Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mulgari si pohrálo s BMW M240i, Icon03 nabídne vyšší výkon než M2

Ondřej Mára Ondřej Mára 7. 6. 2019
12
Zobrazit náhledy (12)
Mulgari Icon03 Mulgari Icon03 Mulgari Icon03 Mulgari Icon03 Mulgari Icon03 Mulgari Icon03 Mulgari Icon03

Britský úpravce Mulgari Automotive možná nepatří k těm nejznámějším, jeho stroje z řady Icon si však pozornost rozhodně zaslouží. Místo na excentrický vzhled se totiž soustředí hlavně na maximální řidičský zážitek.

Jak už název napovídá, Icon03 je třetím projektem z řady Icon, přičemž prvním upraveným strojem byl McLaren 12C, po kterém následovalo MINI F56. Třetí v pořadí je sice "jen" BMW M240i, svým výkonem po úpravě se však snadno vyrovná i ikonické M2 Competition.

Pod kapotou M240i je totiž stejný 3.0 litrový řadový šestiválec B58, který však od Mulgari dostal pořádnou nálož výkonu a točivého momentu. Automobilka sice některé technické parametry neuvádí, výkon by se však měl pohybovat někde pod hranicí 500 koní a točivý moment dosahuje 589 Nm.  Pro srovnání – BMW M2 Competition nabízí 410 koní a 550 Nm. Jejich souboj na závodní dráze by tak měl být velmi těsný.

360p720p1080p

Úpravy se však netočily jen kolem motoru, Mulgari věnovalo při vývoji Icon03 pozornost i šasi a podvozku. Cílem techniků přitom mělo být vytvořit stroj, který nabídne radost z řízení a současně bude poctou skvělým bavorským řidičským vozům z minulosti i současnosti. Vůz by tak měl být poddajný na běžných silnicích, ale současně ostrý a nekompromisní na okruzích. To chce výrobce dokázat i svou výpravou na Nürburgring, kde chce během července zajet ostré kolo.

Stranou nezůstaly ani optické úpravy, které jsou však také funkční. Pod vytaženými blatníky se ukrývají širší kola s většími brzdami, upravený přední nárazník dostal výrazný splitter, střecha je karbonová a nechybí ani funkční karbonové aerodynamické doplňky. Kvůli lepší přilnavosti dokonce úpravce zakryl i celý podvozek.

Interiér zdobí nová sportovní sedadla Recaro, zploštělý multifunkční volant, prodloužená karbonová pádla řazení, kontrastní prošívání a kontrastně lakované doplňky. O kvalitní zvuk se spíše než audio-soustava stará kompletní výfuk Akrapovic.

Cenu upraveného vozu sice Mulgari nezveřejnilo, celkem však plánuje vyrobit pouze 25 kusů, což nejspíš cenu pořádně vyšponuje.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku