Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je nejúspornější auto světa. Vzácný stroj slibuje spotřebu pod litr nafty na 100 km

Jan Zajíc Jan Zajíc 18. 11. 2020 • 16:23
63
29
Zobrazit náhledy (63)
Volkwagen XL1 Volkwagen XL1 Volkswagen XL1 Volkwagen XL1 Volkswagen XL1 Volkwagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen XL1 Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen

V roce 2014 Volkswagen do prodeje pustil jedno z nejzajímavějších aut, jaká kdy vytvořil. K zákazníkům se však dostalo jen 200 kusů. Jeden z nich je aktuálně na prodej.

Řeč je o modelu XL1, o němž se v době výroby psalo jako o nejúspornějším a nejaerodynamičtějším produkčním automobilu světa.

Vůz, který byl výsledkem několikaletého vývoje, má oficiální spotřebu 0,9 litru na sto kilometrů a tvary, které zajišťují koeficient odporu vzduchu cx = 0,189.

Aerodynamická karoserie, jejíž "hladkost" nenarušují ani vnější zrcátka (místo nich byly kamery), je vyrobena z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, samotný skelet vznikl z karbonu a dokonce i okna jsou plastová - s výjimkou čelního skla. I díky tomu se XL1 pyšní pohotovostní hmotností pouze 795 kilogramů.

O pohon se stará plug-in hybridní soustava tvořená turbodieselem a elektromotorem. V prvním případě se jedná o dvouválcovou osmistovku, polovinu známého turbodieselu 1.6 TDI, o výkonu 35 kW.

Elektromotor pak dává 20 kW, kombinovaný výkon dosahuje 51 kW, točivý moment činí 140 N.m. Akcelerace z klidu na stovku zabere 12,7 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Vpředu umístěná baterie o kapacitě 5,5 kWh stačí na elektrický dojezd okolo 50 km.

Volkswagen XL1 vznikl především jako ukázka schopností německé automobilky. I proto se vyrobilo jen 250 exemplářů, z nichž k zákazníkům zamířilo jen 200 kusů. Cena byla vysoká, zhruba 3 miliony korun.

A právě jeden lehce ojetý Volkswagen XL1 je aktuálně na prodej v Německu - od dubna 2016 dosud najezdil jen 3.459 km. Jak asi tušíte, cena je vysoká. Prodejce žádá 98 tisíc eur, tedy skoro 2,6 milionu korun.

Související články

Témata
Avatar - kuk
22. 11. 2020 14:57
Ale houno. Todle žere 3 litry.
Tedle Piechův totální spalováckej fail co žere 3 litry nafty na 100 km na dálnici možná 2 litry a to ještě jedině díky tomu že tam vrzli baterku a udělali z toho hybrid. Piechův vlhkej ropáckej sen 100 km za 1 litr paliva jen se spalovákem narazil na zeď a i přes excelentní aerodynamiku akorát dokázal že spalováky jsou slepá ulička a maj svoje limity. Přestaňte už si lhát do kapsičky že spalováky maj budoucnost. Je to deziluze.
Navíc je to jen těsná neodhlučněná uhlíková skořápka na galiskách v který je každý cestování utrpení a vejde se tam jen jedna nákupní taška. Jinými slovy auto úplně k hownu. :no: A to se mi tak líbilo. :-!

Si dohledejte test myslím ze Světa motorů.
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:51
Re: Skutečná spotřeba
Je trochu rozdíl mezi skutečnou a vylhanou spotřebou...
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:50
Re: Tak tohle bych nechtěl...
A navíc má ten TDI stále nejmenší emise CO2.
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:44
Re: Honda Insight?
Extravagantní vehikly si od VW nikdo nekoupí. Extravagantní hnusy dělá rendlík a spol. (třeba Hnissan) a taky existuje hnusná Toyota Joke. U VW dělají hezká auta a ta potřebují elektrické motory jen u stěračů, zatímco pod kapotou mají jediný logický a zároveň nejvíce ekologický motor - diesel.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2020 13:20
Re: Rozdil v pristupu
reagoval jsem na toho zaostalce, který tvrdil, že dieselových HEV se prodá hodně.
PHEV má určitě své výhody, jestli ty nevýhody dieselu při provozu v hybridním režimu dokáže vykompenzovat, to se teprve možná zjistí. Zatím ani automobilky do toho moc nechtějí a dělají především benzíny

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku