Nadšenec vytvořil unikát: VW Golf Variant s motorem z R32 a výkonem přes 1000 koní
Od sedmé generace se populární VW Golf nabízí v ostrém provedení R i ve variantě kombi. Dříve, u modelů R32, byl však dispozici pouze hatchback. Tento vůz je tak opravdu unikát.
Volkswagen Golf R32 letos oslavil kulaté dvacáté narozeniny. Společně s tímto Golfem oslavila dvacet let existence také dvouspojková automatická převodovka DSG, která měla právě v tomto modelu premiéru.
Pod kapotou tehdy nejvýkonnějšího Golfu se nacházel atmosférický šestiválec VR6 s objemem 3,2 litru a výkonem 241 koní (177 kW) s hodnotou točivého momentu 320 Nm.
Majitel VW Golf Variant čtvrté generace se rozhodl ze svého vozu udělat bestii. K tomu využil právě motoru z Golfu R32 s pohonem všech kol. Díky převrtání válců, vylepšení klikové hřídele a pístů se majiteli povedlo objem motoru dostat na 3,3 litru. S obřím turbem Garret G-42-1450 a rozšířeným sáním vzduchu výkon vozu posunul na nesmyslných 805 kW (1095 k).
Upravený model přebírá převodovku z Golfu páté generace. Je sekvenční a při plném plynu umožňuje řazení bez spojky. Aby Golf Variant utáhl takový výkon, byl namontován sportovní podvozek KW V3 včetně brzd z Audi RS4 B7 (2006-2008).
Na přiloženém videu si můžeme všimnout, že společně s brutálním výkonem má upravený praktický Golf skutečně krásný zvuk. V témže videu se v souboji na čtvrt míle utkává s nejčerstvější Audi RS6 na steroidech (619 kW, 842 k), i přes výkon vyšší o více než 200 koní ale Golf Variant nemá při pevném startu šanci. Při nespecifikované rozjezdové rychlosti bez pevného startu už ale obří turbo funguje perfektně a Golf Variant model RS6 poráží o délku.
Bláznivé, výkonné, brutální, uším lahodící a na pohled decentní designová úprava - to vše dělá z VW Golf Variant s řádně upraveným motorem VR6 z modelu R32 unikát, který si zaslouží obdiv.