Nástupce Toyoty GT86 patří k prioritám, pod kapotou může mít přes 260 koní
Namísto znovuvzkříšení dalšího legendárního sporťáku se Toyota zaměří na vývoj nové generace lidového sportovního hrdiny.
Nabídka sportovních modelů Toyoty se v posledních letech rozrůstá dlouho nevídaným tempem, což vyvolávalo četné otázky ohledně možnosti znovuvzkříšení sportovního roadsteru s označením Toyota MR2. Jak se ale dozvěděli kolegové z britského Autocaru, tenhle velký návrat se v současnosti nechystá.
Návrat Toyoty MR2, která mohla mít podle některých spekulací podobu elektrického sporťáku, v současnosti „není prioritou,“ uvedl v rozhovoru pro Autocar Matt Harrison, evropský viceprezident značky. Namísto toho se chce Toyoty zaměřit na vývoj nástupce modelu GT86, který by se měl stát součástí „pod-značky“ GR, zaměřené na sportovní vozy.
Nová GT86, tentokrát už nejspíš s označením GR86, by se tak měla stát dalším sourozencem modelů GR Supra nebo GR Yaris. Tady už ovšem oficiální informace končí a přicházejí spekulace, které zmiňují celkem zajímavou techniku.
Nová sportovní Toyota, stejně jako její sourozenec od Subaru, by mohla být postavena na platformě TNGA, která se chlubí skvělou tuhostí a bezpečností. Pod kapotou by se pak mohl zabydlet 2.4 litrový přeplňovaný motor typu Boxer, který Subaru dodává do modelů Ascent, Legacy a Outback.
Namísto původních 147 kW (200 k) a 205 Nm atmosférického dvoulitru bychom se tak mohli dočkat výkonu cca 194 kW (264 k) a zhruba 308 Nm točivého momentu. Detaily o převodovce však kolegové z CarScoops, kteří na tuto motorizaci upozornili, bohužel neznají. Je však celkem nepravděpodobné, že by nástupci GT86 a BRZ dostali CVT stejně jako modely Ascent, Legacy nebo Outback.
Změny po stránce designu a interiéru rovněž zůstávají obestřeny tajemství, neboť ještě nemáme k dispozici ani snímky maskovaných prototypů. Při pohledu na Supru však očekáváme opět výrazný a dynamický design, který by mohl doplňovat moderně zpracovaný interiér.