Nebude-li včas tendr na mýtné, budou dálniční známky pro kamiony
Smlouvy se současným provozovatelem, firmou Kapsch, podle ministra dopravy Dana Ťoka neumožňují prodloužení tohoto kontraktu. Ťok nicméně věří, že se tendr podaří zvládnout i po zrušení soutěže na projektového manažera pro mýtný systém z konce loňského roku.
Poradce pro zadání tendru podle Ťoka není třeba. Tendr na nového provozovatele mýtného systému by ministr rád vypsal do letošního druhého čtvrtletí, uvedl už po svém nástupu do funkce.
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 nabrala za Ťokových předchůdců zpoždění. Podle Ťoka se ale tendr stále dá stihnout. "Nicméně chystáme i plán B. Vydáme znova dálniční známky pro kamiony. Doufám, že to je varianta, kterou nebudeme muset dělat," uvedl ministr.
Mýtný systém na zhruba 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy provozuje Kapsch na základě desetiletého kontraktu. V Česku se elektronické mýtné vybírá od roku 2007. Předloni se vybralo 8,55 miliardy korun. Z vybraného mýtného náleží firmě Kapsch a jejím subdodavatelům 18 až 20 procent.