Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Návrh europoslance Kocha: Do 21 let jen auta do 110 kW

David Bureš
Diskuze (55)
Měli by silnější auta řídit jen zkušení řidiči? Poslanec Evropského parlamentu Dieter-Lebrecht Koch si myslí, že ano.

Dieter-Lebrecht Koch (CDU), místopředseda Dopravního výboru v Evropském parlamentu, navrhuje, aby automobily s výkonem vyšším než 110 kW mohli řídit jen řidiči starší 21 let. “Musíme ochránit mladé před sebou samými,“ tvrdí.

Německý poslanec Evropského parlamentu svým prohlášením reaguje na nedávnou dopravní nehodu, při které v Německu havaroval devatenáctiletý řidič supersportovního Gumpertu Apollo, jehož výkon je 485 kW (650 koní). Důvodem havárie, kterou oba pasažéři jen se štěstím přežili, bylo nezvládnutí vysoké rychlosti. Celková způsobená škoda byla vypočítána na 300 tisíc euro.

Kochovi se nelíbí, že mladý řidič může zemřít za volantem tak rychlého auta. Podle jeho slov potřebuje rychlý automobil zkušeného jezdce za volantem. “Samozřejmě, že je nebezpečné, pokud jsou na silnici mladí řidiči za volantem rychlých aut, vážnou nehodu ale mohou způsobit i autem s nízkým výkonem,“ kvituje Gerd Lottsiepen, mluvčí VCD (Dopravní klub Německa).

Jiný evropský poslanec Kirsten Lühmann (SPD) vidí alternativu v omezení povolené rychlosti po vzoru Francie. V zemi galského kohouta smí řidiči, kteří řidičský průkaz vlastní méně než dva roky, jet mimo město maximálně 80 km/h a na dálnici 110 km/h.

Na českých silnicích způsobili v roce 2009 řidiči mladší 25 let 9.435 dopravních nehod, což bylo 15 % z celkového počtu dopravních havárií. Během těchto nehod zemřelo 125 osob (23 % z celkového počtu usmrcených).

V Česku byl tento týden v prvním čtení schválen návrh novely silničního zákona, který zpřísní podmínky pro získání oprávnění na silnější motorky. Řidičské oprávnění tzv. bez omezení se bude vydávat až od 24 let.

David Bureš
Diskuze (55)
30. 4. 2011 13:37
Re: Je to fur dokola...
Určitě zajímavější, ale podle mě jsou velkým problémem zkušenosti. Já bych ten limit klidně nastavil na 50 kW. Zbytek bych rozsekal podle výkonu (až už absolutního, nebo na kilogram) do několika kategorií a nastavil bych frekvenci povinných zdravotních a psychologických prohlídek, praktických testů z ovládání vozu v krizových situacích, zkoušky z první pomoci a teoretických testů ze znalosti legislativy. A to třeba i podle hmotnosti a typu auta. Tedy abys mohl řídit velké SUV, musel bys projít testem s velkým SUV.

Není problém, aby mladý kluk mohl mít silné auto. Ale musí být řádně připraven. A řidičák by neměl být o tom, že jednou složíte zkoušku, a pak na to 40 let kašlete.
30. 4. 2011 13:07
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Já musím souhlasit s tím že tenhle návrh je naprostá * protože jenom naši mají 4 auta a žádný nemá výkon pod 250 kw :-) ..sice mi bude 18 až za půl roku takže teď dělám řidičák ale to bych potom kromě svýho auta nemohl řídit nic jinýho takže taky výborný ! Jinak já bydlím uplně na jihu Brna a přimo před barákem máme sloup veřejnýho osvětlení a pěkně kreténskou silnici (dlouhá poměrně rovná s mírnou zatáčkou) takže nám to před 3 rokama narvali borci do toho sloupu a znal sem je od vidění. Tito 3 borci se zabili a byli zhulení a ožralí. Dál ze zkušenosti co tak vím tak opravdu nazáleží na autě ale na řidiči protože jako p*ča může jet aji nějakej strašnej drsoň v Puntu co se skoro rozpadá ale on si tam dal novej výfuk aby to bylo slyšet, že zrovna on jede a myslí si jak to vyhrál s tuningem !
30. 4. 2011 12:59
Re: To je vůůůůůůl až to bolí
Přesně tak, že je někdo na silnici nebezpečnej idiot, na to nemá vliv auto. Kamoš třeba si postavil ukrutně nadupanýho Forda Capri. Nebál jsem se s ním jet i když jezdil zatáčky dveřma napřed. Auto znal, řídit uměl skvěle, nikdy neriskoval, protože to auto nechtěl zrušit.
Zato jeden příbuznej kterýho raději nebudu jmenovat nemá ještě ani papíry a už jezdil v autě svýho otce klidně i pořádně nadranej a ještě vozil další podobný ožralý individua. Potom se díky zpomaleným reakcím nevešel do zatáčky, proletěl se skokem z mostu a přistál na boku a střeše ve stoce. Prej byl tak namol že vůbec nechápal co se děje a strašně ho překvapilo že když odepnul pásy tak vypadl ze sedačky přes okno rovnou do těch sr*ček :-)
Žádný rychlý auto neměl. Naštěstí se jemu ani ostatním nic moc nestalo a doufám že už si snad dá větší pozor.
30. 4. 2011 12:44
Re: A co senioři
Je to tak, znám jednoho důchodce. Nastartuje auto, hned plnej kotel a mizí rychlostí jako nějakej závodník. Odhad žádnej, má problém se trefit do garáže. Jak se říká že auto po důchodci je v dobrým stavu, tak tenhle důchodce už úplně novou Thalii zhuntoval naprosto neuvěřitelně a rozhodně bych po něm auto nechtěl ;-\
30. 4. 2011 12:39
Není důvod měnit systém
Zavádět věkové hranice pro řízení čehokoliv nic neřeší. Když nebudu do 24 vůbec řídít a potom si udělám papíry na nejsilnější motorky a auta, budu jezdit bezpečněji? Taky se musí připomenout, že na dopravní nehody má zásadní vliv ne věk, ale porušování předpisů. Tím nemyslím jen rychlost, ale i předjíždění v zatáčce, na křižovatce, nedávání přednosti, kašlání na plnou čáru a semafory, atd. Ale ono je jednodušší plošně zavést další nesmysl než začít tvrdě vyžadovat dodržování všech v současnosti platných zákonů. Ten maník v silným autě nikoho nezabije pokud pojede po městě 50 a klidně může mít 1000 koní. Pokud ale pojede 150, pokuta, vězení, papíry na 10 let pryč. Způsobí bezohlednou jízdou nehodu? Vězení a papíry pryč do konce života.
Tady v Brně teď nafetovanej nepřizpůsobivej předjížděl šalinu zleva po kolejích v protisměru zhruba 120, srazil a zabil zdravotní sestru na přechodu. A vypadá to že to uhraje jen na kratší pobyt v psychiatrické léčebně.
Všechno je to o přijatelným riziku který každej zhodnotíme než uděláme něco nezákonýho. Kdybych věděl, že mi za překročení rychlosti o 20 km/h napaří 14 dní v cele, nikdy bych rychlost o tolik vědomě nepřekročil. Kamoš třeba jezdí po městě i přes 100 v hodině na 50, protože tvrdí že pokuta ho neštve a body za pár kaček zamázne taky. Podobně se chovají všichni pracháči i sami poslanci tak kde to potom jsme?
Když tady nejsou citelný sankce a nikdo dodržování zákonů nevyžaduje, každej jezdí jako prase a nějaký další zákony na tom nic nezmění.