Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na Tchaj-wanu funguje zastoupení Saabu více než 10 let po jeho bankrotu

Mirek Mazal
Diskuze (3)

Nesmrtelná automobilka zanikla jen formálně, jak napovídá oddané otevření dalšího dealerství. Nová auta nahradily ojetiny a servis je k nim povinností.

Závěrem roku 2011 švédský soud vyhlásil bankrot automobilky Saab. Neodvratný konec světoznámého výrobce začal neuhrazenými fakturami subdodavatelům, kteří zareagovali zrušením zásobování továren. Naději ve formě alternativního financování znovuzrození zhatil odpor regulátorů nebo věřitelů.

Zánik automobilové divize jinak prosperujícího Saabu byl přijat jako smutný závěr inovativních přístupů. Originální přístup k technice dopravních prostředků natolik ohromil asijského prodejce, který i více než desetiletí od bankrotu odmítá dát značce poslední sbohem. Přes deset let od soudního rozhodnutí nadále funguje obchodní zastoupení Saabu na Tchaj-wanu. Oddaný dealer pokračuje s prodejem aut i reklamních předmětů švédské automobilky. Prodejní artikl spíše připomíná dědictví pro sběratele.

Video se připravuje ...

Korporace Scandinavia Asia Corporation (SAC) zastupovala švédskou značku od roku 1980, závazek nadále sloužit svým zákazníkům plní dál navzdory oficiálnímu bankrotu Saabu. SAC v blízké době nepředpokládá změnu firemní strategie, bez ohledu na neexistující výrobu nových vozů vlastní a provozuje 18 servisních středisek na území Tchaj-wanu zaměřených na ojetiny.

Údržba ojetých Saabů zatím funguje. Díky zájmu věrných zákazníků byla nejnovější pobočka otevřena teprve minulý rok po vynuceném vystěhování z původní adresy. Novinky vystavené za výlohami nahradily naleštěné zánovní exempláře evokující minulé časy, které přály svébytnému designu a revoluční technice. „Udělali jsme vše, co bylo v našich silách, abychom udrželi Saab na tchajwanských silnicích. Nabídka servisu je naší povinností, protože všechny Saaby na ostrově prodala společnost SAC. Udržet značku při životě je na naší zodpovědnosti,“ říká viceprezident SAC Salo Yang.

Yang disponuje zbývajícími díly dodanými ještě od mateřského koncernu General Motors. Produktovou zásobu poskytují také společnosti AC Delco či Orio, které nadále podporují nezávislé maloobchodníky. Servisní střediska se přesto nevyhnou nedostatku některých specifických součástek, jsou známé případy nutnosti repase, protože GM ani Saab AB neumožňují jakoukoliv další spolupráci.

Loňské otevření plně moderního dealerství nastalo po prodeji domu na původní adrese. Zrekonstruované prostory nového působiště se nachází schválně nedaleko minulého autosalonu, reklamní nápisy na budově včetně osvětlení, nábytku a vnitřních dispozic vůbec nenapovídají, že Saab už přes deset let neexistuje.

Mirek Mazal
Diskuze (3)
29. 10. 2022 11:26
Re: Bravo, ....
:yes: :yes: :yes:
28. 10. 2022 22:20
Bravo, ....
...opravdu skvělý přístup! :-) :yes: :yes: :yes:
28. 10. 2022 17:25
Je to zaujímavé
Silná fanúšikovská základňa a množstvo majiteľov Saabov môže takúto firmu udržať pri živote dlho. Len sa obávam, že z nostalgie bude časom nutnosť a podobné firmy vzniknú aj pre iné značky, najmä ak nové autá už iné ako elektrické nebudú.