Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je ostrý Renault Mégane R26.R po důchodci. Opravdu, jako nový ho koupila 70letá paní

Jan Zajíc Jan Zajíc 8. 2. 2021 • 05:43
16
23
Zobrazit náhledy (16)
Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R Renault Mégane R26.R

Jestli trávíte čas pročítáním automobilové inzerce, pak jste na mýtické "auto po důchodci" jistě několikrát narazili. Nemusí to ale vždycky být falešná fráze, jak dokládá tento Renault, který - i když nevypadá - je opravdu po důchodci.

Tento Renault Mégane R26.R si totiž jako nové auto v roce 2009 objednala jistá 70letá Britka. Zvláštní na tom je, že R26.R je ostrou, odlehčenou a limitovanou verzí sportovního Mégane R.S., která nemá ani zadní sedačky. Rozhodně nejde o vůz, v němž byste si asi představili vaši babičku...

Ale pojďme si R26.R představit důkladněji, jde přece jen o 11 let starý hot-hatch. Pod jeho kapotou se ukrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1998 cm³, poskytující výkon 169 kW (230 k) a točivý moment 310 N.m. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky a samosvorného diferenciálu.

Vůz vychází z provedení R26, měl i stejný výkon, hlavní změnou bylo odlehčení. Inženýrům se podařilo uspořit 123 kg, a to tak že třídveřový hatchback zbavili všeho, co je pro rychlou jízdu nepodstatné. Mégane přišel o zadní sedadlo, airbag spolujezdce, boční airbagy, stěrač a ostřikování zadního okna, vstřikovače hlavních světlometů, mlhová světla a část odhlučňovacích materiálů.

Na snížení hmotnosti se podílí také karbonová kapota motoru, polykarbonátová zadní boční okna a zadní okno, karbonová sedadla s hliníkovým rámem a šestibodovými pásy, titanové výfukové potrubí a odlehčená karoserie s montážními body pro ochrannou klec v interiéru.

Kromě toho se dostalo také na nové nastavení podvozku a přepracovaný brzdový systém. Výsledkem všech úprav byl 1.230 kg těžký třídveřový hatchback, který dosahuje maximální rychlosti 237 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund. Ve své době šlo také o nejrychlejší produkční auto s pohonem předních kol na Nürburgringu s časem 8 minut 17 sekund.

Příběh dámy s Méganem R26.R v roce 2012 přinesl známý britský motoristický magazín Evo. Ostatně právě tento časopis stál za rozhodnutím seniorky pořídit si právě ostrý hot-hatch. Narazila totiž na něj na stránkách Eva (evidentně měla i zajímavý vkus na čtení ve volném čase) a okamžitě se do něj zamilovala.

Navíc tedy také vyrazila k prodejci vozů značky Renault a hned si jeden exemplář objednala. Dealera poprosila, jestli by jí výrobce postavil kus s výrobním číslem 70 - to jako připomínku 70. narozenin. Renault mimochodem celkem vyrobil jen 230 kousků.

Mégane R26.R následně dokonce ještě podstoupil několik úprav, dostal nové turbodmychadlo, výkonnější brzdy nebo keramickou spojku. Znovu připomínáme, že ho vlastnila 70letá paní...

Vůz s netradičním příběhem je aktuálně k mání, přičemž prodejce láká také na kompletní servisní historii či všechny faktury a účty za opravy či modifikace. Tachometr ukazuje zhruba 47 tisíc mil, tedy asi 75.600 km. Cena činí 21.999 liber, což je v přepočtu přibližně 645 tisíc korun.

Související články

Témata
10. 2. 2021 18:37
Re: strejda google furt neumí česky...
:yes: :D
Avatar - lamal
9. 2. 2021 13:20
Re: Je nabíledni...
Ked sa pozeram na ten spinavy volant, radičku a sedadlá, tak bába asi zvladla jazdit SM style, ale uz si nezvladla umyt ruky a vyprat šaty...
9. 2. 2021 12:09
Re: Je nabíledni...
Evo čte, když ho nechá vnuk na záchodě a odnesl ženské časopisy. Sice prima příběh, ale takový trochu neuvěřitelný ;-)
Avatar - 3_diamanty
9. 2. 2021 11:37
Re: no jo ved to pozname :)
jj..... aj herecke vykony brutalne .... ukazkove video ;-) :yes:
Avatar - Mikesus
9. 2. 2021 11:32
Re: no jo ved to pozname :)
Jj. Taky si vzdy vzpomenu. Je to dokonalé. :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud