Na prodej je monopost Benetton B191, s nímž Michael Schumacher získal první body v F1
Více než třicet let starý monopost patří mezi poslední vozy formule 1 s manuální převodovkou.
Zdá se to být neuvěřitelné, ale od premiéry Michaela Schumachera ve formuli 1 uplyne v letošním roce již 32 let. Všichni si jeho první kroky spojují s týmem Jordan a perfektní premiérovou kvalifikací v belgickém Spa-Francorchamps, kde se umístil na skvělém sedmém místě. Nedělní závod pro něj skončil po technických problémech už v prvním kole.
Po závodu v Belgii po zbytek šampionátu v roce 1991 usedal mladičký Schumacher za volant monopostu Benetton B191, v němž hájil společně s trojnásobným mistrem světa a legendou formule 1 Nelsonem Piquetem starším barvy týmu Camel Benetton Ford.
Po obstojném ročníku 1990, kdy se Piquet a Benetton zároveň radovali ze dvou individuálních vítězství a konečného třetího místa mezi jezdci i konstruktéry, přišel o rok později menší pád. I tak se roční etapa monopostu B191 nedá považovat za úplný propadák.
Trojnásobný šampion z Brazílie ve své poslední sezóně ještě jednou vyhrál, a to v Kanadě. V celkovém hodnocení skončil na šestém místě, Benetton byl mezi konstruktéry čtvrtý. Na posledních pět závodů mu byl kolegou již zmíněný Michael Schumacher, který si za volantem žlutě zbarveného Benettonu připsal první body ve své bohaté kariéře (stalo se tak ve Španělsku).
Vůz byl postaven na kompletně novém podvozku z uhlíkových vláken. V zadní části monopostu se ukrýval 3,5litrový osmiválec Ford s výkonem 730 koní při 13.800 otáčkách za minutu. Byť byl vůz navržen s poloautomatickou převodovkou a aktivním zavěšením, nakonec se Benetton uchýlil k použití šestistupňové manuální převodovky, nedopadlo ani aktivního zavěšení.
Konkrétní šasi s označením B-191-02, které se nyní nabízí k prodeji, řídil Piquet v San Marinu, Monaku, vítězné Kanadě, Mexiku, Francii, Velké Británii a Německu. Poté bylo na dva měsíce vyřazeno z provozu, aby se na závěrečných pět závodů šampionátů vrátilo se Schumacherem za volantem.
Po vyřazení z provozu byl monopost vystaven v muzeu. V roce 2016 byla provedena generální oprava motoru a převodovky. Po servisu se Benetton B191 objevil na krátkou dobu na závodní trati.
Vůz má svoji původní specifikaci doplněnou o bezpečnostní prvky FIA, které jsou pro homologaci historických závodních vozů povinností. Jedná se o skvělou akvizici pro milovníky historie a zejména samotné formule 1. Na světě není moc monopostů z ikonických devadesátek, který řídily dvě legendy tohoto sportu s celkovým počtem 10 mistrovských titulů, 114 vítězství a 215 pódiových umístění. Pokud máte zájem, cena je na vyžádání.