Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Müller: Volkswagenu budou změny po skandálu trvat až tři roky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Německé automobilové skupině Volkswagen bude trvat dva až tři roky, než po skandálu kolem měření emisí dokončí změnu strategie a podnikové struktury.

Německému týdeníku Wirtschaftswoche to řekl šéf společnosti Matthias Müller. Skupina, do níž patří i česká Škoda Auto, by se podle něj měla do budoucna místo zvyšování prodeje zaměřit na zlepšování ziskovosti.

"Strategické přeorientování skupiny potrvá určitě dva až tři roky a nebude to žádná hračka," řekl Müller v rozhovoru, který časopis zveřejnil dnes.

Müller dodal, že Volkswagen se přestane zaměřovat na zvyšování objemu výroby a prodeje. Své konkurenty bude chtít naopak porážet v ziskovosti.

Odbyt vozů se za Müllerova předchůdce Martina Winterkorna zdvojnásobil na více než deset milionů ročně a Volkswagen loni dočasně předstihl Toyotu na pozici největšího světového prodejce aut. "Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl," řekl výkonný šéf skupiny.

Müller chce také i přes skandál s emisemi u naftových vozů dál pokračovat v dieselové ofenzivě na americkém trhu. Šéf Volkswagenu tento týden zavítá do USA poprvé od loňského září, kdy skandál s měřením emisí v naftových autech Volkswagenu vypukl.

Koncern Volkswagen bude ve Spojených státech v důsledku emisního skandálu nucen odkoupit od zákazníků zhruba 115.000 naftových vozů umožňujících falšování testů emisí. Informoval o tom německý list Süddeutsche Zeitung bez uvedení zdrojů. Tito zákazníci podle listu obdrží od firmy zpět plnou kupní cenu, nebo získají výraznou slevu na nový automobil.

Ostatní automobily, kterých se skandál v USA týká, budou podle Volkswagenu vyžadovat velkou úpravu, jež si vyžádá významné náklady na součástky a dlouhý pobyt v servisu, píše Süddeutsche Zeitung.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600.000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoké hodnoty toxických oxidů dusíku. Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu donutil k odchodu dlouholetého generálního ředitele Winterkorna a vedl k vyšetřování po celém světě. Tento týden podala americká vláda na Volkswagen civilní žalobu, která může firmu podle výpočtů agentury Reuters teoreticky stát až 48 miliard dolarů.

Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
8. 1. 2016 10:24
Re: ehm
Jestli to nebude tím, že legislativa v USA je jiná než v EU.
8. 1. 2016 10:23
Re: dobra povest
Asi nepohybuje, tak neví. A nemyslím si že lhaní a podvádění je hlavně doménou automotive. Takový stavebnictví nebo potravinářský průmysl bude úplně to samý ne li horší.
8. 1. 2016 10:21
Re: v evrope
Víš co by stálo je dovézt z USA a tady je přihlásit? Kdyby to nebylo za oceánem, tak si to představit dovedu. Myslím, že to skončí ekologicky tj. vznikne z toho 115 000 x hmotnost auta odpadu. Tj. plasty prohnat spalovnou a ostatní do hutě. Takhle vypadá ekologie v praxi. Místo co by se výrobek využil a vyhodil až na konci jeho životnosti, tak se vyprodukuje tisíce tun odpadu z něčeho co mohlo ještě sloužit. Na tenhle konzumní způsob života lidstvo dojede.
8. 1. 2016 08:42
Re: dobra povest
Nebuď naivní. Pokud se trochu pohybuješ v Automotiv, tak asi víš jak to myslím... ;-)
8. 1. 2016 08:30
Velký problém VW (?!)
Veřejné tajemství, že diesely - a to všech výrobců - dokáží být "čisté" jen při "speciálním testovacím režimu" už není tajemstvím. A netýká se to pouze starších verzí euro 5, ale všech, i těch co z továren vyjíždí právě teď. Jenže v současné Evropě je jejich podíl na trhu cca 50% a zákazníci je i nadále chtějí. To vypadá na opravdu velký problém!!! No a co se stane, když je problém opravdu velký??? Nestane se vůbec nic, resp. asi vznikne nějaká EU komise, která se bude asi tak 2 roky zabývat tím, jak zpřísnit měření emisí...
Na us-trhu, který je ale pro vw marginální, dostane vw možná pokutu (ale ne v té výši, jak se straší) nebo věc skončí dohodou jako v případě vadných airbagů Toyoty.