Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mulgari si pohrálo s BMW M240i, Icon03 nabídne vyšší výkon než M2

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Britský úpravce Mulgari Automotive možná nepatří k těm nejznámějším, jeho stroje z řady Icon si však pozornost rozhodně zaslouží. Místo na excentrický vzhled se totiž soustředí hlavně na maximální řidičský zážitek.

Jak už název napovídá, Icon03 je třetím projektem z řady Icon, přičemž prvním upraveným strojem byl McLaren 12C, po kterém následovalo MINI F56. Třetí v pořadí je sice "jen" BMW M240i, svým výkonem po úpravě se však snadno vyrovná i ikonické M2 Competition.

Pod kapotou M240i je totiž stejný 3.0 litrový řadový šestiválec B58, který však od Mulgari dostal pořádnou nálož výkonu a točivého momentu. Automobilka sice některé technické parametry neuvádí, výkon by se však měl pohybovat někde pod hranicí 500 koní a točivý moment dosahuje 589 Nm.  Pro srovnání – BMW M2 Competition nabízí 410 koní a 550 Nm. Jejich souboj na závodní dráze by tak měl být velmi těsný.

Video se připravuje ...

Úpravy se však netočily jen kolem motoru, Mulgari věnovalo při vývoji Icon03 pozornost i šasi a podvozku. Cílem techniků přitom mělo být vytvořit stroj, který nabídne radost z řízení a současně bude poctou skvělým bavorským řidičským vozům z minulosti i současnosti. Vůz by tak měl být poddajný na běžných silnicích, ale současně ostrý a nekompromisní na okruzích. To chce výrobce dokázat i svou výpravou na Nürburgring, kde chce během července zajet ostré kolo.

Stranou nezůstaly ani optické úpravy, které jsou však také funkční. Pod vytaženými blatníky se ukrývají širší kola s většími brzdami, upravený přední nárazník dostal výrazný splitter, střecha je karbonová a nechybí ani funkční karbonové aerodynamické doplňky. Kvůli lepší přilnavosti dokonce úpravce zakryl i celý podvozek.

Interiér zdobí nová sportovní sedadla Recaro, zploštělý multifunkční volant, prodloužená karbonová pádla řazení, kontrastní prošívání a kontrastně lakované doplňky. O kvalitní zvuk se spíše než audio-soustava stará kompletní výfuk Akrapovic.

Cenu upraveného vozu sice Mulgari nezveřejnilo, celkem však plánuje vyrobit pouze 25 kusů, což nejspíš cenu pořádně vyšponuje.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme