Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MTM Audi TT: v patách 911

Jan Cacek
Diskuze (23)
Kupé TT v úpravě firmy MTM využívá různé výkonové verze dvoulitru TFSI, na vrcholu pak stojí přeplňovaný šestiválec.

Nové Audi TT se na trhu ještě příliš neohřálo, ale tuningoví úpravci dnes bývají velmi rychlí. Německá firma MTM z Wettstettenu, známá svou láskou k přeplňovaným motorům, dlouho neotálela a připravila pro TT tuningový kit.

Mimochodem, 12. září se firmě MTM podařilo s prototypem TT bimoto, poháněným dvěma motory 1,8 Turbo o celkovém výkonu 632 kW, dosáhnout na testovací trati v Papenburgu rychlosti 385 km/h a v blízké budoucnosti plánují překonání hranice 400 km/h.

Ale zpět k tuningu nového TT. Výchozím motorem je přeplňovaný dvoulitr TFSI o výkonu 147 kW, který je po posilovací kúře MTM nabízen ve výkonových verzích se 180 kW a točivým momentem 355 Nm při 1850 ot/min, 184 kW a 363 Nm, 200 kW a 370 Nm, a ve vrcholném provedení dokonce s 230 kW a 395 Nm při 3230 ot/min. Brzy bude následovat výkonnější šestiválec 3,2 litru s výkonem zvýšeným na 206 kW s pomocí upravených vaček, nového vzduchového filtru a výfukového potrubí. V další fázi přibude vrcholná verze šestiválce přeplňovaná kompresorem, z něhož MTM vydoluje plných 250 kW. MTM nabízí pro TT také nerezový výfukový systém, zakončený dvěma nebo čtyřmi kulatými koncovkami o průměru 89 mm.

Zákazníci mohou pro TT volit 19-palcová kola Bimoto ve stříbrném nebo titanovém provedení, obutá do pneumatik profilu 255/35, přičemž později bude k mání i rozměr 255/30. Pokud jde o brzdy, nabídka sahá od kotoučů rozměru 330x32 mm přes 365x34 mm až po 380x34 mm.

Jan Cacek
Diskuze (23)
10. 10. 2006 22:25
Re: foukačka
No tak já bych to tak jednoznačně neviděl. Kdyby ten kompresor byl o tolik lepší, tak by ho určitě montovalo víc výrobců... Ale jak jsem už psal, má dost velkou vlastní spotřebu, třeba u MB byl dřív (možná je ještě furt) šestiválec s objemem okolo 3 litrů s kompresorem. Celkem to dávalo něco přes 200 kW. A ten kompresor žral 44kW... 8-s
Avatar - Pjenkava
10. 10. 2006 19:44
Jéžiš...
Tady někomu uniká, že tohle auto už neni Volkswagen. Ani Audi. To jsou jen využité základy pro extrémní úpravu. Vyždímat z dvoulitrového čtyřválce 200 kW neni jen tak. Ale zásluhu na tom nemá ani Audi, ani Volkswagen. Autor je MTM. A srovnávat tuningové auto se sériovým je taky nesmysl. Srovnejte si tohle vytuněné Audi (250 kW) s vytuněným Porsche 911 (690 kW). To je teprv nepatřičné srovnání. Tohle auto je Audi(Volkswagen) - MTM TT. ;-)
10. 10. 2006 18:20
foukačka
Zajímavé čtení, jen co je pravda. Jen se mi zdá divný, že když z dvoulitru dostanou 220kW, tak ze 3,2 litru "jen" 250. Holt kompresor hodně dá, ale i si dost vezme. Proč tam taky nepoužijí turbínku???
10. 10. 2006 17:30
Re: Mno..
>:D >:D :yes:
10. 10. 2006 17:09
Re: Mno..
Co to píšeš? To jako VOLVO, Jaguar, Aston Martin jsou nějaké Fordky? Nevykoupal ses dneska ráno v burčáku?