Nový Opel Corsa prochází náročným testováním. Prodej se rozběhne ještě letos!
Nadcházející generaci malého hatchbacku Opel připravuje dosti narychlo. Vývoj auta má být hotov po pouhých dvou letech. Do prodeje nová Corsa vstoupí v létě roku 2019.
Opel Corsa se stane vůbec prvním zcela novým autem vyvíjeným od počátku pod křídly nového vlastníka, Skupiny PSA, což bude znát i na použité technice. Samotný vývoj vozu je i přes svou rychlost důkladný, což hodlá automobilka Opel demonstrovat i tím, že poodhalila testování nové generace malého hatchbacku.
Dlouhá polární zima ve švédském Laponsku slouží od ledna letošního roku k testování podvozků, pohonných ústrojí, elektroniky, osvětlení a řady dalších komponentů při extrémně nízkých teplotách na zamrzlých jezerech a zasněžených silnicích. Testovací centrum v německém Dudenhofenu slouží ke zkouškám chování vozů ve vysokých rychlostech, zatímco v laboratořích v Rüsselsheimu je testována odolnost proti elektromagnetickým vlnám.
Testování ve švédském Laponsku, asi 40 kilometrů jižně od polárního kruhu, probíhá při teplotách až -30° C na ledu, sněhu, štěrku i asfaltu. Právě zde se mimo jiné odehrávají testy asistenčních systémů podvozku a řízení. Všechny systémy vozu musí fungovat naprosto bezchybně. Dlouhé polární noci rovněž umožnily rozsáhlé testování světel IntelliLux LED Matrix.
Testovací centrum v německém Dudenhofenu posloužilo k vyzkoušení nové generace modelu Corsa ve vysokých rychlostech i na nekvalitním povrchu. Některé z testů byly zaměřeny na doladění řízení a pozornost byla samozřejmě věnována i nastavení podvozku pro optimální komfort.
Laboratoře a testovací zařízení v Rüsselsheimu jsou mimo jiné využívána pro testy elektromagnetické kompatibility, které mají zajistit, že elektronické systémy vozu nebudou citlivé na rušení. V minulosti bylo potřeba zabránit praskání a šumům z reproduktorů rádia, což mohl způsobovat alternátor, zapalování či elektromotorek stěračů. V současnosti je situace s armádami asistenčních a multimediálních systémů náročnější.
Opel proto v komoře laboratoře elektromagnetické kompatibility testuje odolnost elektronických systémů proti elektromagnetickým emisím. Ty mohou být vedeny podél kabelů nebo vzduchem. Zkušební vozidlo je proto vystaveno emisím vyzařovaným v širokém rozsahu frekvencí. Speciální absorbéry na stěnách zachycují přenášené emise tak, aby se nekontrolovatelně neodrážely zpět do komory. Technici díku tomu získávají čistá a spolehlivá data. Automobil je pak schválen pouze tehdy, když všechny jeho systémy prokázaly svou odolnost proti elektromagnetickým emisím.
Opel tedy při vývoji nové generace modelu Corsa neponechává nic náhodě a i přes poměrně rychlý vývoj, který má být hotov po pouhých dvou letech, věnuje velkou pozornost jeho finálnímu testování před uvedením na trh. Prodej šesté generace malého hatchbacku se má rozběhnout na začátku letošního léta a dodávky prvních vozů zákazníkům mají být spuštěny začátkem podzimu. Vedle konvenčních provedení má být od počátku prodeje v nabídce i čistě elektřinou poháněné provedení modelu Corsa.
Zdroj: Opel