Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Naděje na návrat: Jak by vypadal nový Fiat Punto, kdyby klapla spolupráce s Renaultem?

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Ikonické italské auto do města se od loňského roku nevyrábí, spekulace z posledních dnů mu však dávají naději na velký návrat.

Automobilka Fiat ukončila výrobu modelu Punto v srpnu loňského roku bez plánovaného nástupce. Punto se přitom za roky své existence stalo doslova ikonickým autem své třídy. První generace spatřila světlo světa v roce 1993, druhá dorazila roku 1999 a třetí značka nabízela od roku 2005. Celkem vzniklo tohoto slavného modelu něco přes devět milionu kusů.

Od léta loňského už ale pořídíte nové Punto jen ze skladových zásob a Fiat žádné informace o možném nástupci nepřinesl. Jenže spekulace z posledních týdnů dávají fandům italské značky naději.

Tedy spekulace… že francouzský Renault jedná se skupinou FCA o možném propojení, žádná spekulace není, to je hotová věc. Otázkou ale zůstává, jestli k tomuto partnerství skutečně dojde a pokud ano, co ve skutečnosti pro tu kterou značku přinese.

Fanoušci a nezávislí autoři ale nechtějí čekat na oficiální stanovisko a do práce se pouští sami. Grafik Kleber Silva například představil svou vizi nového Punta čtvrté generace, které by těžilo z technologií aliance Renault-Nissan a bylo postaveno na moderní architektuře Renaultu Clio V.

Základem malého francouzského hatchbacku je nově platforma CMF-B, jejíž vývoj probíhal od roku 2014 a ve srovnání s předchozí architekturou Clia přináší 85 % nových dílů. Navíc je tato plošina připravena na zástavbu širokého spektra pohonných jednotek: benzinových, naftových, ale i hybridu, jenž do Clia dorazí v roce 2020.

A jak by se takovéto znovuzrozené Punto líbilo vám? Zatímco z boku dárcovské Clio rozhodně nezapře, vpředu a vzadu si grafik představuje moderní pojetí prvků, které najdeme v aktuálním modelovém portfoliu italské značky.

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

19. 8. 2019 10:06
Fiat Micra
Takie Punto wygląda tak jak aktualna Micra. A Micra dziś to porażka, nikt tym nie jeździ.
5. 6. 2019 09:48
Re: za mě dobrý
tu je pointa v tom, že nefunguje systém prehodíme logo, ale môže fungovať spoločná platforma a svojbytný model.
5. 6. 2019 09:45
Re: to by ani nemuseli skúšať
manažéra asi ano, maichione utiekol do usa a v rámci skupina išli talianske značky do úzadia. Podľa mňa najväčšia chyba bola, že živili dlho lanciu, alfu aj fiat a nemali na to, aby ich utiahli. Tam to chcelo v istom období buchnúť po stole, rozhodnúť, čo pôjde koša a čo bude fičať (ale fakt fičať) a to neurobili. ťahali 3 značky na pol plynu a to je cesta do pekla.
Avatar - Jaros71
4. 6. 2019 22:51
Re: No asi ne.
Taky se mi to moc nelíbí...něco víc ve stylu Grande Punta by mělo šanci..s moderní technikou.
4. 6. 2019 19:10
Re: za mě dobrý
Ale sú to len kraviny - proste nebolo z čoho uvariť, tak si vymysleli. Lacný tovar.