Nástupce Bugatti Veyron dorazí za necelé dva roky
Před téměř patnácti lety nám Volkswagen Group naservíroval koncept Bugatti EB 18/4 Veyron, od nějž vedla dlouhá cesta k sériovému Bugatti 16.4 Veyron s osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 736 kW (1001 k).
Nyní jsme o devět let dál a kariéra Veyronu lemovaná nejrůznějšími rekordy v rychlosti, ceně, nákladech na provoz a množstvím limitovaných vydání se nezadržitelně blíží ke konci. I díky tomu se objevují stále nové více či méně zaručené informace o jeho nástupci.
Ty nejnovější přinesl britský Top Gear a týkají se termínu odhalení nové Bugatti a jejího uvedení na trh. Podle informací, získaných přímo od šéfdesignéra VW Group Waltera de Silvy se máme těšit na umělecké dílo, které se nám představí nejpozději na přelomu let 2015 a 2016.
Stejně jako v případě Veyronu se má jednat o špičkový supersportovní automobil, který má být v případě techniky lehkou evolucí svého předchůdce. Podle již dříve zveřejněných zpráv se tedy můžeme těšit opět těšit na přeplňovaný šestnáctiválec, kterému bude tentokrát pomáhat elektřina a výsledkem má být výkon okolo 1103 kW (1500 k).
Díky této hodnotě, propracované aerodynamice celého vozu a špičkovému podvozku má vůz, jehož pohotovostní hmotnost se údajně nemá příliš vzdálit Veyronu s jeho původními 1888 kg, má být nové Bugatti schopno dosahovat maximální rychlosti přes 435 km/h.
Vedle nástupce Veyronu se pánové z britského magazínu zajímali i o osud luxusní limuzíny Bugatti 16C Galibier. Ohledně tohoto vozu se dočkali zamítavé odpovědí s odůvodněním, že se Bugatti hodlá věnovat jen supersportu a nechce mást své zákazníky zcela odlišným typem automobilu. Na novou Bugati se dvěma páry dveří můžeme prozatím zapomenout.