Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nadšenec navrhl nový Nissan 300ZX. Jak se vám líbí?

Jan Zajíc Jan Zajíc 19. 6. 2022 • 23:46
26
4
Zobrazit náhledy (26)
1989 Nissan 300ZX Redesign 1989 Nissan 300ZX Redesign 1989 Nissan 300ZX Redesign Druhá generace Z32 byla pokračováním Z31, byla ale ještě výkonnější a využívala pokročilejší technologie. Karoserie Z32 byla proti předchůdci Z31 širší a zaoblenější, součinitel odporu vzduchu se nepatrně zvýšil z 0,30 na 0,31. Naprostá většina modelů Z32 se dodávala standardně s odnímatelnými průhlednými střešními panely T-Top. Po odejmutí střešních panelů byla jízda v Nissanu 300ZX Z32 podobná jízdě v kabrioletu. Čtveřice zadních světel byla umístěna v černě zbarveném oválu a zadní víko se zadním oknem se zvedalo nahoru. Motor V6 přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett AiResearch T-25 dával maximální výkon 268 koní. Podvozek kupé 300ZX Z32 vycházel z verze Z31. Měl nezávislé zavěšení předních kol a zadní nápravu s vlečenými rameny a vinutými pružinami. V luxusním interiéru Nissanu 300ZX Z32 nechyběla kožená sedadla a čtveřice ručkových přístrojů před volantem. Kupé SR-71 mělo větší turbodmychadla Garrett, elektroniku HKS a karosářské doplňky Kaminari. Ve srovnání se Z31 měl Z32 pevné obdélníkové světlomety (bez vyklápění) a jinak tvarovaná boční okna za dveřmi. Zadní víko se spolu se zadním oknem a celou horní částí zadních blatníků včetně spoileru zvedalo nahoru. Od roku 1991 se prodávala dvoumístná verze Slicktop s pevnou střechou bez odnímatelných střešních panelů. Upravená závodní verze Slicktopu Z32 s rozšířenými podběhy kol a zvětšeným otvorem na přídi k chlazení motoru. Nissan 300ZX Z32 se nabízel se dvěma rozvory náprav: 2450 a 2570 mm. Vozy s kratším rozvorem byly dvoumístné a kupé s delším rozvorem bylo čtyřmístné (2+2). Tento bílý Nissan 300ZX Z32 vyfotografoval autor článku na parkovišti v kanadské Kelowně (Britská Kolumbie). V malém počtu se vyráběly dvoumístné kabriolety, jejichž konverzi z kupé prováděla americká firma ASC z Warrenu (Michigan). Tento Nissan 300ZX ze závodního týmu Clayton Cunningham Racing vyhrál v roce 1994 24hodinový závod v Daytoně. Nástupcem Nissanu 300ZX Z32 se stal od roku 2002 Nissan 350Z (Z33), pátá generace řady Z.

V historii japonské automobilky Nissan najdeme řadu zajímavých sportovních modelů. Jedním z nich je 300ZX.

Nissan 300ZX existoval ve dvou generacích: Z31 z let 1983 až 1989 a Z32 z období 1989 až 2000. My si dnes netradičním způsobem připomeneme tu novější, tedy Z32.

Designér a tvůrce videí Marouane Bembli, na internetu vystupující jako TheSketchMonkey, totiž vytvořil vizi moderního nástupce tohoto sportovního modelu. Vycházel přitom z originálu, který se "pouze" pokusil přizpůsobit současnosti. Chtěl totiž, aby se z jeho představy dalo okamžitě poznat, že se díváme na Nissan 300ZX.

Bembli si pohrál zejména s proporcemi, lehce upravil základní tvar, pozměnil některé linie, přidal větší kola a několik aerodynamických doplňků. Přední světla pocházejí z nové generace pick-upu Nissanu Frontier, jsou ale modifikovaná tak, aby odpovídala stylu původní 300ZX.

Přední nárazník si designér půjčil od Porsche GT3 Touring, líbí se mu totiž jeho jednoduchý, ale zato funkční styl. Nárazník byl ale samozřejmě trochu upraven.

Je škoda, že TheSketchMonkey nabízí pohled jen na přední partie, zajímalo by nás, jak by si poradil i s těmi zadními. Zvlášť když víme, že druhá generace 300ZX inspirovala designéry Nissanu při návrhu zadních partií nového "zetka".

Video se připravuje ...

I tak je ovšem tahle představa interesantní. Nebo ne? Jak se vám vize moderního Nissanu 300ZX líbí?

Související články

Témata
20. 6. 2022 00:22
Re: Ďalší patlal
Nad tým s amožno dá prižmúriť oko, nad spôsobom "tvorby" ale nie. Keď v Photoshope spravím z Mony Lisy blond, alebo na ruku jej domaľujem smart-hodinky, tiež budem umelec ako Da Vinci?
19. 6. 2022 21:04
Re: Ďalší patlal
Já bych si dovolil, tenhle chlapík je zrovna dost dobrej, aspoň mně přijde, podle celkovýho kontextu jeho tvorby. Redakce vytáhla 10 dní starý video bez kontextu...
19. 6. 2022 19:10
Ďalší patlal
Dnes si hocijaký trubec s Photoshopom predstavuje, že je designér... Podaktorým ľuďom nedochádza, že na to byť designérom mať počítač a Photoshop nestačí. Treba mať aj niečo v hlave a najmä talent a schopnosti.
19. 6. 2022 18:02
Starý radšej než nový
Povodny dizajn 300 ZX sa mi paci omnoho viac. Ten novy navrh nenesie v sebe nic nove, nic originalne. A to povodne 300 ZX je naozaj krasne auto.
Články odjinud