Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo Concept Recharge
Volvo Concept Recharge
Volvo Concept Recharge
Volvo Concept Recharge
38 Fotogalerie

Nástupce Volva XC90 už se rýsuje. Bude zcela jiný a dostane elektrický pohon

Volvo XC90 dnes hraje nejen roli vlajkové lodi SUV nabídky švédské značky, ale má také klíčovou prodejní roli. Od blížícího se nástupce se tak hodně očekává.

Volvo XC90 je dnes už nedílnou součástí nabídky švédské značky, a to přestože se prodává teprve jeho druhá generace. Vždyť ta první se začala vyrábět už v roce 2002. Druhá následovala v roce 2015 a přestože je u XC90 tradicí dlouhý životní cyklus, už se rýsuje nástupce. Dorazit má v roce 2022.

Automobil navíc čekají výrazné změny, a tak se dokonce mluví o tom, zda se novinka nepřejmenuje. V minulosti se spekulovalo o využití názvu Volvo XC100, v poslední době se dokonce mluví o možném slovním pojmenování, což by v historii Volva bylo opravdu nezvyklé. Na alfanumerické značení svých modelů Volvo přešlo v devadesátých letech.

Výrazné změny se mají týkat už samotného designu. O novém XC90 se říká, že použije styl letošního konceptu Recharge, což by nejen znamenalo ještě více minimalistický styl než u dnešních modelů, ale také změnu siluety. Spíše než o tradiční SUV by mělo jít o crossover, se sice zvýšenou světlostí, ale nižší celkovou výškou. I tak však vůz má nabídnout prostornou a praktickou kabinu, jak je u tohoto modelu zvykem.

Video placeholder
Volvo Concept Recharge • Zdroj: Volvo Cars

Promění se i nabídka pohonných jednotek. K dispozici bude čistě elektrická verze, v rámci strategie Volva prodávat do roku 2030 výhradně elektromobily. I nadále však budou nabídnuty také spalovací motory, byť výhradně elektrifikované. Mildhybridy doplní plug-in hybridy, a to pouze benzinové. S naftovými motory už Volvo pro nadcházející roky vůbec nepočítá.

 

Základem má být inovovaná verze stávající platformy SPA, tzv. SPA2, která se má přizpůsobit právě zástavbě elektrického pohonu. A to údajně natolik, že elektrický derivát nabídne i plochou podlahu kabiny, pro více vnitřního prostoru.

Stejný technický základ má mimochodem použít také Polestar 3, nové SUV sesterské značky Volva, dnes zaměřené na sportovně laděné elektromobily. Firma ale zdůrazňuje, že obě novinky se svým vzhledem budou zcela odlišovat.

Volvo XC90 se sice v aktuální generaci vyrábí od roku 2015, stále je však klíčovým modelem značky z hlediska modelů. Za deset měsíců letošního roku je pořád třetím nejprodávanějším modelem Volva, s 89.041 prodanými kusy. Lépe dopadla tak jen tradiční jednička prodejů Volva, XC60 (177.995 prodaných kusů) a XC40 (170.907 kusů). I z toho důvodu značka do budoucna plánuje proměnit svoji nabídku kombíků, právě v reakci na prodejní trendy.