Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu

Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu Zdroj: acz

Na Slovensku přestavěli Kiu Cee’d na Porsche: Motor vzadu, pohon vzadu

Původně sériová Kia Cee’d první generace se proměnila na monstrum s motorem v místě zadních sedadel.

Pětidveřový černý hatchback Kia Cee’d zahájil svou kariéru jako zcela sériový stroj, který jeho majitel upravil pro závody do vrchu a diváci jej mohli sledovat na různých slovenských tratích.

Majiteli údajně nevyhovovalo rozložení hmotnosti jeho vozu s motorem vpředu a pohonem předních kol a rozhodl se situaci vyřešit poněkud nestandardním způsobem. Většina závodníků by nejspíš vyměnila svůj stroj za jiný, který má požadovaný motor vzadu nebo uprostřed a pohon zadních kol.

V tomto případě zůstává jezdec věrný svému Cee’du, ale ve spolupráci s MitoMotorsport.com provádí radikální úpravu, kdy se motor přestěhoval do zadní části vozu a pohání zadní kola. V současnosti pracuje v zádi hatchbacku čtyřválcový turbodiesel 2,0 CRDi, který měl v sériovém provedení výkon 103 kW (140 k) a točivý moment 305 Nm. Nyní je tento motor naladěn na 147 kW (200 k) a 520 Nm.

Na přemístění motoru a s ním spojené zásahy do karoserie i podvozku navazuje úprava designu exteriéru, která má především vylepšit aerodynamické vlastnosti Cee’du při vyšších rychlostech.

Nový vzhled vozu má na svědomí D.U.R.C.I design ve spolupráci s majitelem. Na přídi zaujme rozměrný spoiler, ale mnohem více pozornosti si zaslouží zvýšení aerodynamického přítlaku na přední kola prostřednictvím vzduchu vstupujícího do přídě skrz přední nárazník a vystupujícího ven rozměrným otvorem v kapotě.

Blatníky rozšířené o pět až sedm centimetrů má spojovat jednoduchý práh. Zádi bude dominovat difuzor z Lotusu Elise/Exige a široké přítlačné křídlo vystupující nad střechu, v níž bude vstup vzduch přivádějící vzduch k chladiči umístěnému před zadním oknem.

Po dokončení všech úprav má mít Kia Cee’d poměr rozložení hmotnosti 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Jeho majitel jej chce i nadále využívat při závodech do vrchu a díky pohonu zadních kol s ním občas vyrazí i na nějakou driftovací exhibici.