Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je jediná formule 1, která může do normálního provozu!

David Bureš David Bureš 24. 11. 2016 • 23:15
40
1
Zobrazit náhledy (40)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Dražená formule je poháněna přeplňovaným dvoulitrem Cosworth. Podle majitele je monopost v běžném provozu snadno ovladatelný.

Lola je v automobilovém světě dobře známým pojmem, jedná se o výrobce techniky pro závodní účely, který od roku 1958 postavil přes 5000 závodních speciálů. Přestože její technika je dobře známá i ve Formuli 1, vlastní tým Loly byl neúspěšný, její monopost byl nasazen jen do jediného závodu. Díky němu však vznikla i Formule 1, schválená pro běžný provoz.

A právě ta je nyní na prodej. Dražena bude na aukci společnosti Bonhams v Londýně, a to 7. prosince. Podle odhadů aukční síně by monopost mohl být vydražen za 55.000 až 85.000 liber, což je v přepočtu asi 1,7 až 2,7 milionu korun. Vedle samotného vozidla jsou k němu draženy i náhradní díly, přičemž další komponenty je možné dokoupit.

Dražený monopost F1R sice vychází přímo z techniky speciálu pro Formuli 1, proti závodnímu monopostu se ale v lecčems liší. Tou hlavní změnou je samozřejmě možnost jízdy po běžných silnicích, dražené vozidlo je v Británii od 13. října 2009 registrováno, na zádi tak najdeme poznávací značku.

Právě kvůli homologaci má formule světla vpředu i vzadu a dokonce i ruční brzdu, kterou původní závodní speciál neměl. Jízda na běžných silnicích znamenala i nutnost zvýšení podvozku, aby si monopost poradil s jednotlivými nerovnostmi. V závislosti na nastavení činí světlá výška vozidla 50 až 75 mm. Satirik by už mluvil o crossoveru...

Liší se i motor v útrobách. Jestliže originál využíval vidlicový osmiválec Ford ECA Zetec-R, formule homologovaná pro běžný provoz vsadila na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Cosworth YB, který je kombinován s pětistupňovou sekvenční převodovkou. Jednotka je v současné podobě naladěna na 370 koní (272 kW), úpravou turba ale lze dále navýšit.

Změnou proti originálnímu monopostu nasazovanému týmem MasterCard Lola je i samotný vzhled. Silniční formule vedle jiného zbarvení dostala nižší přední partie s odlišným spoilerem i jiné boční partie. Kola jsou navíc částečně zakryta blatníky. Samotné šasi je však společné s vozidlem Lola T97/30 nasazeným ve Formuli 1.

Formuli prodává nejmenovaný motoristický nadšenec a závodník, který o formuli tvrdí, že je v běžném provozu snadno ovladatelná a samozřejmě velice rychlá. Moc často ji ale nevyužíval, protože F1R má na svém kontě jen asi 40 ujetých kilometrů. O monopost však bylo pečlivě pečováno, garážováno bylo v klimatizované hale s dalšími vozy majitele, přičemž každý měsíc bylo kvůli údržbě pravidelně zahříváno na provozní teplotu.

Monopost F1R je výsledkem nepovedeného vstupu Loly do Formule 1 pod vlastním jménem. Tým oficiálně pojmenovaný MasterCard Lola se účastnil pouze jediného závodu, Velké ceny Austrálie v roce 1997, kdy se za volant dvou speciálů posadili Vincenzo Sospiri a Ricardo Rosset. Do závodu se ale ani nekvalifikovali, a to kvůli nekonkurenceschopnému motoru. Jeho vinou nebyli schopní zajet slušný čas. Do dalšího závodu už Lola nenastoupila, a to kvůli „finančním a technickým potížím.“ Nedostatek financí a zastaralá technika tak znamenala konec stáje. V roce 2009 se objevily zprávy, že by se Lola mohla do Formule 1 vrátit, jenže k návratu nakonec nedošlo.

Související články

Témata
Avatar - Stejsn
24. 11. 2016 11:52
Dobrý den pane řidiči,
ukažte mi lékárničku, žárovky, vestičku, klíč na kola, rezervu.... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku