Naftové Subaru Forester 2.0D na českém trhu, cena od 793.800,-Kč
Vznětový boxer, který se už prodává v modelech Legacy a Outback, se dostane příští rok v lednu také do Imprezy. V Foresteru má mírně snížený výkon ze 110 na 108 kW, maximum točivého momentu zůstává na 350 Nm při 1800 ot./min, ale na této hodnotě setrvává až do 2400 ot./min. Kombinovaná spotřeba je u základní verze 6,3 l/100 km, u vyšších pak 6,4 l/100 km. Proti benzinové verzi se tedy snížila kombinovaná hodnota o 2 l/100 km.
Technicky se motor 2.0D ve Foresteru liší především specifikací Euro 5, na kterou dosáhl zejména díky přítomnosti uzavřeného filtru pevných částic. Velkou novinkou pro Subaru je také nová šestistupňová ručně řazená převodovka, která vznikla dalším vývojem původní pětistupňové. Je stejně velká a jen o 6 kg těžší než původní řešení. Vznětové Forestery bohužel přišly o redukční převodovku, která zůstává vyhrazena zážehové verzi 2.0 l.
Cenový rozdíl 65 tisíc Kč mezi zážehovou a vznětovou verzí boxeru omlouvá nejen lepší spotřeba a dynamika turbodieselu, ale také rozšířená výbava o kola z lehkých slitin, tempomat a přední mlhová světla.
Subaru Forester 2009 na českém trhu | ||||
model | 2,0 X | 2,0 XS | 2,5 XT | 2.0D |
motor | 2,0 l boxer | 2,0 l boxer | 2,5 l boxer turbo | 2,0 l boxer |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Zdvihový objem [cm³] | 1994 | 1994 | 2457 | 1998 |
Nejvyšší výkon [kW/ot./min] | 110 / 6000 | 110 / 6000 | 169 / 5200 | 108/3600 |
Max. toč. moment [Nm/ot./min ] | 196 / 3200 | 196 / 3200 | 320 / 2800 | 350/1800-2400 |
Průměrná spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 8,4 | 10,5 | 6,3 |
Emise CO2 [g/km] | 198 (199) | 198 (199) | 248 | 167 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11 (12,7) | 11 (12,7) | 7,1 (7,9) | 10,4 |
Max. rychlost [km/h] | 184 (185) | 184 (185) | 214 (207) | 186 |
Cena ve výbavě Trend [Kč] | 648.800,- | - | - | - |
Cena ve výbavě Active [Kč] | 728.800,- | - | - | 793.800,- |
Cena ve výbavě Comfort [Kč] | - | 788.800,- | 838.800,- | 853.800,- |
Cena ve výbavě Executive [Kč] | - | 878.800,- | 1.038.800,- | 928.800,- |
První kilometry za volantem potvrdily slib automobilky, že turbodiesel pod kapotou Subaru nebude nepříjemným společníkem. Vibrace se omezují jen na občas patrný charakteristický reakční moment boxeru, v celém spektru otáček je motor tichý a ve voze velmi dobře utlumený. Převodovka má nejen nový počet rychlostních stupňů, ale taky jiný stálý převodový poměr a jinak poskládané převody od dvojky nahoru, když už 4.r.s. je u vznětového Foresteru do rychla. Ve 100 km/h jsme na šestku odečetli 2000 ot./min (a to o motoru téměř neslyšíte), ve 130 km/h pak 2600 ot./min. Zrychlování je u vznětového dvoulitru bezprostřednější než u benzinové verze, negativní vlastnosti turbodieselů jsou redukovány na nezbytné minimum.
S příchodem turbodieselu nekončí již dobře zavedená úprava zážehové verze 2.0 na pohon LPG. Trvá i nabídka zvýhodnění 41 tisíc Kč, kterou na tuto přestavbu dovozce poskytuje.
Subaru Forester tvoří 36 % objemu prodeje českého dovozce. Příchod nového turbodieselu znamená potenciál až 50% růstu prodeje. Prvních 21 registrací Foresteru 2.0D bylo provedeno na prodejce a předváděcí vozidla, dalších 37 je již zákaznických.