Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na návštěvě u miliardáře. Podívejte se, jak se kupují ta nejdražší a nejvzácnější auta

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Někteří lidé mají krásné starosti. Například miliardář Manny Khosbin už tři roky řeší, jak bude vypadat jeho Bugatti Chiron.

Manny Khosbin je americký podnikatel, který vydělal spoustu peněz údajně v realitním byznysu. A také je to blázen do aut, která sbírá.

Nečekejte ale "obyčejné" 911, nebo nějaké zajímavé youngtimery. Khosbin se soustředí na ta nejdražší a nejvzácnější auta, jaká si můžete koupit. A ještě si je často nechává vyrobit v unikátní specifikaci.

Výstřední Američan je také aktivní na sociálních sítích i na portálu YouTube. A právě tam nedávno zveřejnil video o své garáži. Je to opravdu úžasný pohled, díky němuž si navíc poměrně detailně můžeme prohlédnout automobily, které třeba nikdy v životě neuvidíme.

Prohlídka začíná příjezdem hlavního hrdiny v kabrioletu značky Rolls-Royce. Khosbin model Drophead vlastní od roku 2008 a řídí ho každý den.

Jinak má ale ve sbírce hlavně sportovní vozy. Začínáme u žlutého Porsche Carrera GT, které je prý dlouhodobě jeho nejoblíbenějším vozem slavné německé značky.

Krátkou zastávku pak Khosbin věnuje Mercedesu-Benz SLR. "Mám pro tohle auto jistou náklonnost. Vlastním pět exemplářů," vysvětluje suverénně a ukazuje některé zvláštnosti kusů, které má ve své sbírce. Většinou jde o unikátní lak či podobu interiéru.

Přes McLaren 650S Can Am, jeden z 50 vyrobených exemplářů a údajně nejlevnější auto v kolekci, a zelené Porsche GT3 RS s paketem Weissach Khosbin pak míří k pracovnímu koutu.

Ano, v téhle garáži je skutečně pracovní kout. A ne ledajaký. Jeho centrem je na míru vyrobený stůl z hliníku a karbonu. Jeho výroba prý zabrala 8 nebo 9 měsíců.

Ale zpět k autům. Následuje zastávka u Bugatti Veyron v úpravě od Mansory. Khosbin vůz vlastní už 6 let a pořád v něm prý vzbuzuje spoustu pozornosti. Aby ne, když barevné provedení kombinuje zlatou a černou barvu. Veyron má navíc speciální výfuk, který je hlučnější než ten standardní.

O kousek vedle stojí Pagani Huayra Hermès Edition, tedy Huayra, jež vznikla ve spolupráci se slavnou francouzskou módní značkou. Pagani dostalo například karoserii s viditelnou karbonovou strukturou a specifický hnědý lak, unikátní zpracování interiéru a šestikusovou sadu zavazadel - samozřejmě od Hermès.

Kromě 650S Can Am má Khosbin ve sbírce ještě dva McLareny. Senna je prý aktuálně jeho nejoblíbenějším vozem, starší P1 tím druhým.

Na McLarenu P1 je zajímavé, že původně býval bílý. Když ale speciální oddělení MSO začalo nabízet karoserii s přiznanou strukturou uhlíkových vláken, Khosbin nechal vůz předělat. Zvolil také matně černé provedení. Podobně vypadající P1 prý na světě nejezdí.

Nejnovějším přírůstkem v kolekci pak je Bugatti Veyron Rembrandt, jeden ze tří vyrobených kusů. 

A tady prohlídka končí. Jenže ještě před rozloučením se s diváky Khosbin prozrazuje, jaká auta jeho sbírku rozšíří. Jeho vyprávění je zajímavé především z toho pohledu, že nám ukazuje, jak vlastně taková koupě superexluzivního vozu vypadá a co všechno ji doprovází. Výrobci například zákazníkům darují speciální propriety, které si mohou vystavit doma nebo v kanceláři.

Za co tedy Khosbin utratil další peníze? Třeba za AMG Project One, což má být v podstatě formule 1 pro běžné silnice. Americký podnikatel si při zmínce o AMG však lehce postěžoval, že projekt nabral zpoždění - a auto si prý ještě nemohl naspecifikovat podle svého vkusu.

Khosbin se kromě toho těší také na třímístný McLaren Speedtail. Ještě v červnu prý vyrazí do Londýna, aby si vzhled vozu individualizoval.

Podobnou činnost řešil nedávno také v Paříži, kde navštívil už zmíněnou firmu Hermès, s níž tři roky spolupracuje na vyladění Bugatti Chiron. Půjde prý o jediný Chiron upravený společností Hermès.

Jeho zajímavostí budou třeba hedvábné výplně dveří. Použitý materiál byl podle Khosbina vyvinut jen pro jeho auto. Zvláštní budou také sedadla, čistá a minimalistická. A speciálním prvkem výbavy pak je kapsa na řidičské rukavice. I ty mu samozřejmě ušije Hermès. Tak, aby vzhledově ladily s interiérem Chironu.

Kromě toho Khosbin očekává Ford GT, prý v roce 2021, dále Koenigsegg Jesko a také okruhové Porsche 935.

To si převezme v Portugalsku, kam si ho Porsche pozve na třídenní akci na okruhu, kde mu bude vysvětleno, jak řídit závodní auto...

Není to špatný život, viďte?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme