Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (1969)
Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (1969)
Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (1969)
Lancia Fulvia 1600 HF Competizione (1969)
97
Fotogalerie

Na prodej je jedinečná Lancia HF Competizione. Jiná taková na světě není

Lancia za dobu své existence stvořila řadu zajímavých a obdivuhodných aut. Jedno z nich, navíc jediné takové na světě, je aktuálně na prodej.

Vzácnou Lancii HF Competizione nabízí společnost RM Sotheby's. Rovnou si řekněme, že požadovaná cena není nízká, žlutá Lanci je k mání za 120 tisíc eur, tedy v přepočtu skoro 3,2 milionu korun.

Za tyto peníze ale dostanete jedinečný prototyp, který si vysnil Alejandro De Tomaso, zakladatel automobilky De Tomaso a tehdy také muž ovládající karosárnu Ghia. Bylo to v době, kdy De Tomaso přes svého přítele Lee Iacoccu tlačil Ford ke koupi Lancie.

Doufal totiž, že by jej Ford po akvizici značky pověřil jejím vedením a také vývojem nových modelů, které by následně mohly konkurovat vozům Ferrari. Lancia HF Competizione měla být ukázkou, čeho jsou on i značka schopni. Lancii však nakonec koupil Fiat.

Ale zpět k HF Competizione. Vůz využívající šasi modelu Fulvia se poprvé veřejnosti představil na ženevském autosalonu v roce 1969. Měl mít dvě osobnosti: gétéčkovou a okruhovou. O design se postaral Tom Tjaarda, který prototyp vybavil i velkým křídlem. Okruhové ambice naznačují prvky jako boční okna z plexiskla nebo bezpečnostní klec uvnitř.

De Tomaso pak šasi upravil tak, aby mohl motor, konkrétně šestnáctistovku, posadit kvůli těžišti o 30 mm blíž k zemi. Provedl ale i další úpravy, vyměnil například zadní nápravu, dodal velkou palivovou nádrž z hliníku nebo instaloval tenčí a lehčí čelní sklo. 

RM Sotheby's dokonce upozorňuje, že existuje příběh o snaze vůz nasadit do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans v roce 1970. K tomu však nedošlo. Od té doby neobvyklá Lancia měla jen dva vlastníky, ten druhý ji tedy aktuálně prodává. 

Nemáte zájem?