Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Toyoty GT86 patří k prioritám, pod kapotou může mít přes 260 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 2. 2020 • 10:17
47
9
Zobrazit náhledy (47)
Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86 Toyota GT86

Namísto znovuvzkříšení dalšího legendárního sporťáku se Toyota zaměří na vývoj nové generace lidového sportovního hrdiny.

Nabídka sportovních modelů Toyoty se v posledních letech rozrůstá dlouho nevídaným tempem, což vyvolávalo četné otázky ohledně možnosti znovuvzkříšení sportovního roadsteru s označením Toyota MR2. Jak se ale dozvěděli kolegové z britského Autocaru, tenhle velký návrat se v současnosti nechystá.

Návrat Toyoty MR2, která mohla mít podle některých spekulací podobu elektrického sporťáku, v současnosti „není prioritou,“ uvedl v rozhovoru pro Autocar Matt Harrison, evropský viceprezident značky. Namísto toho se chce Toyoty zaměřit na vývoj nástupce modelu GT86, který by se měl stát součástí „pod-značky“ GR, zaměřené na sportovní vozy.

Nová GT86, tentokrát už nejspíš s označením GR86, by se tak měla stát dalším sourozencem modelů GR Supra nebo GR Yaris. Tady už ovšem oficiální informace končí a přicházejí spekulace, které zmiňují celkem zajímavou techniku.

Nová sportovní Toyota, stejně jako její sourozenec od Subaru, by mohla být postavena na platformě TNGA, která se chlubí skvělou tuhostí a bezpečností. Pod kapotou by se pak mohl zabydlet 2.4 litrový přeplňovaný motor typu Boxer, který Subaru dodává do modelů Ascent, Legacy a Outback.

Namísto původních 147 kW (200 k) a 205 Nm atmosférického dvoulitru bychom se tak mohli dočkat výkonu cca 194 kW (264 k) a zhruba 308 Nm točivého momentu. Detaily o převodovce však kolegové z CarScoops, kteří na tuto motorizaci upozornili, bohužel neznají. Je však celkem nepravděpodobné, že by nástupci GT86 a BRZ dostali CVT stejně jako modely Ascent, Legacy nebo Outback.

Změny po stránce designu a interiéru rovněž zůstávají obestřeny tajemství, neboť ještě nemáme k dispozici ani snímky maskovaných prototypů. Při pohledu na Supru však očekáváme opět výrazný a dynamický design, který by mohl doplňovat moderně zpracovaný interiér.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - CHerokee
13. 2. 2020 09:44
Re: Tak Toyota se rozhodla
Souhlasím a v dnešní složité době zvlášť prima. Otázka je, kolik se z toho dostane do Evropy.
13. 2. 2020 08:36
Re: Tak Toyota se rozhodla
BMW neprodava sportovnich modelu snad ani 10%, supersport nema dekady a stejne ma sportovni image. Takze souhlas s iudexem, jen bych to rozsiril i to co pises ty. Za me ma toyota image jak hybridni, tak spolehlivou (to plati o japoncich obecne).
13. 2. 2020 05:21
Re: Tak Toyota se rozhodla
Čo sa týka povesti Toyoty, tak to nemôžeš vnímať optikou pár diskutérov na ACZ. Toyota má povesť hlavne spoľahlivých aut. Hybridy netvoria ani 20% jej svetových predajov.
Je jesné, že Toyota nie je Lamborghini a nikdy nebude vnímaná ako výrobca športových aut. Ale snaha rozšíriť portfólio aj smerom k zábavným autám je chvályhodná. Hlavne v dobe, keď ostatný tieto autá škrtajú.
12. 2. 2020 19:18
Re: Tak Toyota se rozhodla
Taky docela čumím. Donedávna auta pro důchodce v čele s podivným a nudným Priusem a v součtu budou mít nakonec snad nejsportovnější portfolio v rámci mainstreamu. Jestli to teda všechno opravdu zrealizujou :D To že dělají "joint venture" projekty si myslím, že vůbec nevadí.

Navíc tím můžou přilákat menší fleety, protože si už u Toyoty má manažer/majitel co koupit pro sebe za odměnu :)
Avatar - kari.laz
12. 2. 2020 17:01
Re: Tak Toyota se rozhodla
ono těch vlaštoviček už je ale víc. Začalo to GT86, pak tu máme limitku Yaris GRMN, Následuje Supra a pak Yaris GR Sport a objevila se informace o GR Corolla a "GR86" je "za rohem". Navíc Supra by se měla rozrůst o další tři varianty, dvě čtyřválcové a silnější šestiválec. Jak mi "běžná" Toyota nic neříká, tak v tomto směru jsem mile překvapen. Spousta zábavných silných aut a až na Supru i s kvedlačkou, což je v dnešní době úžasný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku