Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je nejúspornější auto světa. Vzácný stroj slibuje spotřebu pod litr nafty na 100 km

Jan Zajíc
Diskuze (29)

V roce 2014 Volkswagen do prodeje pustil jedno z nejzajímavějších aut, jaká kdy vytvořil. K zákazníkům se však dostalo jen 200 kusů. Jeden z nich je aktuálně na prodej.

Řeč je o modelu XL1, o němž se v době výroby psalo jako o nejúspornějším a nejaerodynamičtějším produkčním automobilu světa.

Vůz, který byl výsledkem několikaletého vývoje, má oficiální spotřebu 0,9 litru na sto kilometrů a tvary, které zajišťují koeficient odporu vzduchu cx = 0,189.

Aerodynamická karoserie, jejíž "hladkost" nenarušují ani vnější zrcátka (místo nich byly kamery), je vyrobena z plastu vyztuženého karbonovým vláknem, samotný skelet vznikl z karbonu a dokonce i okna jsou plastová - s výjimkou čelního skla. I díky tomu se XL1 pyšní pohotovostní hmotností pouze 795 kilogramů.

O pohon se stará plug-in hybridní soustava tvořená turbodieselem a elektromotorem. V prvním případě se jedná o dvouválcovou osmistovku, polovinu známého turbodieselu 1.6 TDI, o výkonu 35 kW.

Elektromotor pak dává 20 kW, kombinovaný výkon dosahuje 51 kW, točivý moment činí 140 N.m. Akcelerace z klidu na stovku zabere 12,7 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Vpředu umístěná baterie o kapacitě 5,5 kWh stačí na elektrický dojezd okolo 50 km.

Volkswagen XL1 vznikl především jako ukázka schopností německé automobilky. I proto se vyrobilo jen 250 exemplářů, z nichž k zákazníkům zamířilo jen 200 kusů. Cena byla vysoká, zhruba 3 miliony korun.

A právě jeden lehce ojetý Volkswagen XL1 je aktuálně na prodej v Německu - od dubna 2016 dosud najezdil jen 3.459 km. Jak asi tušíte, cena je vysoká. Prodejce žádá 98 tisíc eur, tedy skoro 2,6 milionu korun.

Jan Zajíc
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - kuk
22. 11. 2020 14:57
Ale houno. Todle žere 3 litry.
Tedle Piechův totální spalováckej fail co žere 3 litry nafty na 100 km na dálnici možná 2 litry a to ještě jedině díky tomu že tam vrzli baterku a udělali z toho hybrid. Piechův vlhkej ropáckej sen 100 km za 1 litr paliva jen se spalovákem narazil na zeď a i přes excelentní aerodynamiku akorát dokázal že spalováky jsou slepá ulička a maj svoje limity. Přestaňte už si lhát do kapsičky že spalováky maj budoucnost. Je to deziluze.
Navíc je to jen těsná neodhlučněná uhlíková skořápka na galiskách v který je každý cestování utrpení a vejde se tam jen jedna nákupní taška. Jinými slovy auto úplně k hownu. :no: A to se mi tak líbilo. :-!

Si dohledejte test myslím ze Světa motorů.
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:51
Re: Skutečná spotřeba
Je trochu rozdíl mezi skutečnou a vylhanou spotřebou...
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:50
Re: Tak tohle bych nechtěl...
A navíc má ten TDI stále nejmenší emise CO2.
Avatar - Ada je zase tady
21. 11. 2020 21:44
Re: Honda Insight?
Extravagantní vehikly si od VW nikdo nekoupí. Extravagantní hnusy dělá rendlík a spol. (třeba Hnissan) a taky existuje hnusná Toyota Joke. U VW dělají hezká auta a ta potřebují elektrické motory jen u stěračů, zatímco pod kapotou mají jediný logický a zároveň nejvíce ekologický motor - diesel.
Avatar - Mikesus
19. 11. 2020 13:20
Re: Rozdil v pristupu
reagoval jsem na toho zaostalce, který tvrdil, že dieselových HEV se prodá hodně.
PHEV má určitě své výhody, jestli ty nevýhody dieselu při provozu v hybridním režimu dokáže vykompenzovat, to se teprve možná zjistí. Zatím ani automobilky do toho moc nechtějí a dělají především benzíny