Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
Lancia Delta
176
Fotogalerie

Návrat Lancie Delta je zase o kousek blíže. Díky francouzské technice

Kdysi ikonická Lancia to v posledních letech nemá jednoduché. Pod taktovkou koncernu Stellantis by se ale mohla vrátit ve velkém stylu.

Poslední roky je značka Lancia bohužel jen smutnou vzpomínkou na kdysi působivou minulost. Z automobilového trhu se prakticky stáhla a dnes působí pouze doma v Itálii, kde prodává jediný model Ypsilon. Také to už je pořádně starý kus techniky, který se před nedávnem dočkal alespoň jemného omlazení.

Nově vzniklá skupina Stellantis ale přislíbila, že znovuzrození značky Lancia (ale také Maserati či Alfa Romeo) má jednu z nejvyšších priorit. Do hry by se mohla vrátit i taková ikona jako Lancia Delta, která se proslavila především ikonickou první generací. Druhá a poslední třetí (vyráběná v letech 2008 až 2014 na platformě Fiatu Bravo) už se takových ovací nedočkala, s původním a technicky nesmírně zajímavým vozem měla jen pramálo společného.

Model Delta by zpět do hry měla vrátit sdílená francouzská technika skupiny PSA, tedy automobilek Peugeot a spol.. Ale pojďme popořadě. Nejprve prý Lancia pro rok 2024 chystá do své nabídky zařadit crossover segmentu B (o velikosti DS3 Crossback), jenž se stane náhradou za stárnoucí Ypsilon. O rok později má světlo světa spatřit právě Delta, jež dostane platformu sdílenou s Peugeotem 308, DS4 a Alfou Romeo Giulietta.

I když sdílení francouzské techniky do vozů Lancia či Alfa Romeo některým příliš nevoní, je to zřejmě jediná možná cesta, jak tyto dnes „okrajové“ značky udržet při životě. Vyjma platformy budou samozřejmě sdílet i paletu pohonných jednotek a moderních technologií. Namátkou jde o head-up displej s rozšířenou realitou, umělou inteligenci na palubě či autonomní řízení druhé úrovně.