Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrat Lancie Delta je zase o kousek blíže. Díky francouzské technice

Stanislav Kolman
Diskuze (55)

Kdysi ikonická Lancia to v posledních letech nemá jednoduché. Pod taktovkou koncernu Stellantis by se ale mohla vrátit ve velkém stylu.

Poslední roky je značka Lancia bohužel jen smutnou vzpomínkou na kdysi působivou minulost. Z automobilového trhu se prakticky stáhla a dnes působí pouze doma v Itálii, kde prodává jediný model Ypsilon. Také to už je pořádně starý kus techniky, který se před nedávnem dočkal alespoň jemného omlazení.

Nově vzniklá skupina Stellantis ale přislíbila, že znovuzrození značky Lancia (ale také Maserati či Alfa Romeo) má jednu z nejvyšších priorit. Do hry by se mohla vrátit i taková ikona jako Lancia Delta, která se proslavila především ikonickou první generací. Druhá a poslední třetí (vyráběná v letech 2008 až 2014 na platformě Fiatu Bravo) už se takových ovací nedočkala, s původním a technicky nesmírně zajímavým vozem měla jen pramálo společného.

Model Delta by zpět do hry měla vrátit sdílená francouzská technika skupiny PSA, tedy automobilek Peugeot a spol.. Ale pojďme popořadě. Nejprve prý Lancia pro rok 2024 chystá do své nabídky zařadit crossover segmentu B (o velikosti DS3 Crossback), jenž se stane náhradou za stárnoucí Ypsilon. O rok později má světlo světa spatřit právě Delta, jež dostane platformu sdílenou s Peugeotem 308, DS4 a Alfou Romeo Giulietta.

I když sdílení francouzské techniky do vozů Lancia či Alfa Romeo některým příliš nevoní, je to zřejmě jediná možná cesta, jak tyto dnes „okrajové“ značky udržet při životě. Vyjma platformy budou samozřejmě sdílet i paletu pohonných jednotek a moderních technologií. Namátkou jde o head-up displej s rozšířenou realitou, umělou inteligenci na palubě či autonomní řízení druhé úrovně.

Stanislav Kolman
Diskuze (55)

Doporučujeme

Avatar - euro89
20. 2. 2021 23:39
Re: PureTech do Itatlů ne!!!
Smrt neni nic, co by promenilo spatne skutky v dobre. A na jeho "zasluhy" ohledne zachrany Fiatu mame evidentne odlisny nazor. Nehlede na to, ze mam kolem sebe lidi, kteri s nim prisli osobne do styku a mohl jsem si o nem tak udelat o neco lepsi obrazek, nez jen z medii.
20. 2. 2021 23:18
Re: PureTech do Itatlů ne!!!
Hele, je opravdu nutné se ve tvém nicku navážet do Účetního i po jeho smrti? Je to zbytečné a dost nechutné... :-( Zvláště když si uvědomíš, že nebýt jeho, tak už dnes asi žádný Fiat (vč. Alfy a zbylé Lancie Y)neexistuje, a nebo by ty značky existovaly jen jako nálepka na nějakých čínských srágorách... :-O
Avatar - euro89
20. 2. 2021 19:42
Re: PureTech do Itatlů ne!!!
Oni uz ani ty motory FireFly nejsou nic, za co bych chtel utratit svoje penize. Posledni maly motor od Fiatu, ktery bych si poridil, byl 1,4 T-Jet. Co se konkretne Lancie tyce, tam bych si predstavoval, ze by nizsi stredni trida mela tvorit zaklad nabidky. Cokoliv mensiho se muze prodavat jako Fiat, prip. ozivit znacku Autobianchi. Ale abych mel duvod poridit si nove auto, to by italove museli postavit nejakou vetsi Lancii s karoserii sedan a technikou idealne sdilenou s Ghibli. Coz se nestane. Uvidime, mozna vezmu za vdek trojzubcem, kdyz uz neni zadna poradna Lancia na trhu...
20. 2. 2021 08:25
Re: PureTech do Itatlů ne!!!
Viděl jsi nějakou z posledních Lancií? Všechny jsou naprosto ohavné. Treba ta Delta - čumák jako šíp, zadni světla jak od vietnamců. Přitom vychází z nádherného Brava.
20. 2. 2021 08:05
Re: PureTech do Itatlů ne!!!
Keby si netáral. Zdieľanie platforiem a kľudne motorov je ok. Nikomu to nevadí u vw (vrátane mňa), neviem prečo by to nemohlo fungovať inde. Možno to v škole neučili dostatočne, ale cieľom podnikania je vytváranie zisku. Lancia za posledné desaťročia padala stále viac dôsledkom zlých rozhodnutí. Pokus o oživenie beriem ako pozitívny krok. Ak to nedopadne dobre, čo už, život ide ďalej. Počkajme si najskôr, potom hodnoťme.