Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Chevroletu Spark přijde v roce 2015, nové Aveo se zdrží

Diskuze (7)
Korejsko-americký Chevrolet dále mění načasování nových modelů. Uspíší příchod nového Sparku, zatímco u Avea spěchat nebude.

Příchod třetí generace Chevroletu Spark (první se jmenovala ještě Daewoo Matiz) je naplánován na jaro 2015, pět let po zahájení prodeje současné generace. Korejsko-americká automobilka se zaměří právě na svůj nejmenší model, protože na něm momentálně stojí a padá úspěch v Evropě. Ačkoliv je po Cruze nejstarším osobním modelem v nabídce, je jasnou prodejní jedničkou: ze 74 tisíc Chevroletů prodaných v Evropě za první letošní pololetí je 20 tisíc kusů Sparku.

Automobilka také myslí na důkladné přepracování většího modelu Aveo. Ten se představil před dvěma lety a jeho výsledky jsou pro Chevrolet mírným zklamáním. Trh novinku i přes atraktivní design nepřijal nejlépe, v Evropě je letos s 15 tisíci kusy až třetí v pořadí. Modelová obměna se odkládá až za rok 2015, automobilka bude nejprve investovat do výnosnějších modelů.

Podobný výsledek, ale zcela jiné pohnutky, stojí za přeplánováním druhé generace Chevrolet Cruze. Původně měla přijít na konci roku 2014, dorazí ale o rok později. Důvodem je globální úspěch modelu v Evropě (letos 19 tisíc ks), Americe i Asii. Cruze patří k celosvětově nejprodávanějším autům, takže GM nemá důvod uspěchat příchod nástupce.

Nesmíme zapomínat ani na segmenty SUV a MPV. Chevrolet si hodně slibuje od malého modelu Trax, který je sourozencem Opelu Mokka. Rodinné Orlando letos čeká facelift a testuje se už nástupce velkého SUV Captiva – to se vyrábí od roku 2006. Nová generace by mohla dorazit už příští rok, vyjede na technice odvozené od Cruze.

Diskuze (7)
31. 7. 2013 23:38
Re: za pricinou neuspechu europskeho chevroletu
Trefil jsi korejsko-chevroletovský designový hřebíček přímo na hlavičku! ;-)
30. 7. 2013 22:34
Re: za pricinou neuspechu europskeho chevroletu
Souhlasím, na tyto zrůdy se dívám každý den cestou do práce u prodejce Chevrolet. To co vybrali lidi je na úvodní fotce. Třídveřová studie celkem "kchůl" ale jen díky detailům jako jsou třeba velká kola a různé "macho" blbinky. V sérii to potom totálně zmrskli. Moderní design podkopli kolečky od nákupního košíku pod masou plechu. Přední světla vedou snad přes půl auta a moc velké by snad byly i pro truck. Celé to vypadá jako čivava s nasazenými zuby rotvajlera. Tak to dopadá, když design dělají amatéři podle obecně přijímaných cool šablon a ty neznale aplikují ma mikroauto.
Původní Matiz byl ve třídě malých aut designová špička, protože ho dělal mistr. Nic nekopíroval, nepřepálil to žádnými výstřelky, prostě dobře odvedená práce. No ale to je dnes trend - odbornou práci ve všech oborech dělají druhořadé nuly bez schopností. Automobilka ušetří na návrhu designu když ho zadá svým lidem bez kreativity, ale za cenu poklesu prodejů. Je otázka, jestli se takové šetření skutečně vyplatí. Řekl bych, že ne - už i některé čínské značky si kupují služby italských designérů a na jejich autech je to vidět. Tak snad design nástupce dopadne líp...
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2013 18:13
Re: za pricinou neuspechu europskeho chevroletu
;-) :yes:
30. 7. 2013 18:10
Re: za pricinou neuspechu europskeho chevroletu
Hlasovalo se tusim na vystave v USA. Jinak souhlasim s tim, ze puvodni Matiz od Italdesignu / Giugiara byl nadhernej, roztomilej, funkcni. Vse dalsi je uz jen vyrazne horsi. Ten clovek, kterej faceliftoval puvodni (prvni) verzi a zmenil tvar svetel z kulatych by mel tisickrat napsat "nekazim krasna auta" a prinest do podepsany od rodicu. Treti generace je hrozna, ale druha byla nejhorsi.
Avatar - 3_diamanty
30. 7. 2013 17:15
Re: za pricinou neuspechu europskeho chevroletu
mozno to boli nejaki neprajnici korejcov ktori ten dizajn vybrali >:D

lebo tento dizajn si normalny clovek nevyberie ;-)