Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. čeká konec. Špatná zpráva to ale být nemusí

David Bureš David Bureš 11. 11. 2020 • 20:20
13
24
Zobrazit náhledy (13)
Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S. Renault Mégane R.S.

Další hot hatch francouzské značky čeká konec. Po Peugeotu 308 GTI se do důchodu odebere také jeho úhlavní rival, Renault Mégane R.S.

Renault pod vedením nového generálního ředitele Lucy de Mea pracuje na nové strategii pro následující léta. Cílem je hlavně reorganizace pro snížení nákladů a zajištění finanční stability pro následný opětovný rozvoj automobilky. Přestože budoucí plány teprve budou oznámeny, někdy na začátku roku 2021, jejich první obrysy už vycházejí najevo.

Již delší dobu se spekuluje o konci méně úspěšných modelů, což má údajně znamenat v příštích letech postupné ukončení takových modelů jako Talisman, Scénic nebo Espace. Nyní ale vychází najevo, že další budoucnost nečeká ani kompaktní hot hatch Mégane R.S.

Na nedávné prezentaci studie elektrického crossoveru Mégane eVision to naznačil Ali Kassai, šéf budoucích projektů automobilky Renault. Ten potvrdil, že konec Méganu R.S. nastane během následujících tří let. Populární hot hatch tak zřejmě skončí nejpozději v roce 2023, což zhruba odpovídá také životnímu cyklu aktuální generace Méganu, která byla letos modernizována.

Konec Mégane R.S. nicméně primárně souvisí s utlumením aktivit divize Renault Sport ve prospěch rozvoje značky Alpine. Ostatně právě Alpine přebere od roku 2021 také tovární tým Renaultu ve Formuli 1.

I to naznačuje, že konec Méganu R.S. nemusí znamenat konec výrobce v segmentu kompaktních hot hatchů. Jen zkrátka může dojít k přejmenování vozu, který by tak nově dostal loga Alpine. Vyloučeno to není, protože se na základě plánů Lucy de Mea pracuje na rozvoji značky Alpine. Ta má rozšířit svoji nabídku a vedle sporťáku A110 chce nabídnout také SUV a upravené vozy značky Renault, pod hlavičkou řady předběžně nazývané „Alpine Line.“ A tak by místo Renaultu Mégane R.S. mohlo přijít něco jako Alpine Mégane.

Alpine nicméně v souvislosti s přísnějšími emisními normami do budoucna plánuje vsadit na elektřinu, což se podle všeho nemusí týkat jen chystaného SUV, které podle zákulisních zpráv může být poháněné elektřinou. A tento pohon by podle některých náznaků mohl užít i nástupce Mégane R.S., jehož základem by se tak mohl stát chystaný elektrický crossover naznačený konceptem Mégane eVision. To už jsou ale jen spekulace, na jejichž případnou realizaci si ještě musíme počkat. Jisté je však to, že v Renaultu elektřině věří.

Podobně jako Renault Mégane R.S. mimochodem končí také jeho úhlavní rival v podobě Peugeotu 308 GTI, jehož výroba má být ukončena již během tohoto podzimu. V tomto případě je důvodem nejen snaha o snížení flotilových emisí značky, ale také chystaná mezigenerační proměna modelu. Nový Peugeot 308 totiž dorazí již příští rok. Verzi GTI už ale nedostane, místo něho je v úvahách provedení 308 PSE s plug-in hybridním pohonem. Doba elektrifikovaných hot hatchů je zkrátka tady.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
12. 11. 2020 21:16
Re: Re: Volné pole pro...
I30 N je nič?
12. 11. 2020 14:58
Re: Nemusí to byť zlá správa?
Ono na každého jednou dojde. Jen co si takoví volici půjdou koupit auto! :-[]
12. 11. 2020 14:57
Re: Tak elektrifikované hot-hatchce až si trčí víte kam!
Jasně, a milovníci hot-hatchů budou stát fronty na ty odporné těžké hybridní krumply bez manuálu? To si fakt myslíš, jo? :-[] :-[] :-[]
Avatar - iudex
12. 11. 2020 13:39
Re: Poslední věta
Čo píšeš je mimo realitu. Emisné pokuty nepustia a mainstreamový Renault nebude vedieť utiahnuť také pálky ako sa budú platiť za vysokovýkonné (=vysokoemisné) športiaky, resp. ak to plne premietnu do ceny, kupujúci to nebudú vedieť zaplatiť (resp. nebudú ochotní zaplatiť pri mainstreame). Kdežto u športovej, "prémiovej" značky bude vyššia cena zákazníkmi skôr akceptovateľná, čiže je šanca, že za drahý hotheč pod značkou Alpina budú ľudia skôr ochotní zaplatiť ako za drahý hotheč pod značkou Renaultu.
Btw. u nás faceliftovaný Megane RS vôbec nie je v ponuke, ale v Nemecku začína tesne pod 40t eur. To je len o 1500 eur menej, ako tam stojí BMW 128ti. Takže priestor na zdražovanie pod značkou Renaultu proste nie je. Kto by kúpil Renault za cenu BMW?
12. 11. 2020 13:09
Re: Nemusí to byť zlá správa?
Výrazné zdražování aut se spalovákem je realita, které zatím dost voličů tleská.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud