Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Lancie Ypsilon se rýsuje pro rok 2024. Vzniká v rekordním čase

David Bureš David Bureš 6. 8. 2021 • 07:25
23
15
Zobrazit náhledy (23)
Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic Lancia Ypsilon EcoChic

Lancia chce zopakovat práci Opelu, který v rekordním čase vyvinul aktuální Corsu. Nová Ypsilon tak už začíná dostávat svou tvář.

Lancia Ypsilon je nečekaně úspěšným automobilem. Vyrábí se už od roku 2011, přesto dodnes patří mezi nejprodávanější vozy v Itálii, díky čemuž Lancia dnes v Evropě prodává více aut než Alfa Romeo. A to přestože působí jen na domácím italském trhu, s jediným modelem. Díky vzniku koncernu Stellantis však Lancia má konečně přístup k moderní technice, a tak se konečně rýsuje nová generace Ypsilonu.

A ta má vzniknout v pěkně rychlém čase. Do prodeje má zamířit do roku 2024, což by znamenalo jen zhruba tříletý vývoj, tedy v automobilovém světě velice rychlý proces. Lancia chce totiž zopakovat práci Opelu, kterému se aktuální Corsu povedlo vyvinout také jen zhruba za tři roky, tedy v rekordním čase.

Evropský šéfdesignér Stellantisu Jean-Pierre Ploué přiznává, že první nová Lancia už získává svůj tvar, když už vznikl její model v životní velikosti. Ploué přímo dohlíží na vývoj nových Lancií, přičemž za prvotními návrhy údajně stojí Frédéric Duvernier, který se v nedávné době staral o koncepty u značky Citroën.

Použitý styl je zatím velkou neznámou. Pouze se hovoří o tom, že Lancia vsadí na „italský luxus“, čímž se odliší od sportovně laděné Alfy Romeo. Jestli však náhrada Ypsilonu bude klasický malý hatchback, nebo zda půjde o městské SUV, které by přece jenom mělo větší obchodní potenciál, je v tuto chvíli ve hvězdách.

Naopak technika už je známá. Podobně jako Corsa využije nástupce Ypsilonu platformu CMP, dnes v rámci Stellantisu nazvanou common, určenou pro malé vozy. Ta umožní nabídnout čistě elektrickou verzi, což je něco, na co se chce italská značka do budoucna zaměřit. Do roku 2024 Lancia hodlá v rámci koncernové strategie plně elektrifikovat své portfolio, tedy nabízet výhradně elektromobily a hybridy. Od roku 2026 pak chce představovat pouze elektroauta.

Příští generace Lancie Ypsilon navíc už nebude čistě italský produkt jako současná generace, která se postupně stáhla jen na domácí trh. Lancia totiž opět hodlá expandovat i do dalších zemí, primárně do těch, kde byla kdysi úspěšná. V tomto směru se primárně chce zaměřit na online prodej, který by expanzi usnadnil. Navíc má opět nabídnout vícero modelů. To všechno díky začlenění do koncernu Stellantis, díky němuž má značka přístup k moderní technice.

Související články

Témata
Avatar - Avanti
7. 8. 2021 15:55
Re: Dejavu
Ja sa tak isto stotožňujem s takýmto názorom a vidím v tomto spojení a zdieľaní veľký potenciál. Vzniká priestor techniku ladiť a prispôsobiť jednotlivým značkám a osadiť ich svojským štýlom. Uvidíme ako s tým značky naložia. Lancia je všeobecne dobre vnímaná a jej navrat vidím ako úspešný.
7. 8. 2021 14:45
Re: Re: Vyborne
Opel také tvořil jen červené čísla. Dnes už černé. Alfa má lidi, konstruktéry. Lancia už nemá nic. Přesto si přeji aby se znova našla.
Avatar - Ham.
6. 8. 2021 21:54
Re: Vyborne
To je všechno hezké, ale akcionářům tyhle pohádky bývají jedno, ti do Alfy nalili nekřesťanské prachy a Alfa jim zato nese jenom jednu ztrátu za druhou, kdyby ty prachy spláchli rovnou do záchodu, tak by na tom byli lépe. Takže bych se vůbec nedivil, kdyby začali podporovat Lancii. Alfa svou šanci dostala a dokonale ji promrhala.
6. 8. 2021 20:36
Re: Vyborne
K čemu to je, že jsou jsou modely Alfy na špici tříd, když to nedokážou prodat? Prostě trh ve větším měřítku nezajímají a to je z hlediska rozvoje značky na prd. Jsou drahé, Giulia nemá paradoxně v Evropě důležité kombi, nemají základní modely za přijatelné peníze, chybí benzín + manuál, hodně prořídlá je i servisní síť, nevíc nemá ani moc dobrou pověst atd atd… jak z toho ven? Snad na to frantíci přijdou ;-)

Btw to, že prodává s těmi investicemi 2x méně aut než 100x zaplacená Lančia Y je ostuda…
6. 8. 2021 16:34
Dejavu
Skoro to vypadá, jako by se vratil čas o 100 let.. Tenkrát taky vzaly karosarny šasi a motory, a na stejném základu vytvářely osobitá díla. Dnes díky technice vše pokročilí mnohem dál, ale je to špatně? Dnešní platformy jsou imho tak dobré a dobře modifikovatelné, že prostě můžou vzniknout dva i více jinak zaměřených modelů. A všechny mohou obstát jak při EU homologaci, tak i u zákazníků a dokonce i před účetními. Každé druhé pertolhead prská, že se vytrácí rozmanitost, já myslím, že bez platforem a spojování se do koncernů bysme neměli rozmanitost vůbec. Konkrétně B segment by skončil jako souboj polo-clio-208. A to je vše.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud