polepšil celkově jedenáctý Ford Focus (+21,7 %), obří skok hlásí též dvacátý Mercedes-Benz třídy A (+42 %). Loňské výsledky obou však ovlivnila tehdejší mezigenerační obměna.

Evropský trh v červnu 2019: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 6/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Golf 37.569 -13,9
2. Renault Clio 35.972 -9,9
3. Renault Captur 28.186 +5,2
4. VW Polo 24.005 -32,1
5. Dacia Sandero 23.150 +4,5
6. Dacia Duster 21.663 +10,8
7. Opel/Vauxhall Corsa 20.932 -6,8
8. Ford Fiesta 20.922 -18,5
9. Peugeot 208 20.907 -4,3
10. VW Tiguan 20.603 -17,5
11. Ford Focus 20.220 +21,7
12. Škoda Octavia 20.167 -11,5
13. Toyota Yaris 19.720 -4,0
14. Citroën C3 19.089 -11,5
15. VW T-Roc 19.025 +14,4
16. Nissan Qashqai 18.877 -14,5
17. Fiat 500 17.108 -13,4
18. Peugeot 3008 16.884 -17,9
19. Fiat Panda 16.284 +11,8
20. Mercedes-Benz A 16.050 +42,0
21. Toyota Corolla 15.577 -
22. Peugeot 2008 15.509 -16,6
23. Renault Mégane 15.461 -11,5
24. Škoda Fabia 15.300 -10,9
25. Mini 3D/5D 13.900 -6,9

Statistiky JATO Dynamic sledují prodeje v 27 státech Evropy.

David Bureš
Diskuze (72)

Doporučujeme

Avatar - asd11w
1. 8. 2019 08:13
Re: Golf
Ne to neni webem, to je ceskym narodem. At se diskutuje o jakemkoliv produktu
Avatar - Emel
29. 7. 2019 23:24
Re: Golf
Co jsem viděl naposledy, bylo Německo okolo 4mld$ HDP... Anglie a Francie cca. 2,8mld$... Německo hodně vyrostlo za 2018. Takže samozřejmě jo, je to nejsilnější ekonomika... ale ne řádově... a o přízeň domácích firem se musí dělit větší plejáda značek, než třeba v té Francii.
29. 7. 2019 20:49
Re: Golf
Nejde o to či Angličan kúpi Nemecké auto. Ale Nemecká ekonomika je najsilnejšia v EU, takže logicky majú aj najviac/najbohatších firiem. A napríklad u nás všetky pobočky v EU nakupujú značky ako matka v Nemecku.
29. 7. 2019 19:52
Re: Golf
Ako ta cenníková cena pri Škodovke je tak povediac úlet. To už by som si mohol isť aj po Outback, ktorý mi je asi milší. Ale stanovil som si cenový strop, ktorý nechcem prekročiť.
Pri Škodovke na fleet by som sa do toho asi vošiel, ale Škodovky v mojom okolí často neplánovanie menia majiteľov. Dokonca ani parkovanie na vlastnom za branou nie je istota. Sused by vedel rozprávať. A aj pri poistenom aute je to kopec starostí.
Avatar - Emel
29. 7. 2019 19:03
Re: Golf
No takhle... z top 3 UK značek vnímají Britové dvě (Ford a Vauxhall) jako napůl domácí. A vzhledem k tomu, že vlastní dostupné značky nejsou.

Co jsem byl v Anglii, tak k Němcům nijak vřelý vztah nemají... k Francouzům taky ne...