Mustang GT500 má lepší zrychlení na silničních gumách, technici mají vysvětlení
Asi jen málokdo by čekal, že bude nový Mustang GT500 lépe zrychlovat na klasických silničních gumách, než na příplatkových okruhových. Technici ale mají snadné vysvětlení.
Když naši zámořští kolegové z magazínu Car and Driver testovali výkony nového Fordu Mustang GT500, čekalo je zajímavé překvapení. Při testu zrychlení z 0 na 60 mil v hodině, tedy cca 96 km/h, totiž Mustang předváděl lepší časy na standardních silničních pneumatikách, než na příplatkových okruhových.
Ty jsou přitom součástí paketu Carbon Fiber Track Pack, za který si zákazníci musí připlácet okolo 18.500 dolarů, v přepočtu tedy cca 397.000 Kč. Součástí tohoto paketu jsou pak pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, které nahrazují jinak standardní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Rozdíl 0,2 sekundy při zrychlení v přímce ovšem hovoří ve prospěch standardních pneumatik.

Ptáte se, jak je to možné? Steve Thompson, vedoucí vývojový technik automobilky Ford, má poměrně snadné vysvětlení. „Není překvapující vidět pneumatiky Pilot Sport 4S jet nepatrně rychleji,“ uvedl Thompson. A přidal i snadné vysvětlení.
Pneumatiky Pilot Sport 4S jsou totiž stavěné především na vysokou zátěž při podélném přetížení, tedy při klasickém zrychlení v přímce, zatímco pneumatiky Pilot Sport Cup 2 sází především na odolnost při bočním přetížení. Díky tomu je s nimi vůz schopen zdolávat zatáčky okruhů rychleji, zatímco se silničními pneumatikami bude Mustang rychlejší v klasických sprintech.
Podle vývojového technika zvládnou pneumatiky Cup 2 boční přetížení až 1,13 G, což je u poměrně těžkého Mustangu velice solidní hodnota. Pilot Sport 4S se ale v bočním přetížení dostanou údajně jen na 0,99 G, což si také není úplně marný výsledek, jenže na okruhu by zkrátka byly pomalejší.
Rozdíl ve zrychlení v přímce pak hovořil vždy ve prospěch silničních Pilot Sport 4S. Při zrychlení na 48 km/h byl rozdíl 0,1 sekundy, při zrychlení na 96 km/h byl rozdíl 0,2 sekundy a při sprint na ¼ míle byl Mustang na silničních pláštích rychlejší o 0,1 sekundy.
Zájemci o nový Mustang GT500 si tak musí uvědomit, že Track Pack je skutečně zaměřen především na lepší výsledky na okruzích. Pokud jim ale stačí ohromné výkony pouze při zrychlení v přímce, mohou si ušetřit poměrně velký balík peněz.